۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » فعالیتهای دینی » قزوین » مساجد
  • شناسه : 12974
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
  • ارسال توسط :
دولت به فکر مشکلات معیشتی مردم باشد
دولت به فکر مشکلات معیشتی مردم باشد

دولت به فکر مشکلات معیشتی مردم باشد

مبارزه با فساد توسط قوه قضائیه امید آفرین است .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: گرانی مسکن و مایحتاج عمومی، بیکاری و وضعیت نامناسب معیشت، موجب نگرانی و نارضایتی مردم شده و دولت باید در زمان باقیمانده به فکر حل مشکلات باشد.

آئین‌ نماز جمعه قزوین پس از چند ماه امروز به امامت آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مسجد النبی برگزار و مردم مومن با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مراسم معنوی شرکت کردند .

آیت الله عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به نمازگزاران توصیه کرد : بعد از مدت‌ها به دلیل کرونا امروز با موافقت ستاد ملی کرونا مراسم نماز جمعه اقامه شد لذا انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی و فاصله از یکدیگر را مراعات کنید و از خدا بخواهید تا این بلا از جامه اسلامی و جهان محو شود.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: ولایت شرط تحقق حکومت اسلامی است و خدا را شاکریم که در جامعه ما شجره طیبه ولایت همواره میوه می‌دهد و زیر سایه آن زندگی می‌کنیم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز دختر بیان کرد: احترام به دختران جایگاه ویژه ای در احکام دینی و احادیث دارد و از والدین انتظار داریم سهم بیشتری از محبت را نثار دختران خود کنند تا دختران احساس کم محبتی نکرده و از محبت‌های فریبنده دور شوند.

وی نیکی به پدر و مادر را وظیفه مهم فرزندان دانست و اظهار داشت: عاقبت به خیری تنها در گرو محبت و تکریم پدر و مادر است.

آیت الله عابدینی در ادامه خطبه‌های نماز به سالروز ترور ناموفق رهبری توسط منافقان اشاره کرد و یادآور شد: خداوند لطف خود را شامل حال ما کرد و منافقان در ترور رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی ناکام ماندند تا سایه ولایت همچنان بر سر ملت مستدام باشد.

وی گفت: اقتدار آسمانی بر مسلمانان جهان باید حفظ شود و ما مشمول رحمت الهی باشیم و این موضوع با پشتیبانی از ولایت ممکن می‌شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ تن از ناب‌ترین فرزندان ایران اسلامی بیانگر نیت‌های پلید دشمنان در نابودی انسان‌های مؤمن و تأثیرگذار است و ما باید همچنان هوشیاری خود را در برابر توطئه دشمنان حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: تروریست‌ها همیشه مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی بوده‌اند و در ایران اسلامی ۱۷ هزار نخبه جامعه را به شهادت رساندند تا به مطامع آمریکا و مستکبران پاسخ دهند و هنوز هم داعشی ها را پرورش می‌دهند و با کمک آنها در کشورهای دیگر توطئه می‌کنند و با جسارت از حقوق بشر هم دم می‌زنند.

آیت الله عابدینی گفت: آمریکا امروز هم در حمایت از داعشی ها به مرکز حشدالشعبی حمله کرده و بزرگان آن را دستگیر کرده و به نظر می‌رسد هنوز از از گذشته درس عبرت نگرفته که امیدواریم با نواخته شدن سیلی‌های جدید پشیمان شود.

وی تصریح کرد : استکبار جهانی با شرایطی که امروز در آمریکا ایجاد شده تلاش می‌کند نگاه مردم جهان را از مشکلات داخلی خود منحرف کند اما با مسائل کنونی باید بساطشان را از دیگر کشورها و منطقه جمع کنند و بروند.

آیت الله عابدینی در ادامه از مبارزه قاطع دستگاه قضائی با مفسدان تشکر کرد و گفت: با ورود جدی رئیس قوه قضائیه به موضوع فساد مردم احساس امید می‌کنند و روح امید در همه اقشار بالا رفته است که امیدواریم طعم شیرین عدالت را به همه مردم و طعم تلخ مجازات را به متجاوزان حقوق مردم بچشانند.

وی با انتقاد از گرانی بیش از حد مسکن و اقلام عمومی اظهار داشت: گرانی مسکن و مایحتاج عمومی و نبود شغل مناسب برای کسانی که دنبال لقمه حلال هستند فشار مضاعفی به مردم وارد کرده و نگرانی‌ها بیشتر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: از دولت و مسئولان استانی درخواست می‌کنیم از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند و نگذارند فشار اقتصادی به مردم نجیب بیشتر شود.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: مردم مؤمن و نجیب و با حیا این همه مشکلات را تحمل می‌کنند اما چرا با بی توجهی دارید صبر مردم را لبریز می‌کنید، چرا هنوز طمع دولتمردان از دشمن قطع نشده و چرا همچنان دنبال مذاکره ذلیلانه با دشمن هستید.

آیت الله عابدینی یادآور شد: به جای امید بستن بیجا و جاهلانه و گاهی همسو با دشمن بیایید با مردم همراه باشید و به تولید داخلی اهمیت دهید و جهش تولید را محقق کنید.

وی اضافه کرد: مگر نگفتید کاری می‌کنیم مردم نیازمند یارانه نباشند، دلار را کنترل می‌کنیم اما به جای این وعده‌ها به نظر می‌رسد استاد بحران سازی و گره زدن معیشت مردم با مشکلات هستید.

عابدینی اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم در زمان باقیمانده از متخصصان استفاده کرده و به رسالت خود در حل مشکلات مردم عمل کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: از نمایندگان مجلس هم انتظار داریم با جدیت شتابنده و نظارت بر اجرای درست قوانین برای حل مشکلات معیشتی مردم همت کنند و از قوه قضائیه هم درخواست می‌کنیم با برخورد جدی با زمین خواران و سو استفاده کنندگان از مسئولیت‌ها، کاری کنند که کسی جسارت تخلف نداشته باشد.