۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده » رسانه ها » فرهنگ و هنر
  • شناسه : 36992
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳
  • ارسال توسط :
دومین جشنواره سراسری بانوان «حریم رسالت» برگزار می‌شود
دومین جشنواره سراسری بانوان «حریم رسالت» برگزار می‌شود

دومین جشنواره سراسری بانوان «حریم رسالت» برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین از برگزاری دومین جشنواره سراسری بانوان «حریم رسالت» در قزوین خبر داد.

وقایع خبری : سرهنگ محمد کشاورز با اعلام برگزاری دومین جشنواره سراسری بانوان “حریم رسالت” در مردادماه سال جاری گفت: با توجه به جنگ شناختی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران و بهره‌برداری از ۲ مقوله «رسانه» و جایگاه «زنان» برای ضربه به نظام و ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان به ویژه بانوان؛ سازمان بسیج رسانه کشور در نظر دارد دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان «حریم رسالت» را برگزار کند.

وی خاطرنشان کرد: دو مولفه‌ی «رسانه» و «زنان» مورد هدف دشمنان است و این جشنواره در نظر دارد در عصر جهاد تبیین، با تولیدات رسانه‌ای مؤثر و فاخر به تقابل با جنگ رسانه‌ای دشمن علیه عفاف و حجاب بانوان ایران اسلامی اقدام کند و برای خنثی سازی توطئه دشمن به بیان درست و معرفی زنان فرهیخته و محجبه ایرانی در قالب‌های مختلف رسانه‌ای بپردازد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اظهار کرد: به نظر می‌رسد اصحاب رسانه متعهد و متدین باید با اجرای عملیات رسانه‌ای مؤثر در بین اذهان عمومی با تولید و انتشار محتوای مرتبط مناسب به باورمندی مقوله «مصونیت حجاب» به جای «محدودیت» کمک کنند.

وی در تشریح رویکردهای جشنواره رسانه‌ای حریم رسالت گفت: از جمله رویکردهای برگزاری این جشنواره می‌توان به عرصه‌ی بروز و ظهور توانمندی‌های رسانه‌ای بانوان اشاره کرد. بروز توانمندی‌های بانوان رسانه‌ای در حرفه خبر، بسترسازی برای روایت دستاوردهای زنان در عرصه‌های مختلف، ثبت توانمندی‌های رسانه‌ای زن در طراز انقلاب و معرفی بانوان موفق به نسل جدید از دیگر اهدافی است که این جشنواره در پی تحقق آن است‌.

کشاورز افزود: «زن در جهان اسلام؛ ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت»، «زن؛ اشتغالزایی، کارآفرینی و دانش‌بنیان»، «حجاب و پوشش زن مسلمان؛ کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی»، «زنان جهان اسلام؛ وحدت شیعه و سنی»، از جمله محورهای جشنواره «حریم رسالت» است.

وی در ادامه‌ی بیان محورهای جشنواره عنوان کرد: «نقش زنان جهان اسلام در تمدن‌سازی و گفتمان سازی انقلاب اسلامی»، «زن؛ استحکام خانواده، جمعیت و ترویج سبک زندگی اسلامی»، «زن در رسانه‌های غربی؛ جایگاه زن در غرب و جهان اسلام» و «الگوی سوم زن مسلمان؛ افتخار آفرینی زنان مسلمان در میادین بین‌المللی» از دیگر محورهایی است که برای این جشنواره تدوین شده است.

کشاورز تصریح کرد: گزارش تحقیقی و تحلیلی، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، مستند و پادکست قالب‌های جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت است که علاقمندان می‌توانند در هر قالب پنج اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی اعلام کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت در استان گیلان است، نخستین دوره از این جشنواره که در سال ۱۴۰۱ برگزار شد با استقبال ۱۰ استان کشور روبرو بود اما امسال و در دومین سال برگزاری، این جشنواره به‌صورت ملی برگزار شده و از ظرفیت بانوان رسانه‌ای جهان اسلام در ۵۷ کشور هم استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین خاطرنشان کرد: آثاری مورد داوری قرار می‌گیرند که در بازه زمانی ۳۰ تیر ماه ۱۴۰۱ لغایت ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. متقاضیان می‌توانند جهت ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت به آدرس https://harimeresalat.com مراجعه کنند.

وی افزود: لازم به ذکر است آخرین مهلت تعیین شده برای ارسال آثار ۲۵ مرداد ماه است و اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای بانوان حریم رسالت نیز در مهرماه ۱۴۰۲ و به میزبانی استان گیلان برگزار خواهد شد.


کشاورز در پایان تاکید کرد: در عصر جنگ ادراکی که دشمن با تمام توان رسانه‌ای به جنگ با عفت و پوشش زن ایرانی به پا خاسته است، از بانوان رسانه‌ای دعوت می‌شود تا با حضور فعال و مشارکت در این رویداد تخصصی نسبت به تولید محتوای فاخر بر مبنای قالب‌های مشخص شده در جشنواره اقدام نمایند.