۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار استانی » فرهنگ عمومی » نیروهای مسلح
  • شناسه : 3804
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۰۷
  • ارسال توسط :
دفاع مقدس بخشی از هویت اجتماعی و تاریخی ماست
دفاع مقدس بخشی از هویت اجتماعی و تاریخی ماست

دفاع مقدس بخشی از هویت اجتماعی و تاریخی ماست

در جامعه ما کمتر خانواده ای است که با دوران پرافتخار دفاع مقدس نسبتی نداشته باشد

نصرت اله علیرضایی ، فرماندار آوج در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان بیان داشت:دفاع مقدس بخش جداناشدنی و افتخارآمیز تاریخ اجتماعی و سیاسی ماست که هرگونه تحلیل و و تفسیر از تاریخ انقلاب اسلامی بدون توجه به این واقعه و دوران سرنوشت ساز امکان پذیر نیست.

وی افزود:دوران دفاع مقدس دورانی است که نظام ارزشی حاکم بر آن مبتنی بر ارزش هایی چون نوع دوستی،گذشت،ایثار،ترجیح منافع ملی بر منافع فردی،ساده زیستی و بی رغبتی نسبت به دنیا و ارزش های مادی و اقتصادی بود.
فرماندار آوج افزود:امروز نظام ارزشی جامعه برپایه ارزش هایی چون منافع فردی،عقلانیت،محاسبه گری،ارزش های دنیوی،فردگرایی و سود شخصی است و نتوانسته ایم آنگونه که باید و شاید ارزش های دوران دفاع مقدس را به نسل حدید و جوان جامعه منتقل کنیم.
وی گفت:اگر امروز نسل جوان و نوجوان جامعه ما قهرمانان ورزشی و بازیگران و ستارگان سینمایی هالیوود را می شناسد اما در برخورد با تمثال شهدایی چون شهیدان همت و باکری اظهار بی اطلاعی می کند،همه ما بعنوان مسئولان و مدیران این جامعه مقصریم و نشان می دهد نهادها و سازمان های فرهنگی در این خصوص کارنامه و عملکرد خوب و قابل دفاعی ندارند.

فرماندار آوج بیان داشت:در جامعه ما کمتر خانواده ای است که با دوران پرافتخار دفاع مقدس نسبتی نداشته باشد لذا برخورد مدیران با امی مناسبت باید یک نگاه اعتقادی و قلبی بلشد نه یک تکلیف و وظیفه اداری و سازمانی.
علیرضایی در ادامه بر همکاری و مشارکت همه دستگاه ها و شهرداریها در برگزاری مطلوب بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد.
برگزاری همایش رزمندگان،مراسم صبحگاه و رژه نیروهای مسلح ،زنگ مدارس،همایش پیاده روی خانوادگی،برگزاری مسابقات فرهنگی و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان آوج است.