۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » رسانه ها
  • شناسه : 4978
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۳۵
  • ارسال توسط :
دعوت گزینشی برای یک نشست خبری
دعوت گزینشی برای یک نشست خبری

دعوت گزینشی برای یک نشست خبری

اداره کل استاندارد استان قزوین بر روی کالا ها ی بی کیفیت نظارتی نداشته و از طریق روابط عمومی خود نیز نام و نشان این محصولات بی کیفیت را اطلاع رسانی و خبری نمی نماید.

اگر گشت و گذاری در بازار محصولات کالاهای مصرفی در هریک از شهرهای استان داشته باشید حتما با این دست کالاهای مصرفی بی کیفیت و غیر قابل مصرف که اتفاقا” فاقد علامت ” استاندارد ” نیز می باشد ، و گاها ” بدون اخذ مجوز از اداره کل استاندارد مهر استاندارد را هم بر روی کالای خود ضرب کرده اند ؛ برخورد خواهید کرد .

متاسفانه مدتی است( حداقل طی یک سال گذشته ) که اداره کل استاندارد استان قزوین بر روی این دست کالا ها نظارتی نداشته و از طریق روابط عمومی خود نیز نام و نشان این محصولات بی کیفیت را با کمک رسانه های مکتوب و یا پایگاه های خبری ، اطلاع رسانی و خبری نمی نماید و همین عدم اطلاع رسانی فرصتی خوبی را برای تولیدکنندگان این دست محصولات فراهم می نماید تا در کمال آرامش بر میزان تولید و عرضه محصولات بی کیفیت خود بیفزایند و بازار مصرف را در اختیار بگیرند و آن چه غم انگیز و تاسف بار است این که مردم تنها به این امید که دستگاه های نظارتی در حوزه بهداشت و درمان و اداره کل استاندارد نظارتی بر تولید و توزیع کالا دارند ، با اطمیان کامل خرید و مصرف می نمایند .

خبرنگاران که وظیفه اصلی اطلاع رسانی را در جامعه برعهده داشته و خود را رابط مردم و مسوولین می دانند ؛ تلاش می نمایند تا اخبار جامعه را به سمع و نظر مخاطبان خود برسانند اما متاسفانه بعضی از سیاست های کاری مدیران کل ادرات ، سازمان ها و نهادها و یا متاسفانه اعمال سلیقه برخی از مسوولین روابط عمومی مانع تحقق این هدف یعنی برقراری ارتباط سه جانبه ” مردم ” ، ” رسانه ” و ” مسوولین ” می شود که اگر سیاست مدیر آن مجموعه است باید با توجه به خواسته استاندار محترم از یک سو و یا تاکید رییس محترم شورای اطلاع رسانی استان ( معاون محترم سیاسی امنیتی استاندار محترم ) از سویی دیگر که اخبار را باید در اختیار رسانه ها قرار داده و رسانه ها هم با توجه به موقعیت جامعه ، تا آن جا که سبب آشفتگی جامعه نگردند ، منتشر نمایند ؛ تغییر رویه داده و اگر اعمال سلیقه مسوول روابط عمومی مجموعه سازمان خود می باشد ، در صدد اصلاح آن برآید .

این که پس از یک سال نشستی خبری را به مناسبتی خاص در اداره خود برگزار کنیم و تنها از چند رسانه خاص دعوت شود ، در عصری که انتشار خبر در کسری از ” ثانیه ” صورت می گیرد ، زیبنده هیچ دستگاه اداری نیست .( به خصوص وقتی که روابط عمومی آن دستگاه متن پیاده شده مصاحبه یا فایل صوتی مدیر دستگاه خود را برای همه رسانه ها ی استان ارسال نمی کند )

پایگاه خبری ” وقایع خبری ” وظیفه خود می داند تا در راستای اهداف خود یعنی اطلاع رسانی شفاف و جامع به مخاطبان خود ، متن این نشست خبری را از قول خبرگزاری ” مهر “ منتشر نماید اما همچنان بر این باوریم که هر رسانه خبری با توجه به مشی خبری و مخاطبان خود ؛می تواند سوال خاصی را در نظر داشته باشد که شاید از نگاه و منظر رسانه دیگری فاقد ارزش های خبری باشد .

***

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس صارمی در آستانه روز ملی استاندارد ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در اداره استاندارد قزوین برگزار شد اظهارداشت: در همایش روز ملی استاندارد در تاریخ ۱۲ آبان ماه از واحدهای تولیدی برتر، مدیران کنترل کیفیت و رسانه های فعال در عرصه استاندارد تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: در این روز از ۱۰ واحد برتر استانی، آزمایشگاه برتر، مدیران کیفیت کنترل با اهدای لوح و تندیس تقدیر خواهیم کرد که امسال در سطح کشور نیز از ۱۸ واحد برتر ملی تجلیل شد.

صارمی تصریح کرد: به مناسبت روز ملی استاندارد برنامه های متنوعی در استان پیش بینی شده که در راستای ترویج فرهنگ استاندارد، مسابقات ورزشی، فضاسازی و تبلیغات شهری، دیدار با خانواده شهدا، مسئولان استانی، غبار روبی مزار شهدا، فعالیت های آموزشی، ترویجی با حضور دانش آموزان نیز تدارک دیده شده است.

وی گفت: با برپایی میز خدمت در نماز جمعه برای خدمت رسانی بهتر در این روز پیش بینی لازم صورت گرفته است و مردم می توانند با مراجعه به همکاران ما در قبل از برگزاری مراسم نماز حمعه از خدمات همکاران ما استفاده کنند و مشورت لازم را بگیرند.

صارمی تصریح کرد: تدوین و تجدید نظر در ۳۰ مورد، بازنگری استانداردها در ۶۰ مورد مصوب شده و اجرای ۶۴ مورد آن، آموزش مدیران کنترل کیفیت و کارکنان استاندارد با پوشش ۱۰۰ درصدی و تهیه بسته ترویجی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی از افزایش ۶۸ درصدی صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان هم خبرداد و گفت: امسال تعداد ۸۰ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر شده و ۲۲۲ مورد نیز تمدید شده است.

صارمی بیان کرد: در نیمه اول امسال تعداد ۶ مورد پروانه کاربرد استاندارد تشویقی هم صادر شده و ۲۱۵ مورد اظهارنامه صادراتی نیز صورت گرفته است.

وی یادآورشد: در این مدت ضمن بررسی ۴۷۱ مورد اظهارنامه وارداتی تعداد ۹۱۰ مورد بازرسی از مراکز گاز پرکنی هم صورت گرفته و ۵۵ مورد هم از شهر بازی ها بازرسی شد تا تجهیزات آنها از نظر استاندارد بررسی شود.

مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهارداشت: با اجرای طرح طاها زمینه ۱۰۳ مورد بازرسی از بازار فراهم شد و ۵۳ مورد آزمون نیز صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بازدید از تاسیسات انرژی بر  به تعداد ۲۷ مورد، ۸۵۴ مورد آزمون نازل های سوخت، ۲۳۹ مورد بازرسی باسکول وسایل نقلیه ای جاده ای از دیگر کارهای انجام شده است.

صارمی با انتقاد از همکاری نکردن اصناف در اجرای طرح طاها اظهارداشت: یکی از وظایف اداره استاندارد، سنجش سالانه وسایل توزین اصناف است که متاسفانه در اجرای آن اصناف همکاری نکرده اند و کار انجام نشده است.

وی اضافه کرد: وسایل سنجش داد و ستد عمومی و سبک باید سالی یک بار ارزیابی شود تا عدم انطباق نداشته باشد که هزینه قانونی آن برای هر ترازو برای یک سال ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان است که تا ۲۰ درصد زیر قیمت حاضریم آن را انجام دهیم که فعلا همکاری نشده است.