۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » نیروهای مسلح
  • شناسه : 4359
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
  • ارسال توسط :
دنیا می داند با ملتی مقاوم و سربلند روبروست
دنیا می داند با ملتی مقاوم و سربلند روبروست

دنیا می داند با ملتی مقاوم و سربلند روبروست

دشمنان دنبال ایجاد تفرقه و جنگ نرم هستند

به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس رژه مشترک یگان های نمونه نیروهای مسلح  صبح یکشنبه با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی ، فرماندهان نظامی و انتظامی از مقابل لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزارشد.

در این مراسم که هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، نورالله قدرتی رئیس دادگستری استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، بابایی صالح نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، محمد شفیعی فرماندار قزوین،  معاونان استاندار و خانواده شهدا حضور داشتند سردار شاهرخی ، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) گفت : ایران اسلامی با تجربه دفاع مقدس از اقتدار و عزت برخوردار است و دنیا می داند با ملتی مقاوم و سربلند روبروست.

وی افزود: هفته دفاع مقدس یادآور ایام رشادتهای رزمندگان اسلام است،  شهدایی که اقتدار و افتخار امروز جمهوری اسلامی مرهون آنهاست. ما امروز سربلند هستیم که در نبرد با باطل پیروز شدیم و در آزمون دشمنان سربلند شدیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تصریح کرد: دنیا می داند با ملتی مقاوم و سربلند مواجهند که در آرمان های خود کوتاه نخواهند آمد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی هم دراین مراسم با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اباعبدالله الحسین (ع) شعار «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» را در عاشورا به تصویر کشید و ذلت‌ناپذیری و حق‌طلبی را به پیروان خود آموخت.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) برای تبیین صف حق و باطل خود را معرفی کرد و فرمود من خاندان نبوت، وحی و رسالت هستم و در مقابل من یزیدی قرار دارد که شراب‌خوار است و علناً فسق و فجور می‌کند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حضرت سیدالشهدا(ع)، یزید را فردی معرفی می‌کند که خون بی گناهان را می‌ریزد و تأکید می‌کند تا قیامت هر کسی که شباهتی به حضرت دارد با هر کسی که شباهتی به یزید دارد، بیعت نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه شعار «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» امام حسین (ع) برای همه دوران‌هاست، خاطرنشان کرد: امروز یزیدیان زمان با سلاح‌های کشتار جمعی مردم بی‌گناه و مستضعف را به خاک و خون می‌کشند و هر کسی که خود را پیرو راه امام حسین (ع) می‌داند، نباید با آنها بیعت کند.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس برای دفاع از اسلام، دین، ملت و کشور به میدان آمدند، یادآور شد: هفته دفاع مقدس، هفته وحدت بین نیروهای مسلح و مردم است چرا که همه برای دفاع از اسلام و کشور به میدان آمدند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه دفاع مقدس دوران تحقق وعده‌های الهی بود، گفت: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم» از وعده‌های الهی در قرآن است که در دفاع مقدس شاهد تحقق آن بودیم.امام جمعه قزوین اضافه کرد: با اینکه در دوران جنگ با دست خالی و بدون امکانات به میدان آمده بودیم و دشمنان ما تا دندان مسلح بودند اما با عنایت خدای متعال، حق بر باطل پیروز شد و امروز این ملت و نیروهای مسلح حامی مستضعفان جهان شده‌اند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی کشور، تشریح کرد: اگر بخواهیم فهرست پیشرفت‌های نظامی کشور را طی یک سال گذشته نام ببریم، زمان زیادی لازم است و این موضوع نشان دهنده پیشرفت‌های عظیم نظامی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: موشک‌های با برد بالایی که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد، برای دوستان جمهوری اسلامی روحیه به شمار می‌آید و برای دشمنان ما ترس و وحشت به همراه می‌آورد و این توان نظامی حامی مقاومت اسلامی است.

هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین هم گفت : دفاع مقدس یک ظرفیت بزرگ بود هر چند ما هیچوقت از جنگ دفاع نمی کنیم و آن را مبنای حرکت قرار ندادیم اما جنگ یک فرصت برای رشد در عرصه های دفاعی،  علمی و نظامی بود . ما با دست خالی اما با توکل به خدا و انسجام و یکدلی به پیروزی رسیدیم و امروز هم با وحدت بر مشکلات غلبه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امروز در شرایط ویژه ای هستیم و دشمنان در کنار برخی کشورهای مرتجع همسایه جمع شده اند تا به ما آسیب بزنند اما خون شهدا پشتیبان ماست و به یاری خداوند این بار نیز بدخواهان را نا امید خواهیم کرد.باید در کنار هم بودن و متحد بودن را تمرین کنیم زیرا رمز پیروزی ما وحدت است تا در کنار اقتدار نظامی نیروهای مسلح موجب یاس دشمنان شویم.

این مقام عالی در استان قزوین یادآور شد: دشمنان دنبال ایجاد تفرقه و جنگ نرم هستند و سعی می کنند اعتماد مردم را سلب کنند و بین مردم و مسئولان اختلاف ایحاد کنند اما ایران اسلامی با بصیرت و وحدت و اقتدار نیروهای مسلح بار دیگر از عزت و شرف کشور دفاع کرده و قدرت ایران اسلامی را به رخ جهانیان خواهد کشاند.

پس از اجرای مراسم پرچم و ادای احترام به شهدای نیروهای مسلح یگانهای پیاده لشگر ۱۶ زرهی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، پایگاهای بسیج، یگان نمونه شهدا، نیروهای حافظ صلح، تانکها، نفربرها، یگان لجستیک، پدافند شیمیایی، تجهیزات از مقابل جایگاه و تمثال شهدا رژه رفتند و توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.