۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار بین المللی » اخبار ملی » مجلس شورا ی اسلامی
  • شناسه : 13797
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
  • ارسال توسط :
دستور حمله سایبری ترامپ به سپاه اقدام تروریستی محسوب می شود
دستور حمله سایبری ترامپ به سپاه اقدام تروریستی محسوب می شود

دستور حمله سایبری ترامپ به سپاه اقدام تروریستی محسوب می شود

نماینده مردم سبزوار : آمریکا می داند هر اقدامی علیه ایران داشته باشد بی پاسخ نمی ماند.

علی اصغر عنابستانی با اشاره به افشای دستور ترامپ به سازمان سیا برای حمله سایبری مخفیانه به سپاه پاسداران ایران و سایر کشورها از جمله روسیه گفت: متاسفانه در سال های اخیر شرایط حاکم بر دولت آمریکا به شکلی شده است که اقدامات تروریستی خود را به صورت آشکار و وقیحانه اعلام می کند،  حمله های سایبری نوعی از اقدامات تروریستی بر علیه سیاست های هر کشوری محسوب می شود و زمانی که وقتی وارد حوزه سپاه می شود رسما اعلام جنگ است و وارد چنین فضاهایی می شود و با وقاحت این را اعلام می کند.

علی اصغر عنابستانی در نطق میان دستور

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این رابطه انتظار می رود که ساختار دیپلماسی کشور در حوزه عمومی جدی تر رفتار کند. در این مسیر دستگاه دیپلماسی عمومی می تواند دنیا، فضای نخبگانی جهانی، ساختارها و سازمان غیر دولتی که ممکن است در آینده در مقطعی هدف این گونه زیادی خواهی و باج خواهی باشند را بر علیه آمریکا آگاه و بسیج کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در سال های اخیر دیپلماسی عمومی ضعیف عمل کرده است، اظهار داشت: همچنین دیپلماسی رسمی و ساختار وزارت خارجه باید ساماندهی شود در این ساختار باید به سمت دیپلماسی عمومی و استفاده از ظرفیت های جهانی و سازمان ها و ساختارهای غیر دولتی برویم تا بتواند افکار عمومی جهانی بر علیه این اقدمات وقیحانه بسیج کند. متاسفانه تا کنون این اتفاق نیافتاده است در حالی که یکی از وظایف جدی دستگاه دیپلماسی فعال کردن دیپلماسی عمومی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در ارتباط با دستور حمله سایبری مخفیانه به سپاه پاسداران، باید دیپلماسی رسمی نیز ورود کند و موضوع را در سطح مجامع رسمی اعلام کرده و دنبال کند تا مانع چنین اقدامات تروریستی و سایبری شد.

عنابستانی با اشاره به انجام اقداماتی در داخل کشور، عنوان کرد: در فضای داخلی حتما باید  طراحی هایی صورت گیرد تا آمریکا امکان ادامه چنین اقداماتی را نداشته باشد، آمریکا باید بداند هر اقدامی انجام دهد بی پاسخ نخواهد بود تا الان هم این گونه بوده است، هر اقدامی صورت دهد به ویژه اقداماتی در حوزه استراتژی جمهوری اسلامی پاسخ دندانشکن دریافت خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکیدکرد: آمریکا درک کرده است هر اقدامی انجام دهد مورد مقابله جدی  جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت. در بعضی از موارد آمریکایی ها حتی نگران اعلام اقدامی هستند که به آنها منتسب شود چرا که می داند پاسخ محکمی از ایران دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، یک مقام اسبق آمریکایی از دستور محرمانه رئیس جمهور این کشور به سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) برای حمله‌ی سایبری به ایران و دیگر کشور‌ها پرده برداشت. دستور محرمانه انجام حملات سایبری در سال ۲۰۱۸ توسط رئیس جمهور ایالات متحده به امضا رسیده که به آژانس اطلاعاتی و جاسوسی ایالات متحده در انجام عملیات‌های سایبری بدون تأیید کاخ سفید، اختیارات بیشتری می‌داد.