۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 27036
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۱۲
  • ارسال توسط :
دو ورزشکار در اسپانیا پناهنده شدند
دو ورزشکار در اسپانیا پناهنده شدند

دو ورزشکار در اسپانیا پناهنده شدند

میر غلامزادگان و علیرضا پیری که در مسابقات جهانی صاحب مدال شدند ،زمان بازگشت به ایران ؛کاروان را همراهی نکردند .

دو ورزشکار ملی‌پوش رشته پرورش اندام ایران بعد از مسابقات قهرمانی جهان در کشور اسپانیا همراه با سایر ملی‌پوشان به ایران برنگشتند.  تیم پرورش اندام ایران در هفتاد و پنجمین دوره رقابت‌های پرورش اندام قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به میزبانی شهر سانتاسوسانای اسپانیا حضور یافت و ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند بالاتر از رقبا عنوان قهرمانی جهان را در مجموع تمامی رشته‌ها از آن خود کنند.

به گزارش “وقایع خبری” به نقل از “اعتماد” تیم ایران در این مسابقات با کسب  ۱۰ مدال طلا، ۷ نقره و ۵ برنز  بالاتر از اوکراین و کره جنوبی در رده نخست دنیا قرار گرفت.

هنگام بازگشت دو نفر از اعضای تیم به نام‌های امیر غلامزادگان و علیرضا پیری که در مسابقات جهانی در بخش فیتنس چلنج صاحب مدال شدند کاروان را همراهی نکردند و در کشور اسپانیا ماندند. اخبار رسیده از این دو ورزشکار نشان دهنده قصد آنها براي پناهندگی است. طبق اعلام خبرگزاری‌ها این دو ورزشکار یک روز قبل از بازگشت تیم به ایران محل اقامت کاروان ورزشی ایران را ترک کردند و به مقصدی نامعلوم رفتند. غلامزادگان در آخرین پست اینستاگرامش پیش از ناپدید شدن نوشت: «هرکجا هستم باشم آسمان مال من است.» 
پناهندگی دو ورزشکار رشته پرورش اندام در شرایطی است که یک هفته پیش امید احمدی‌صفا ورزشکار رشته بوکس و کیک‌بوکس نیز با عدم بازگشت از مسابقات جهانی ایتالیا اعلام پناهندگی کرد. بدون شک افزایش چنین اتفاقاتی یک چالش بزرگ پیش روی ورزش ایران قرار می‌دهد. جدا از مساله فرار نخبه‌ها بازنگشتن ورزشکاران هنگام اعزام به مسابقات خارجی هم کشورهای مقصد ملی‌پوشان را حساس می‌کند و هم باعث به وجود آمدن جو امنیتی و بی‌اعتمادی در فدراسیون‌ها و کاروان‌های اعزامی می‌شود. 
بازنگشتن دو ورزشکار فیتنس چلنج به کشور تنها حاشیه سفر تیم پرورش اندام ایران به اسپانیا نبود و هنگام بازگشت دو نفر از اعضای تیم با هم درگیری پیدا کردند. یکی از اعضای تیم با انتقاد از رفتار هم‌تیمی‌اش که در مسابقات حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود با او درگیر شد و توسط یک جسم سخت به سر او آسیب جدی وارد کرد. خونریزی از ناحیه سر برای این ملی‌پوش شرایط را حاد کرد اما به دلیل حرکت به سمت فرودگاه این فرد به بیمارستان منتقل نشد و پس از آنکه بامداد سه‌شنبه تیم ملی به ایران رسید او را با آمبولانس به یکی از بیمارستان‌های تهران انتقال دادند تا تحت مداوا قرار گیرد.
بعد از این اتفاقات هیچ کدام از مسوولان فدراسیون پرورش اندام و همراهان تیم پاسخگوی سوالات رسانه‌ها نبودند و توضیحی نیز ارائه نکردند.