۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی
  • شناسه : 19012
  • ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
  • ارسال توسط :
دشمن نمی‌تواند علم را ترور کند
دشمن نمی‌تواند علم را ترور کند

دشمن نمی‌تواند علم را ترور کند

دشمن اشتباه کند با پاسخ کوبنده مواجه می شود .

وقایع خبری– دشمنان، اشتباه محاسبه‌ای نکنند و بدانند اگر تعدی کنند، با پاسخ کوبنده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند بود.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در حاشیه آیین چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای ایران در دانشگاه شهید بهشتی و در جمع خبرنگاران گفت: برای دفاع از امنیت ایران و منطقه که یک موضوع به هم پیوسته است، آماده ایم و در مقابل هرگونه تهدیدی با قاطعیت ایستادگی می‌کنیم.

وی گفت: یک پیام هم به دشمنان جمهوری اسلامی ایران می‌دهیم که متوجه باشند، اشتباه محاسبه‌ای نکنند و بدانند اگر تعدی و اشتباه کنند، با پاسخ کوبنده نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند بود.
امیر سرتیپ حاتمی افزود: قوه قضاییه پیگیری مباحث حقوقی ترور شهید فخری زاده است و تا جایی که اطلاع دارم توسط دادستان در حال پیگیری است.
وی گفت: مجموعه وزارت دفاع هم در حال همکاری و سوال‌های دادستانی در حال پاسخگویی است و آمران و عاملان، به مجازات عمل ننگین خود می‌رسند.

امیر حاتمی گفت: دشمن نمی‌تواند علم را ترور کند، جانشین شهید محسن فخری‌زاده انتخاب شده است و کار‌ها با قدرت انجام می‌شود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، ضمن درود به ارواح شهدای هسته‌ای اظهار کرد: یک سوالی چندین بار از من پرسیده شده و آن هم این بود که دشمن می‌داند علم را نمی‌شود ترور کرد و از بین برد، پس چرا چنین کاری انجام می‌دهد، آیا همان طور که ما استنباط می‌کنیم و حدس می‌زنیم از روی اوج دشمنی و استیصال این کار را انجام می‌دهد یا اهداف دیگری است؟.
وی افزود: به دوستانی که این سوال را داشتند گفتم که نمی‌شود این موضوع را به تنهایی تحلیل کرد، یعنی نمی‌شود که بگوییم که یک اتفاقی رخ داده است و آن را به صورت یک اتفاق مجرد نگاه کنیم و به آن پاسخ دهیم.
امیر حاتمی ادامه داد: باید این موضوع را در طول زمان و در گستره بزرگ‌تر نگاه کنیم تا بتوانیم این موضوع را دقیق‌تر تحلیل کنیم و متناسب با آن نیز کار‌های لازم را انجام دهیم.
وزیر دفاع با بیان اینکه درباره علم و تلاش‌های شهید محسن فخری زاده این روز‌ها در میان همه مردم صحبت می‌شود، اظهار کرد: دشمنان این روز‌ها با اقدامات خود همه مردم را با هم ترور می‌کنند و اگر نمی‌توانند که آن‌ها را از بین ببرند آن‌ها را از حقوق طبیعی خود محروم می‌کنند. دشمن بداند که جانشین شهید هسته‌ای محسن فخری‌زاده انتخاب شده است و کار‌ها با قدرت انجام می‌شود.
وی ادامه داد: از آن طرف شهید سلیمانی را به عنوان بزرگترین قهرمان مبارزه با تروریسم که اغراق هم نیست، به شهادت رساندند. همه آن‌هایی که مختصر انصافی داشته باشند حتماً تأیید می‌کنند و هر کسی که به صحنه عراق و سوریه نگاه کند، متوجه می‌شود که این‌ها نیامده بودند شکست بخورند و بروند؛ ۹۰ درصد سوریه و بخش بزرگی از عراق را جانی‌ها در اختیار گرفته بودند و در این دوره کوتاه منحوس حکومتشان، جنایت‌هایی را انجام دادند از سربریدن‌ها و سوزاندن‌ها.
امیر حاتمی خاطرنشان کرد: کسی که با آن‌ها مقابله کرده و عنصر اصلی شکست آن‌ها بوده را شهید می‌کنند و با وقاحت می‌گویند که به عنوان تروریست شهید سلیمانی را مورد هدف قرار دادیم.
وزیر دفاع افزود: در وزارت دفاع دفتر یابودی برای شهید سلیمانی گذاشتیم و نمایندگان ۳۶ کشور متن‌های بسیار فاخری را نوشتند، البته یک سری‌ها هم مدعی حقوق بشر و آزادگی بودند و نیامدند. مثلاً از اروپایی‌ها یکی آمد.
وی با طرح این پرسش که پس این‌ها به چه امیدی و چه نتیجه‌ای این اقدامات را انجام دادند، گفت: به نظر بنده حداکثر اثری که این اقدامات می‌تواند داشته باشد، یک وقفه کوتاه است. یا در ذهن ملت القا کنند، امنیت شما هم قابل خدشه است و تأثیری بیشتر از این نمی‌توان متصور شد. اما ملت عزیز ما یک ملت هوشمند است شاید جزء بصیرترین ملت‌هایی است که به خوبی تشخیص می‌دهد و نگاه راهبردی دارد.
امیر حاتمی با اشاره به مشکلات و فشار‌های ناشی از تحریم‌ها گفت: تحریم مشکل ایجاد می‌کند یا در جنگ ما جانباز و شهید می‌دهیم، اما ما اینگونه نگاه کنیم که آن‌ها چه کاری می‌خواستند انجام دهند و چه به دست آورند؟ صدام می‌خواست دو هفته‌ای تهران و انقلاب اسلامی را تمام کند، اما او الان کجاست و ملت ما کجاست؟ منافقانی که ۱۷ هزار نفر را شهید کردند در زباله دان تاریخ هستند و ملت ما سربلند و عزیز است.
وزیر دفاع بیان کرد: یک اثر ماندگار برای همه متجاوزان ماند و آن اینکه این ملت تحمل نمی‌کند و اگر کسی تعدی کند پاسخ دندان شکن به او خواهند داد.
وی با بیان اینکه روزی که تحریم کردند هدفگذاری شان این بود که ۳ ماهه همه چیز تمام است و به اروپایی‌ها پیغام دادند که این‌ها تسلیم می‌شوند، گفت: ملت ما در این شرایط خیلی به زحمت افتاد، اما حالا ترامپ و دست اندرکاران او به عنوان مجموعه منحرف دارند می‌روند و این هم در تاریخ خواهد ماند که این ملت تسلیم نمی‌شود ولو اینکه سختی‌های متعددی تحمیل شود.
امیر حاتمی با تاکید بر اینکه همه کار‌های شهید فخری زاده دنبال خواهد شد، افزود: اگر دیروز شهید فخری زاده با سختی و گمنامی این کار را انجام می‌داد، اما امروز داوطلبان زیادی از دولت، مجلس، دانشمندان و دانشگاهیان و همکاران او عزمشان جزم است که کار‌های او را با قوت دنبال کنند.
وی در پایان با اشاره به افزایش ۲۵۰ درصدی بودجه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع گفت: مجلس نیز در حال انجام کار جدی برای تقویت این مجموعه است و وقفه در عمل اتفاق نخواهد افتاد. ما در حال عبور از گردنه اصلی هستیم و دشمن را هر روز ناتوان‌تر از گذشته می‌بینیم.