۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » جامعه » فرهنگ و هنر » کتاب و ادبیات
  • شناسه : 7568
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
  • ارسال توسط :
دکتر احسان اشراقی در بیمارستان مسیح  دانشوری درگذشت
دکتر احسان اشراقی در بیمارستان مسیح  دانشوری درگذشت

دکتر احسان اشراقی در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت

زمان تشییع و به خاک سپاری این استاد ممتاز ایران فردا اعلام خواهد شد.

دکتر احسان اشراقی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و از اساتید تاریخ دانشگاه تهران امروز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه در سن ۹۱ سالگی در بیمارستان مسیح دانشوری تهران درگذشت.

مرحوم اشراقی متولد ۱۳۰۷ قزوین دارای دکترای تخصّصی تاریخ از دانشگاه تهران بود که به مدت ۲۰ سال مدیریت گروه آموزش تاریخ دانشگاه تهران را برعهده داشت و دو سال نیز معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه تهران بود.

استاد اشراقی همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود که مدت ۵۰ سال در مراکز دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی تدریس داشت.

احسان اشراقی در سال ۱۳۰۷ در قزوین به دنیا آمد و با داشتن دکترای تخصّصی تاریخ از دانشگاه تهران عضو پیوسته فرهنگستان علوم و استاد تاریخ دانشگاه تهران هم بود که تحصیلات رسمی این استاد مسلم شامل کارشناسی رشته تاریخ و جغرافیا از دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۸ کارشناسی ارشد رشته تاریخ و علوم اجتماعی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۱ دکترای رشته تاریخ از دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۸ بود.

مرحوم دکتر احسان اشراقی دارای یک فرزند بود و در مشاغل و سوابق مدیریتی و اجرایی زیادی خدمت کرد که مدیریت گروه آموزش تاریخ دانشگاه تهران به مدت بیست سال، معاونت آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی در دانشگاه تهران به مدت دو سال، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران از آن جمله است.

همچنین در مورد جوایز و نشان‌های علمی این استاد برجسته می‌توان به استادی ممتاز دانشکده ادبیات دانشگاه تهران اشاره کرد که در سال ۱۳۸۰ به علت پژوهش‌های علمی و فرهنگی درباره شهر قزوین مورد تقدیر قرار گرفت و ارائه ۵۰ مقاله در زمینه تاریخی، تألیف شش کتاب تاریخی، سه ترجمه ( ترجمه یک کتاب از زبان فرانسوی)، ایراد سخنرانی در کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس، آلمان، گرجستان از دیگر فعالیت‌های علمی استاد اشراقی است.