۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » نظام سلامت
  • شناسه : 24622
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۳
  • ارسال توسط :
دستگاه امام حسین(ع)  شفابخش است
دستگاه امام حسین(ع)  شفابخش است

دستگاه امام حسین(ع) شفابخش است

هیأت‌ها را نمی‌توان تعطیل کرد زیرا فعالیت آنها در گرو سلامت معنوی مردم است

فرارسیدن ماه محرم در میانه پیک پنجم کرونا بار دیگر موضوع برپایی هیأت‌های عزاداری را داغ کرد و همزمان شدنش با پایان دولت حسن روحانی هم دعواهای جدیدی را علم کرد تا آنجا که جامعه مداحان برخلاف پارسال، زیر بار تعطیلی  یا برگزاری مجازی مراسم عزاداری نخواهند رفت و حتی از تصمیم‌گیرندگان آن می‌خواهند که استغفار کنند.
دیروز همایش مجازی ۱۰ هزار هیأت برگزیده کشور برگزار شد و حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حاج منصور ارضی مداح اهل بیت (ع) به همراه برخی دیگر از مداحان، به صورت زنده در اپلیکیشن «تکیه» به سخنرانی پرداختند و مخالفان برگزاری مراسم محرم را ابلیس و گناهکار خواندند.
به گزارش ” وقایع خبری”به نقل از ایرنا، قمی در این مراسم خطاب به مسئولان هیأت‌های حسینی گفت: اگر کسی به خاطر محدودیت‌های مالی جلسه خود را تعطیل کرد، من و شما مسئولیم. رهبر معظم انقلاب فرمود دشمن ایمان مردم را هدف گرفته و راه مقابله با آن ارتباط عاطفی و روحی است که بهار آن دهه اول محرم است. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: امسال بیش از سال گذشته، وظیفه خودمان را تعظیم شعائر حسینی می‌دانیم. در این کشور حسینی باید معلوم شود که محرم است و کسی که نمی‌خواهد این گونه باشد، ابلیس است.

وی افزود: اگر مسأله مراعات شیوه نامه‌های بهداشتی است که اصرار کردیم هیأتی‌ها بیش از همه رعایت کردند و برگزاری برنامه‌ها با انضباط و مراعات بوده است. از قدیم که بچه بودیم آداب هیأت را به ما می‌گفتند. هیأت‌های محلی مسئول محله خود هستند تا حال و هوای محل را حسینی کنند و هیأت‌های در سطح شهر نیز مسئولیت شهر خود را دارند. قمی ادامه داد: در ارتباط با دولت نیز به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری منتخب گفتم هیأتی‌ها به شما کمک می‌کنند. دولت وظیفه ای دارد ولی ما قدرت محافل حسینی را دست‌کم نمی‌گیریم و همه دستگاه‌ها موظفند امکانات خود را در اختیار هیأت‌ها قرار دهند.
اما منصور ارضی مداح اهل بیت در ادامه این مراسم، عمر دولت مستقر را تمام شده دانست و با نسبت دادن اتهام خائن به آن گفت: از برگزار نشدن هیأت در سال گذشته استغفار کنید که چرا کوتاه آمدید؟ امسال راهکار را همگان بلد شدیم. اجازه دهید تمام مردم خادم امام حسین(ع) شوند و از آنها برای فضاسازی هیأت‌ها و شهر استفاده کنید.

وی با بیان اینکه فضای مجازی را دشمن برای ما فراهم کرده است، گفت: سال گذشته به وزیر بهداشت و مسئولان این وزارتخانه گفتم ممکن است فعالیت مدافعان سلامت را تعطیل کنند  یا به خاطر کرونا فعالیت مرزبانان را تعطیل کنند؟ هیأت‌ها را  نمی‌توان تعطیل کرد زیرا فعالیت آنها در گرو سلامت معنوی مردم است. تظاهرات‌هایی که این روزها در شهرهای مختلف و حتی تهران ایجاد شد، ناشی از چیست؟
ارضی اضافه کرد: ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا جلسات عزاداری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم و به دنبال برگزاری مجازی نباشیم، زیرا این جلسات میدان مبارزه ماست. باید در شهرها تمام مراسم‌ سنتی البته جدا از آنها که خط قرمز هستند، مانند قمه‌زنی که مقام معظم رهبری حرام کردند برگزار شود. گناهکاران، بی حجابان و عرق خوران باید ببینند که امام حسین(ع) هنوز زنده است و فرصت برای برگشتن دارند.
او در ادامه گفت: نباید شل بگیریم که فرد در خانه بنشیند و روضه بخواند و دیگران مجازی مستمع باشند. وی گفت: این دولت هشت سال از مقام معظم رهبری خرج کرد و به قول آقای مصباح هر چه به دولت گفتیم، گفتند به نظام اعتراض می‌کنید؛ در حالی که مقام معظم رهبری روضه‌اش را حتی یک نفره تعطیل نکرد. چرا سال قبل برخی جلسات روضه را تعطیل کردند؟ برای این باید استغفار عملی کنید. هر نظامی که ارکانش تعطیل شود، کارش تمام است. هیأت و سینه‌زنی رکن اصلی نظام است. ارضی افزود: معاون وزیر بهداشت می‌گوید هیأت‌ها باید به دستور مراجع و مقام معظم رهبری عمل کنند. جمع کنید بروید، دولت شما دیگر تمام شد. ما طبق فرمان مقام معظم رهبری پای جلسات ایستاده‌ایم.
این مداح گفت: این دولت بلیت سفر به ترکیه، مغولستان و… را ارزان کرد تا کربلا تعطیل شود. آنها خائن بودند. ما باید بایستیم و با حضور تمام نیروها، زنده جلسه بگیریم و سینه بزنیم. تا یک سال غفلت در سال قبل را جبران کنیم. دستگاه امام حسین(ع) شفابخش است. اینها می‌خواستند بگویند نیست. همواره بیماران لاعلاج را به هیأت می‌آوردند و شفا می‌گرفتند. آیا دروغ است؟ جبهه را خالی نکنید و کار را به فضای مجازی نکشانید.