۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی
  • شناسه : 36937
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
  • ارسال توسط :
دستورالعمل جدید تبدیل وضع قضات تنظیم شد
دستورالعمل جدید تبدیل وضع قضات تنظیم شد

دستورالعمل جدید تبدیل وضع قضات تنظیم شد

مدیرکل آموزش قوه قضاییه از تنظیم دستورالعمل جدید تبدیل وضعیت قضات رسمی_آزمایشی به رسمی_قطعی خبر داد.

مهدی جوهری با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور کارشناسان امر در خصوص تدوین و تنظیم این شیوه نامه برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسات شماری از مواد شیوه نامه توسط کارگروهی متشکل از اداره کل کارگزینی قضات، معاونت ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، مشاور معاون منابع انسانی قوه قضاییه و جمعی از کارشناسان معاونت منابع انسانی قوه قضاییه  بررسی شد.

جوهری گفت: این شیوه نامه به صورت روند نما با هدف انتظام و شفافیت بخشیدن به روند فرایند‌های تبدیل وضعیت قضات رسمی_آزمایشی به قطعی_ رسمی تنظیم شد و با موافقت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش قوه قضاییه با اشاره به اهمیت لزوم کسب نظرهای مثبت استعلام از مراجع چهارگانه حفاظتی و نظارتی در تعیین تبدیل وضعیت به رسمی قطعی، بیان کرد: احراز این شرایط به نظر مساعد رئیس کل دادگستری استان محل خدمت کارکنان، دادسرای انتظامی قضات، مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و در نهایت اداره کل آموزش قوه قضاییه بستگی دارد که به صورت توامان باید هم نظر باشند.

وی افزود: بر اساس این مقرره کسب استعلام از مراجع سه گانه بر عهده اداره کل آموزش قوه قضاییه است و نظر این اداره کل با  مصاحبه علمی شرکت کنندگان تکمیل می‌شود.

جوهری اظهار کرد: شرکت کنندگانی که در اختبار علمی با نظر اساتید مصاحبه کننده مردود تشخیص داده شوند و ضعیف باشند، باید بصورت خودخوان یا تجدید دوره (با گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت متناسب با نیاز آموزشی که حداکثر سه ماه به طول می‌انجامد) معرفی و مجدداً دعوت به مصاحبه می‌شوند.

قضاتی که با دریافت ابلاغ به مدت سه سال بصورت آزمایشی (رسمی_ آزمایشی) مشغول به فعالیت شده اند، با پایش و نظارت عملکرد و همچنین احراز شرایط مورد نیاز به وضعیت رسمی قطعی تبدیل می‌شوند. تصویب هر گونه پست جدید و نقل و انتقالات قضات در کمیسیون نقل و انتقالات قضات منوط به تبدیل وضعیت قضات آزمایشی به رسمی قطعی است. ­