۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » بهداشت و درمان » قزوین
  • شناسه : 9867
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
  • ارسال توسط :
دهیاران در ایام نوروز در روستاها حضور مؤثر داشته باشند
دهیاران در ایام نوروز در روستاها حضور مؤثر داشته باشند

دهیاران در ایام نوروز در روستاها حضور مؤثر داشته باشند

تفاهم نامه بیمه اماکن مسکونی روستاییان در سطح استان منعقد شده است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: دهیاران در ایام نوروز در روستاها آمادگی کامل و حضور مؤثر داشته باشند.

اکرم نجفی در این باره اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی در بخش عمده‌ای از استان‌های نیمه غربی کشور و احتمال بروز سیلاب، آب گرفتگی معابر و بروز خسارات احتمالی، لازم است کلیه دهیاران ضمن آمادگی و حضور مداوم در روستاها، بازدید مستمر از نقاط بحرانی روستاها از منظر آسیب پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آب‌های سطحی انجام دهند.

وی افزود: تفاهم نامه بیمه اماکن مسکونی روستاییان در سطح استان منعقد شده و لازم است دهیارانی که تا کنون نسبت به ارسال اطلاعات منازل روستایی به بیمه جهت صدور بیمه نامه حوادث اقدام نکرده اند، در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها همچنین گفت: پوسترهای آموزشی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و اطلاع رسانی در خصوص ممنوعیت دید و بازدید عید چاپ و آماده شده است و دهیاران می‌بایست نسبت به تحویل و نصب پوسترها در سطح روستاها اقدام کنند.

وی بیان کرد: ضد عفونی معابر سطح روستا، ممنوعیت برگزاری مراسم مختلف در روستا، محدود نمودن فعالیت‌های آرایشگاهها، توجیه کسبه و نانوایی‌ها جهت رعایت مسائل بهداشتی، توزیع محلول‌های ضدعفونی در سطح روستا، قراردادن محلول‌های ضدعفونی در دفتر دهیاری و اماکن عمومی و اطلاع رسانی مستمر به روستاییان از طریق فضای مجازی از دیگر اقدامات دهیاران در مقابله با ویروس کرونا هستند.

نجفی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی کلیه هموطنان و تلاش دست اندرکاران در شکست ویروس کرونا موفق شویم.