۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » استانداری ، فرمانداری » جامعه » فرهنگ و هنر » قزوین
  • شناسه : 2153
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
  • ارسال توسط :
دمیدن روح امید به جامعه از مهمترین وظایف رسانه است
دمیدن روح امید به جامعه از مهمترین وظایف رسانه است

دمیدن روح امید به جامعه از مهمترین وظایف رسانه است

خبرنگاران باید از انتشار اخباری که در مردم احساس ناامیدی ایجاد می کند، پرهیز کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین روز پنجشنبه در نشست ستاد نکوداشت هفته خبرنگار افزود: هفته خبرنگار فرصت مناسبی برای تجلیل از تلاش ها و زحمات این قشر در طول یکسال است و به همین جهت نیز باید از تمامی ظرفیت های موجود در سطح استان استفاده کرد.

منوچهر حبیبی با بیان اینکه هفته خبرنگار زمینه مناسبی برای وفاق و همدلی در جامعه است، افزود: باید توجه داشت که هر نقد و انتقاد همراه با پیشنهاد و راهکار از سوی رسانه باید مزین به اخلاق باشد تا حرمت و جایگاه افراد در هر شرایطی حفظ شود.

وی هر گونه تعرض به افراد در تنویر افکار عمومی را زشت و ناپسند برشمرد و تاکید کرد: افراد در هر جایگاه و پست با رویکردها و تفکرات خاصی گزینش شده اند و این مساله باید مورد توجه رسانه ها باشد.

وی با بیان اینکه رسالت فعالیت رسانه ها در جهت رفع مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه راهگشا خواهد بود، تصریح کرد: خبرنگاران باید از انتشار اخباری که در مردم احساس ناامیدی ایجاد می کند، پرهیز کنند چرا که دمیدن روح امید به جامعه از مهمترین وظایف رسانه است.

حبیبی یادآور شد: اعتقاد ویژه ای به رسانه ها و اثرپذیری آنها در جامعه وجود دارد و به همین لحاظ به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید شده که برای موفقیت در کارها و برنامه هایشان باید ارتباط تنگاتنگی با اصحاب رسانه و خبرنگاران داشته باشد.

این مسئول سیاسی با اشاره به در پیش بودن هفته خبرنگار، افزود: در خصوص برنامه  روز خبرنگار نباید بی برنامه باشیم و همه برنامه ها باید منسجم، هماهنگ و با همکاری تنگاتنگ دستگاه های ذیربط صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: برای تکریم و پاسداشت از خبرنگاران و خانواده های آنان باید مکانی در خور شان این قشر از جامعه با انتخاب بهترین و جذابترین محیط و در قالب یک برنامه اصلی به مورد اجرا گذاشته شود.

حبیبی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در قالب کمیته ای با مشارکت استانداری، سازمان برنامه و بودجه، اداره کل فرهنگ و ارشاد، خانه مطبوعات و بسیج رسانه تشکیل تا تمامی برنامه های اجرایی نیز در آن مصوب شود.

وی خاطرنشان کرد: برپایی این مراسم در تمامی شهرستان های استان از سوی فرمانداران و با همکاری خانه مطبوعات برگزار و برای برگزاری امسال جشنواره مطبوعات نیز از همین امروز برنامه ریزی های لازم به عمل آید.