۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » خراسان رضوی
  • شناسه : 5120
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
  • ارسال توسط :
دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند
دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند

دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند

روز گذشته پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری صبح امروزدر مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب مشهد، اظهار کرد: دادستان‌ها و مسئولان قضایی باید برطرف کردن مشکلات واحدهای تولیدی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز از جهات مختلف اقتصادی، فرهنگی و… در حال جنگ با دشمن هستیم، افزود: دشمن به دلیل ضربه خوردن از نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام توان به میدان آمده است، اما ما در این جنگ نیز مانند دفاع مقدس پیروز میدان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه این جنگ نیز تلفات و هزینه‌هایی دارد، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی در تحریم کامل بودیم و دشمن با ابزارهای جنگی پیشرفته در مقابل ما بود، اما امروز به واسطه وجود رهبری و حضور جوانان پرتوان در حوزه‌های مختلف، دنیا متحیر ایران است.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه پیشرفت‌های علمی، نظامی و موشکی ملت ایران به حدی است که دشمن در برابر آن ناتوان و عاجز مانده است، ادامه داد: باید مسیر پیشرفت را با تمام توان ادامه دهیم و به دنبال آن به اقتصاد مقاومتی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی عنوان کرد: دستگاه قضا از زمان تشکیل شورای عالی اقتصاد توسط رهبری، در حوزه اقتصاد نیز ورود کرده است لذا مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم باید در این عرصه جهادگونه وارد شوند.

حجت‌الاسلام منتظری با تأکید بر اینکه رفع موانع از جمله بوروکراسی اداری و قوانین و مقررات دست و پا گیر بر عهده دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در این حوزه با کندی کار روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به وظایف دادستانی مرکز استان‌ها، تصریح کرد: مردم داری و تکریم ارباب رجوع، نظارت مستمر و مدیریت شده بر همه دادستان‌های استان، نظارت بر ضابطان قضائی و اهتمام لازم برای صیانت از حقوق عامه و حضور در صحنه ها از جمله وظایف دادستان به عنوان مدعی العموم است.

دادستان کل کشور ادامه داد: دادستان‌ها برای رفع موانع تولید تلاش کنند، نظارت بر زندان و زندانیان، جلوگیری از بازداشت‌های غیر ضروری و مدیریت صحیح در صدور قرار، تلاش برای حل و فصل دعاوی، برخورد کافی با سرقت و سارقان که امنیت را از جامعه گرفته‌اند و اجتماعی کردن زندانیان از دیگر وظایف دادستان‌هاست.

وی عنوان کرد: برای از بین بردن جرم باید دستگاه قضایی از آلودگی مبرا باشد و هیچ تعارفی هم با هیچ کس درهیچ سمتی نیست ، روز گذشته پنج قاضی فاسد را از دستگاه قضا جدا کردیم.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار قاضی در دستگاه قضا فعالیت می کنند، افزود: باید فرصت جولان از تعداد اندکی که باعث بدنامی دستگاه‌ قضا می‌شوند، گرفته شود. دستگاه قضایی، وکلا و کارشناسان از وجود افراد ناپاک، پاکسازی شوند.

دادستان کل کشور با اشاره به انتصاب دادستان جدید مشهد، گفت: با همکاری همه دست اندرکاران حوزه قضایی در استان خراسان رضوی شاهد دستاوردها و ابتکارات جدیدی در استان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه سمت‌ها و پست‌ها گذرا هستند، ابراز کرد: هیچ یک از این پست‌ها برای هیچ کدام از ما دوام ندارد، لذا باید از فرصت‌ها در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اینکه زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومن و شیعه است، اظهار کرد: اربعین نشانه پیروزی حماسه حسینی است.