۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اقتصاد » پاسخ مسئولین » جامعه » صنعت، معدن و تجارت » قزوین
  • شناسه : 29393
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
  • ارسال توسط :
دولت باید به شکل جدی حامی فعالان بخش خصوصی باشد
دولت باید به شکل جدی حامی فعالان بخش خصوصی باشد

دولت باید به شکل جدی حامی فعالان بخش خصوصی باشد

در اتاق بازرگانی استان قزوین بیش از 700 فعال اقتصادی فعال هستند .

صبح امروز چهارشنبه جمعی از خبرنگاران رسانه های استان قزوین میهمان روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین شدند تا درجریان عملکرد یکساله اتاق قرار گیرند .

مهندس مهدی بخشنده در ابتدای سخنان خود به نقش و اهمیت رسانه ها در دنیای تجارت امروزی اشاره کرد و گفت: شاهد این هستیم که قدرت انتقال اخبار زیاد شده و در دنیا به راحتی رسانه ها تصمیم ساز و تصمیم سازی می‌کنند ؛ از این رو باید در حوزه رسانه ، حرفه‌ای‌تر عمل کنیم.

وی در ادامه به راه اندازی تلویزیون اینترنتی اتاق بازرگانی قزوین اشاره کرد و به خبرنگاران گفت: این تلویریون با عنوان “کاسپین” و با هدف توسعه مراودات اقتصادی فعالان بخش تولید و تجارت استان با کشورهای مختلف دنیا راه اندازی می‌شود و تلاش خواهد کرد تا ظرفیت های صنعتی،کشاورزی و گردشگری استان قزوین را با چندین زبان از جمله انگلیسی، چینی، روسی،عربی،اردو و ترکی به جهانیان معرفی نماید .

این مقام مسئول افزود: در اتاق بازرگانی استان قزوین بیش از ۷۰۰ فعال اقتصادی فعال هستند . ما در اتاق قزوین ساختارها را تغییر دادیم و نقش فعالان بخش خصوصی و حوزه تولید را در کمک به تصمیمات و اجرای مصوبات اقتصادی استان پررنگ کردیم. در همین راستا مصوبات شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت را به روزرسانی کرده و با جدیت پیگیری اجرای آنها هستیم و مانند روال گذشته تنها نظاره گر مصوبات نیستیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا مصوبات شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت را به روزرسانی کرده و با جدیت پیگیری اجرای آنها هستیم و مانند روال گذشته تنها نظاره گر مصوبات نیستیم.

مهندس بخشنده در ادامه به خبرنگاران استان گفت: در این سه سال ، دو کار اساسی در اتاق بازرگانی ، صنایع صورت گرفت یکی اینکه فعالین اقتصادی واقعی و غیرواقعی از هم تمایز داده شده و سعی شد فعالین واقعی برجسته شوند و دومین موضوع ” “ما می‌توانیم” بود . ما در اتاق قزوین به این باور رسیدیم که می‌توان از ظرفیت‌های داخلی استفاده کرد .

مهندس بخشنده با اشاره به این که ساختمان اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید و با حضور مقامات عالی کشور و استان قزوین افتتاح خواهد شد ، تصریح کرد: تمام ابزار و لوازم مصرف شده در این بنای عظیم ساخت داخل است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معتقدم ساختار کشور ما برای حمایت از تولید بیش تر شعاری است و جنبه واقعی ندارد و باید رویکردها در این خصوص تغییر پیدا کنند.. کسی که فعالیت قاچاق می کند و کالایی را که در کشور ساخته می شود وارد می کند مالیات نمی دهد اما به سود سرشار دست می یابد اما یک تولیدکننده باید عوارض گمرکی و مالیات را در زمان مقرر بدهد و با مشکلات و موانع زیادی روبه رو است.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در پایان با بیان اینکه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم،گفت: در این وضعیت دولت باید به شکل جدی حامی فعالان بخش خصوصی باشد .