۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » شعر و موسیقی » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 29454
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
  • ارسال توسط :
دکتر قاسمی انصاری دعوت حق را لبیک گفت
دکتر قاسمی انصاری دعوت حق را لبیک گفت

دکتر قاسمی انصاری دعوت حق را لبیک گفت

پیکر مرحوم دکتر انصاری صبح سوم فروردین از مقابل عمارت عالی قاپو (مدرسه امید) به سمت بهشت رضوی تشییع می‌شود.

دکتر قاسمی انصاری استاد دانشگاه ، پژوهشگر ، نویسنده و مترجم حوزه های ادبیات فارسی و عربی ، عرفان ، تصوف و علوم قرآنی دعوت حق را لبیک گفت .

پیکر مرحوم دکتر انصاری ساعت ۱۵ سوم فروردین از مقابل عمارت عالی قاپو (مدرسه امید) به سمت بهشت رضوی تشییع می‌شود.

دکتر قاسم انصاری
، در ۱۲ آذرماه ۱۳۱۴ خورشیدی در افشاریه قزوین به دنیا آمد. فراگیری قرآن و تحصیلات ابتدایی و مقدماتی را در زادگاه خود و نیز در قزوین سپری کرد پس از آن برای ادامه تحصیل به تهران عزیمت کرد و درسال ۱۳۳۸ در رشته علوم تربیتی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و به استخدام آموزش و پرورش درآمد و برای تدریس در دبیرستان‌ها و مرکز تربیت معلم شهر خمین عازم آن دیار شد.

در سال ۱۳۴۸ موفق به اخذ فوق لیسانس رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران شد و در همان سال با کسب رتبه نخست در دوره دکترا به تحصیل در رشته ادیان و عرفان دانشگاه تهران پرداخت و در دانشگاه‌های مختلف کشور مشغول به تدریس شد و در سال ۱۳۶۹ به عضویت هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی زنجان و تاکستان درآمد.

تالیف، ترجمه و تصحیح کتاب، نگارش مقدمه و تحشیه بر کتاب‌ها و همچنین نگارش مقالات علمی از جمله خدمات علمی، فرهنگی این دانشمند فرهیخته به شمار می‌روند.

او تاکنون در حدود ۲۰ تالیف و ترجمه و نیز ۴۰ مقاله را در حوزه ادبیات فارسی به ویژه گرایش عرفان و تصوف اسلامی از جمله ترجمه شکوی الغریب وزبدة الحقایق، عین القضاة همدانی، با عنوان دفاعیات و گزیده حقایق، مقدمه بر صد میدان خواجه عبدالله انصاری- مبانی عرفانی و تصوف- متون تفسیری، ترجمه الاسراء علی مقام الاسری، ابن عربی با عنوان ما ز بالاییم و بالا می‌رویم، ترجمه مشارق الانوار، ابن دباغ انصاری، با عنوان عشق اصطرلاب اسرار خداست، گزیده کلیات عبید زاکانی، ترجمه کتاب الفتوة، ابوعبد الرحمن سلمی، با عنوان جوانمردی و جوانمردان، ترجمه کتاب المعراج، ابوالقاسم قشیری با عنوان از فرش تا عرش، ترجمه التدبیرات الالهیه فی اصلاح مملکه الانسانیة، ابن عربی باعنوان جهان انسان شد و انسان جهانی، ترجمه عطف الالف المالوف الی اللام المعطوف، دیلمی، با عنوان الف الفت و لام معطوف، شعر شیرین و نثر نغر و… را به جویندگان و دوستداران دانش و فرهنگ تقدیم کرده است.

پایگاه خبری“وقایع خبری” درگذشت این استاد فاضل را به خانواده آن مرحوم و اهالی فرهنگ وهنر استان قزوین تسلیت عرض می نماید. روحش شاد.