۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » اقتصاد » انتخابات » بازار » دولت » سیاست » صنعت، معدن و تجارت
  • شناسه : 21647
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
  • ارسال توسط :
دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌ها ندارد
دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌ها ندارد

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌ها ندارد

دولت در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تلاش دارد تسهیل گر حضور همگان در پای صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری باشد.

علی ربیعی در نشست خبری گفت: شش میلیارد دلار از بودجه تخصیصی برای تامین کالا‌های اساسی در بودجه ۱۴۰۰، از هم اکنون برای این کالا‌ها اختصاص یافته است.

وی افزود: از مجموع بیش از ۱۰۰ قلم کالای ضروری و بیش از ۲۰ قلم کالا‌های اساسی، ما در دو مورد روغن و مرغ دچار اختلال توزیع بوده ایم و تصمیمات ستاد اقتصادی در هر دو مورد بنابر این بوده که هم تولید افزایش داشته باشد که افزایش پیدا کرد و در صورت نیاز واردات هم صورت بگیرد و برنامه متعادل کردن بازار به سرعت انجام خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: امروز صبح هم جلسه ستادتنظیم بازار با حضور رئیس جمهور در همین خصوص برگزار و نتایج آن به زودی در عرصه عمل دیده خواهد شد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری به اتمام پروژه‌های زیرساختی تمهید شده اشاره کرد و گفت: این پروژه‌های تا آخرین روز کاری دولت در دستور کار خواهد بود و آثار عظیمی بر سال‌های بعد و بر زندگی آینده ایران و ایرانیان خواهد داشت.

علی ربیعی افزود: دولت معتقد است همچنان باید شرایطی به وجود آورد تا دولتی فارغ از تحریم و آماده جهش تولید و اقتصاد را به منتخب بعدی ملت تحویل دهد.

وی بیان کرد: در همین راستا و بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت برای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای چهار ماهه در قالب یک برنامه یک ساله در دستور کار خود قرار داده که بتواند تسهیلگر ادامه کار در دولت بعد نیز باشد.

ربیعی اضافه کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فقط در حوزه صنعت و معدن، ۲۹۰ طرح مهم با مجموع سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۵۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۸۵ هزار نفر تا کنون به بهره برداری رسیده که از این تعداد، ۲۸ طرح در ۱۰ ماهه سال ۹۹ و در اوج تحریم‌ها راه اندازی شد و برای بیش از ۱۱ هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد شد شده است.

ربیعی در ادامه نشست خبری خود در این باره افزود: یک بخش از واکنش‌ها نگرانی‌هایی است که ما باید به آن توجه کنیم، نخبگان جامعه و کنشگران سیاسی مایلند هیچ قراردادی خارج از منظر افکار عمومی منعقد نشود. دولت برای دغدغه این گونه افراد که نگران استقلال کشور هستند احترام قائل هست.

ربیعی گفت: در همین راستا وزارت امور خارجه اقدام به انتشار گزارش برگ نموده است که حاوی کلیت این سند می‌باشد و با اطمینان اعلام می‌کنم سرفصلی فراتر از آنچه در گزارش برگ آمده وجود ندارد و طی مذاکراتی که با همکارانم در وزارت امور خارجه داشته ام ترتیب گفتگو‌هایی بیشتر با مردم و حتی منتقدان و در نتیجه توضیح کامل برای اطمینان بخشی صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد:، اما موضوع انتقاد جنبه‌ای فراتر از دلسوزان استقلال کشور یافته و همانگونه که در سوال شما مطرح هست یک جریان عملیات روانی بزرگی را به راه انداخته اند. بخشی از این افراد که وادادگی در مقابل بیگانگان را در سابقه خود دارند آغاز کننده این فضاسازی و دروغ پردازی‌ها بوده اند.

ربیعی گفت: کاملا مشخص است این‌ها نه از سردلسوزی و نه وطن پرستی بلکه به دلیل مخالفت با استقلال طلبی جمهوری اسلامی ایران یک جریان تبلیغاتی علیه ایران به راه انداخته و تحلیل‌های بی پایه را سامان دادند. فراموش نکردیم یک روز گفتند جزایر واگذار شد، یک روز گفتند نیرو‌های نظامی ایشان در ایران خواهند آمد، یک روز از واگذاری نفت گفتند همه این‌ها دروغی آگاهانه بیش نیست. مردم ما می‌دانند استقلال سیاسی حفظ تمامیت ارضی، عدم وابسته کردن کشور و حفظ منافع ملی بزرگترین دستاورد نظامی سیاسی است.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: دولت در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تلاش دارد تسهیل گر حضور همگان در پای صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری باشد.

ربیعی تصریح کرد: به یمن یک انقلاب شکوهمند و همگانی اختلال هویت ملی ایرانی رفع شد. اکنون ملت ما همچنان که در سخنرانی مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن به روشنی منعکس شد یک جمهوریت سرشار از نشاط و پویایی را تجربه می‌کند. یعنی یک سازگاری و ترکیب شیرین میان جمهوری اسلامی و ایرانی.

وی افزود: رای یکپارچه ملت ایران در رفراندوم جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین ۵۸ رای به هرسه مولفه جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت بود و مردم هر سه را خواستند.

اقای ربیعی ادامه داد: دولت در استانه انتخابات ۱۴۰۰ تلاش دارد وظیفه ذاتی خود را در جلب مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اقتصادی و اجتماعی شان ایفا کند و تسهیل گر حضور همه با هم بر سر صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری باشد.