۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 31727
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
  • ارسال توسط :
دستگاه قضایی با هرگونه فساد و تخلف بدون اغماض برخورد می کند
دستگاه قضایی با هرگونه فساد و تخلف بدون اغماض برخورد می کند

دستگاه قضایی با هرگونه فساد و تخلف بدون اغماض برخورد می کند

برای پنج نفر از کارکنان دستگاه قضایی استان به دلیل برخی تخلفات شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد .

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشکیل ۱۷ فقره پرونده مفاسد و تحت تعقیب قرار گرفتن ۵۵ نفر از مدیران و کارمندان استان طی ۵ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

حسین رجبی در تشریح اقدامات دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد، گفت: برخورد با فساد، مفسد و دست اندازان به بیت المال همواره یکی از خط قرمزهای قوه قضاییه بوده و هست و از آنجایی که انسداد بستر و گلوگاه های فسادزا و مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد مختلف از اولویت های ۱۵ گانه ریاست معظم قوه قضاییه در سال جاری است، این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طی سال های اخیر دستگاه قضایی استان در کشف فساد مدیران و کارمندان دستگاه های و نهادهای مختلف عملکرد خوبی داشته و قطعاً برخورد سریع و قاطع در پیشگیری از مفاسد دیگر موثر است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۷ فقره پرونده فساد مدیران و کارمندان دستگاه های مختلف تشکیل شده و بر همین اساس ۵۵ نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و پرونده آنها در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

رجبی همچنین تصریح کرد: دستگاه قضایی در برخورد با فساد درون سازمانی نیز کاملاً مصمم است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به درهم شکستن بسترهای فسادزا در درون قوه قضاییه تاکید داشته اند، طی سال های اخیر قوه قضاییه برخورد با فساد را از درون خود آغاز کرده است و این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در راستای برخورد با مفاسد درون سازمانی طی ۵ ماهه نخست امسال ۵ نفر از کارکنان دستگاه قضایی استان به دلیل برخی تخلفات شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد و در همین راستا ۲۸ وکیل نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: همچنین اخیرا یک باند کارچاق کنی مرتبط با دستگاه قضایی نیز متلاشی شد و عوامل آن دستگیر شدند و این اطمینان را به شهروندان می دهیم که دستگاه قضایی با هرگونه فساد و تخلف در درون دستگاه قضایی و دستگاه های اجرایی و تخلفات حوزه های دیگر بدون اغماض و قاطعانه برخورد می کند.