۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 4786
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
  • ارسال توسط :
سالمندان از جمله گروه های آسیب پذیر جامعه هستند
سالمندان از جمله گروه های آسیب پذیر جامعه هستند

سالمندان از جمله گروه های آسیب پذیر جامعه هستند

تلاش امدادگران این نهاد بر این است که تکریم سالمندان را در در برنامه های خود به طور مستمر داشته باشد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۲ درصد از جامعه سالمندان استان تحت حمایت کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری وقایع خبری و به نقل از سایت خبری کمیته امداد؛ مجید مومنی در بازدید از آسایشگاه سالمندان قزوین بیان کرد: سالمندان به واسطه شرایط جسمانی و روحی خاصی که دارند از جمله گروه های آسیب پذیر جامعه هستند.
وی ادامه داد: این گروه از جامعه به طور معمول به واسطه شرایط مختلف از دستیابی به حقوق و آزادی هایشان محروم مانده اند و خواسته یا ناخواسته در معرض نقض حقوق وآزادی قرار می گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: سالمندان با عمری تلاش و تجربه به مرحله ای رسیده اند که نیازمند توجه و محبت هستند از این رو دوران سالمندی زمانی است که سالمندان بیش از پیش نیازمند توجه و محبت فرزندان و اطرافیان هستند و همه به خصوص فرزندان آنها باید به این عزیزان احترام گذاشته و آنها را مورد محبت خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که سالمندان همان مادران و پدران دیروز هستند که با سختی های فراوان فرزندانشان را تربیت کرده اند و اکنون در این مرحله نیاز به محبت اطرافیان به خصوص فرزندان دارند.

مومنی گفت: البته در نگاه دیگر سالمندان سرمایه های ارزشمندی هستند و می توان از کوله بار تجربه آنها در سال های مختلف زندگی و کار استفاده کرد، چنین اقدامی ضمن کمک به انتقال تجربیات پرسود، سالمندان را از احساس بی ارزشی دور می کند و انها احساس ارزشمندی و اهمیت خویش را در جامعه درک می کنند.

وی با اشاره به آمارهای استان اعلام کرد: در استان قزوین بیش از ۹۲ هزار سالمند داریم که ۷٫۲ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند در حالی که بیش از ۲۰ هزار سالمند با جمعیت ۱۵ هزار و ۸۵۵ خانوار تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در واقع از جمعیت سالمندان استان معادل ۲۲ درصد و ۵۴ درصد از جمعیت بیش از ۲۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمات کمیته امداد استان قزوین بهره مند هستند.

وی توضیح داد: از بیش از ۲۰ هزار نفر سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد و همچنین ۳۷ درصد ساکن مناطق شهری و ۶۳ درصد ساکن مناطق روستایی هستند که خدماتی چون پرداخت کمک معیشت، ارائه خدمات بهداشتی، آموزش بهداشت فردی و … بهره مند هستند.

مومنی یادآورشد: تلاش امدادگران این نهاد بر این است که تکریم سالمندان را در در برنامه های خود به طور مستمر داشته باشد چراکه این مهم باید دستور کار همه اقشار جامعه شود قطع یقین نشانه معنویت و دینداری جامعه تکریم سالمندان است.