۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » اقتصاد » ریاست جمهوری
  • شناسه : 20390
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
  • ارسال توسط :
دولت جدید آمریکا در برابر قانون تسلیم شود
دولت جدید آمریکا در برابر قانون تسلیم شود

دولت جدید آمریکا در برابر قانون تسلیم شود

تسلیم در برابر قانون کار خوبی است، آدم باید در برابر قانون تسلیم باشد.

رئیس جمهور گفت: فکر نمی‌کردیم دیوانه‌ای در آمریکا سر کار بیاید و جنگی بی نظیر علیه ملت ما به راه بیندازد البته دولت فعلی فهمیده او اشتباه کرده و امیدواریم هرچه زودتر این اشتباهات را جبران کند.

به گزارش “وقایع خبری” روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت صمت افزود: ما در دولت دوازدهم وقتی کار را شروع کردیم تداوم راه دولت یازدهم در ذهن مان بود فکر نمی‌کردیم یک دیوانه‌ای در آمریکا سر کار می‌آید و این دیوانه، جنگی بی نظیر را در تاریخ علیه ملتی بزرگ آغاز می‌کند.
رئیس جمهور گفت: او فکر می‌کرد اگر این فشار را به ملت ایران وارد کند مردم زانو می‌زنند و تسلیم می‌شوند، اما ملت آمریکا فهمید که او اشتباه کرده و دولت فعلی آمریکا هم فهمیده، ما امیدواریم این اشتباهات هر چه سریع‌تر جبران و دولت جدید آمریکا در برابر قانون، مقررات و قطعنامه ۲۲۳۱ تسلیم شود.

روحانی افزود: تسلیم در برابر قانون عیب نیست، خجالت نکشند، تسلیم در برابر زور بد است، ولی تسلیم در برابر قانون کار خوبی است، آدم باید در برابر قانون تسلیم باشد.
وی اضافه کرد: اینکه در تبلیغات گفته می‌شود ایران اخیرا اقداماتی انجام داده که آمریکا را تحت فشار قرار دهد این حرف نادرست است، چون ما که نمی‌خواهیم به آمریکا بگوییم در برابر فشار ما، غیر قانونی عمل کنید، آنچه ما می‌خواهیم قانون است، بنابراین اجرا و احترام به مقررات، قوانین و پیمان‌های بین المللی جزو وظایف انسانی و سیاسی همه دولت هاست.
روحانی گفت: ما امیدواریم به قانون برگردند و ما بتوانیم در شرایط بهتری در جهان مراودات و تعاملات خودمان را، مخصوصا در بخش تجاری انجام دهیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به افتتاح چهار طرح ملی وزارت صمت خاطرنشان کرد: مردم امروز دیدند که کشور در زمینه صنایع معدنی کاملا فعال است، دو طرح افتتاحیه ما مربوط به بخش فولاد و تولید گندله سازی و یک بخش ما مربوط به پایانه‌های صادراتی بود، اسکله‌هایی که بتواند پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم ما را به خوبی صادر کند و در یک منطقه بسیار خوب مرزی در بین سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس یک طرح بزرگ آن افتتاح شد و امیدواریم انشاء الله دنبال شود، چرا که می‌تواند یک مرکز صادراتی بسیار مهم در منطقه استراتژیک پارسیان برای کشور ما باشد.
روحانی با اشاره به افتتاح پایانه محصولات کشاورزی گفت: در شمال کشور ما شاهد افتتاح یک پایانه بسیار خوب برای محصولات کشاورزی بودیم، برای مرکبات و سایر محصولات. این پایانه‌ها بسیار مهم است چرا که محصولات کشاورزی باغداران عزیز ما به سرعت به آن جا منتقل می‌شود و در سردخانه‌ها خراب نمی‌شود، آن جا انبار‌های خوب در نظر گرفته شده و بسته بندی‌های خوب انجام می‌شود و هم می‌تواند در صورت نیاز یک ذخیره خوب برای داخل کشور باشد و هم عمدتا می‌تواند یک مرکز خوبی برای صادرات باشد.
رئیس جمهور افزود: یکی از توفیقاتی که ما در دولت تدبیر و امید به دست آوردیم ورود به اتحادیه اوراسیا بود این اتحادیه در صادرات به ما خیلی کمک کرده است البته ما به طور موقت وارد این اتحادیه شدیم و این را دائمی می‌کنیم، ورود در این گونه اتحادیه‌ها بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: همان طور که اقتصاد مقاومتی می‌گوید درون زا باشد و برونگرا، یکی از راه‌های برون گرا بودن این است که ما وارد این اتحادیه بشویم و بتوانیم در جمع کشور‌هایی که در این منطقه و خارج از این منطقه هستند، حضوری فعال داشته باشیم، با تعرفه و شرایط مناسب بتوانیم صادرات و واردات ومناطق آزاد تجاری داشته باشیم.