۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » پاسخ مسئولین » جامعه » ریاست جمهوری » سیاست
  • شناسه : 26581
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
  • ارسال توسط :
دولت ما،  دولت مردمی است
دولت ما،  دولت مردمی است

دولت ما، دولت مردمی است

من که در پی جمع کردن مرید یا اینکه محبوب القلوب باشم و عده‌ای از من تعریف کنند نیستم .

آمریکا همواره به دنبال بی ثباتی و ناامنی در منطقه و به خصوص کشور افغانستان بوده و با تروریست‌های دست ساخته خود امروز شاهد اتفاقات ناراحت کننده در افغانستان هستیم، ولی راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ ثبات و وحدت و امنیت برای مردم افغانستان بوده است.

به گزارش “وقایع خبری” دکتر ابراهیم رییسی ، رییس جمهور در یک برنامه تلویزیونی با مردم ایران سخن گفت .

وی درباره برنامه جمهوری اسلامی ایران و رفع تحریم‌های ظالمانه گفت: ما کار اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنیم و سفره، بازار و نان مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم.
رئیس جمهور با بیان این که هیچ زمانی جمهوری اسلامی ایران میز مذاکره را ترک نکرده است و نسبت به مذاکرات نتیجه محور جدی است، گفت: از طریق وزارت امور خارجه اعلام شده است که مذاکرات باید نتیجه داشته باشد و طرف مقابل آمادگی برای لغو تحریم‌ها را به صورت جدی نشان دهد.

آقای رئیسی افزود: اکنون کار از طریق وزارت امور خارجه در حال انجام است و ما به آنچه گفته ایم پایبند و جدی هستیم، اما طرف مقابل نیز باید پایبند و جدی باشد.
رئیس جمهور گفت: در نشستی که با نماینده اتحادیه اروپا نیز داشتیم به آن‌ها گفتیم جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات جدی است، اما این را باید در طرف مقابل ببیند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما شش روز هفته کار را در سطح ملی انجام می‌دهیم و یک روز هم به استان‌ها سفر می‌کنیم که حق استان‌ها و وظیفه ماست که به استان‌ها هم سر بزنیم و مسئولیت ما فقط در تهران نیست.

آقای رئیسی درباره آثار واقعی سفر‌های استانی در بهبود شرایط استان‌ها افزود: کاری که در میدان انجام می‌شود حتماً پشت میز انجام نمی‌شود.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سفر‌های استانی ما همراه با یک پیشینه و پسینه است یعنی قبل از سفر کار کارشناسی درباره استان و نیاز‌های استان انجام می‌شود، ولی نه همه نیاز‌های استان بلکه نیاز‌های فوری استان‌ها که هم توسط کارشناسان در مرکز انجام می‌شود و هم هیأت به استان‌ها اعزام می‌شوند تا با افراد مطلع موارد را بررسی و نیاز‌های فوری استان‌ها را مشخص کنند.

وی افزود: جمع بندی این موارد به مرکز ارسال می‌شود و معاونت اجرایی ریاست جمهوری با دعوت از مدیران، اعتبار مورد نیاز را بررسی می‌کنند؛ زمان لازم برای انجام یک طرح و پروژه هم در نظر گرفته می‌شود و بعد در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود و تمام دستگاه‌ها هم حضور دارند صورتجلسه انجام می‌شود.

اقای رئیسی گفت: اعتبارات لازم، زمان، امکانات و پشتیبانی مشخص می‌شود که به عنوان یک طرح عنوان می‌شود و همچنین در استان مورد بررسی وزرا و مدیران قرار می‌گیرد و در جلسه شورای اداری استان هم نمایندگان مردم، مدیران و استانداران صحبت می‌کنند و بعد وزرا کار‌هایی را که مقرر شده در جمع مدیران استان و شورای اداری مطرح می‌کنند، چون تمام این کار‌ها باید توسط مدیران انجام شود.
وی افزود: اینکه در ذهن برخی وجود دارد که ما به استان سفر می‌کنیم و تعداد پروژه را کلنگ می‌زنیم، این طور نیست، چون بسیاری طرح‌های نیمه کاره در استان‌ها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سفر‌های استانی ما دیدار مردمی داریم، چون دولت ما، دولت مردمی است و ما همواره با مردم ارتباط خواهیم داشت و در هر شرایطی حتی در شرایط کرونایی هم به شکل کرونایی ارتباط خواهیم داشت به نحوی که اجتماع کمتری باشد.
رئیس جمهور گفت: دولت نباید ارتباط خود با مردم را قطع کند و به وزرا هم توصیه کردم مشکلات را پیگیری کنند، چون ارتباط با مردم برای ما بسیار مفید است؛ رفتن به اجتماعات مردمی و با خبر شدن از درد دل مردم بسیار مهم است.

رئیس جمهور گفت: مایلم درباره اقداماتی که در دولت انجام شده گزارشی به مردم در پایان صد روز ارائه دهم.
آقای رئیسی اظهارداشت: شاید بگویند اگر در مرکز حضور داشته باشیم و موارد را در همین جا رسیدگی کنیم کافی است، اما کار بزرگ نباید ما را از کار کوچک باز دارد و توجه به مسائل کوچک و کلان و بزرگی که دولت باید دنبال کند.

رئیس جمهور افزود: سعی می‌کنیم گزارشی برای مردم داشته باشیم و کار‌هایی را که ادامه دارد و تا پایان سال به دنبال آن‌ها هستیم ارائه کنیم
وی ادامه داد: همکارانمان، وزرا و مدیران استان‌ها در حال تلاش هستند و می‌دانم امروز یک تلاش جدی در تمام بخش‌ها ایجاد شده است تا در زندگی مردم مشکلات کم و رونق اقتصادی ایجاد شود.
رئیس جمهور ضمن قدردانی از مجلس به خاطر قوانینی که در جهت حل مشکلات اقتصادی به تصویب رسانده گفت: از قوانینی که برای بهترشدن فضای کسب و کار مردم مصوب شده تشکر می‌کنم و ما به دنبال اجرایی کردن قوانین هستیم. این اقدام خوبی است که برای دولت می‌تواند زمینه خوبی باشد تا کسب و کار بهتری داشته باشیم.
اقای رئیسی ابراز امیدواری کرد با ریشه کن شدن کرونا با اجرای این قوانین در کسب و کار مردم و حوزه اقتصادی گشایش جدی انجام شود و مردم احساس کنند که شرایط متفاوت شده است.

رئیس جمهور در پایان گفت: مسئله ما، مسئله مردم و پیشرفت کار است من که در پی جمع کردن مرید یا اینکه محبوب القلوب باشم و عده‌ای از من تعریف کنند نیستم بلکه در پی آن هستم که در جایگاهی که سوگند یاد کردم خدمتگزار مردم باشم و گره از کارشان باز کنم و به این هدف برسیم.