۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » جامعه » رسانه ها » قزوین
  • شناسه : 28272
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
  • ارسال توسط :
دولت جناحی نیست و ما هم باید در استان از نخبگان استفاده کنیم
دولت جناحی نیست و ما هم باید در استان از نخبگان استفاده کنیم

دولت جناحی نیست و ما هم باید در استان از نخبگان استفاده کنیم

هر کسی که بر خلاف توسعه و مصالح استان حرکت کند در مسیر مردم نیست.

محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در نشست صمیمی خود با مدیران مسئول هفته نامه ها ، پایگاه های خبری ونمایندگان خبرگزاری های استان قزوین در سالن باغستان پس از شنیدن مطالبات؛ دغدغه ها و سوالات خبرنگاران با آنان به گفت وگو نشست .

وی با خوشامدگویی به اهالی رسانه گفت : برای همراهی با فضای رسانه ای و کمک به انجام وظایف ما به همکاری خبرنگاران نیازمندیم و از کسانی که در رسانه ها با بیان و قلم خود منشا اثر بوده اند تشکر می کنیم.

استاندار قزوین با توجه به مشکلات مالی رسانه های استان تصریح کرد: موضوع اقتصاد رسانه در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد که بایستی توسط دستگاههای ذیربط پیگیری شود و از آنجا که سرعت دگرگونی در این فًضا بسیار بالاست ما نیز نباید از قافله عقب بمانیم و باید با سرعت حرکت نماییم.

وی گفت: خوشبختانه در استان رسانه های مکتوب و مجازی بسیار موفق هستند و سرمایه زیادی در این زمینه وجود دارد البته لازم است در فضای مجازی فعالیت ها بیشتر شود زیرا در مقایسه با سایر استانها کمی عقب مانده ایم و ما تقویت رسانه های فعال در فضای مجازی را بیشتر خواهیم کرد.

استاندار قزوین اظهاداشت: از آنجا که محدودیت منابع مالی دولت بالاست و هزینه های کاغذ و مطبوعات زیاد شده لازم است در فضای مجازی بیشتر فعالیت کنیم تا هزینه های رسانه ها کاهش یابد.

وی اضافه کرد: استان پیشینه ای قوی در رسانه دارد که همه یک رسالت مشترک در توجه به ظرفیت های استان دارند لذا هر چقدرهم گرایی بیشتر باشد به موفقیت های بیشتری خواهیم رسید.

استاندار قزوین افزود: هرچقدر موضوع پیگیری رسانه ها را جدی بگیریم به مطالبات بهتر پاسخ می دهیم لذا از خبرنگاران و فعالان رسانه انتظار داریم به مطالبات مردم ورود کنند البته به حوزه شخصی و حیثیت افراد توجه کنند تا موجب بی انگیزگی و سرخوردگی برخی نشویم.

استاندار قزوین در ادامه بیان کرد: برای ارتباط بیشتر لازم است نشست با رسانه ها به طور منظم برگزار شود زیرا اولویت ما صحبت با رسانه هاست و محدودیتی در این زمینه نداریم و اعتقاد داریم مطالبه گری حق خبرنگاران است و انعکاس و تحلیل منصفانه رسالت شماست.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور بدون تردید اصلاح وضع موجود ضروری است اما شما خبرنگاران می توانید به تقویت امیدآفرینی در جامعه کمک کنید و هر دو نیمه پر و خالی لیوان را ببینید و بدانید شاخص های اقتصادی به سمت ثبات است و امیدواریم برخی تصمیمات اشتباه گذشته را در دوران جدید اصلاح کنیم.

وی در خصوص انتصابات جدید هم گفت: با تغییر دولت بدون تردید انتخاب مدیران جدید کاری منطقی و عادی است البته برخی مدیران در سطح ملی انتخاب می شوند اما در استان اصل بر کارآمدی افراد است.

اعلایی گفت: در انتخاب مدیران جریان خاصی به ما مشورت نمی دهد بلکه از همه گروهها استفاده می کنیم و تمرکز بر لیست واحدی نداریم و از افراد خاصی استفاده نمی کنیم بلکه از همه اطلاعات در مسیر انتخاب و تصمیم گیری درست استفاده خواهیم کرد. 

اعلایی در ادامه با ورود به مسائل داخلی استان قزوین اظهارداشت: در خصوص مسائل مهم استان باید اولویت گذاری کنیم و من تمایل دارم برخی مسائل به کلمات کلیدی تبدیل شود از آن جمله این که بایستی «ضریب آب به درآمد» را بالا ببریم و برای افزایش راندمان آب کشاورزی بسرعت اقدام کنیم و برای استفاده از آبهای سطحی و انتقال آب برنامه داشته باشیم تا تراز آب قزوین مثبت شود.

وی اظهارداشت: توجه به مسائل آبی و محیط زیست در اولویت است و تلاش می کنیم تا ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی بالا برود و به سمت افزایش بهره وری و استفاده از شرکت های دانش بنیان حرکت خواهیم کرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی استان یک ظرفیت ارزشمند است و در گردشگری هم شرایط خوبی داریم اما لازم است افق نگاه ما به گردشگری تغییر کند و تامین زیرساختها و جذب سرمایه گذار با دادن مشوق و امتیازهای جذاب در اولویت قرار گیرد.

استاندار قزوین در پایان افزود: هر کسی که بر خلاف توسعه و مصالح استان حرکت کند در مسیر مردم نیست و هر کسی که به حاشیه ها دامن بزند به خطا رفته است.