۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » رسانه ها » علم و دانش » فرهنگ و هنر » فناوری های نوین » قزوین
  • شناسه : 8373
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
  • ارسال توسط :
در گام دوم انقلاب باید رسانه‌هایی درخور انقلاب داشته باشیم
در گام دوم انقلاب باید رسانه‌هایی درخور انقلاب داشته باشیم

در گام دوم انقلاب باید رسانه‌هایی درخور انقلاب داشته باشیم

روزگاری با ۵۰۰ نشریه سرو کار داشتیم اما امروز با هزاران رسانه فعال در فضای مجازی روبرو هستیم

، آئین اختتامیه هشتمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی از مجموعه برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) روز شنبه با حضور صدر مشاور معاون هنری وزیر ارشاد، برازش مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) محمدرضا بهمنی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور، جمالی پور استاندار، فیاضی قائم مقام بنیاد امام رضا (ع)، اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و جمعی از هنرمندان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

محمدرضا بهمنی در این مراسم گفت: رسانه همواره از موضوعات مهم در حوزه فرهنگ و هنر بوده و از آنجا که تحولات فضای مجازی تأثیر زیادی در مخاطب داشته این ظرفیت نباید مورد غفلت واقع شود.

وی بیان کرد: روزگاری با ۵۰۰ نشریه سرو کار داشتیم اما امروز با هزاران رسانه فعال در فضای مجازی روبرو هستیم که هم دسترسی بیشتر شده و هم ابزارها متنوع شده و چالش‌هایی را داشته و هم فرصت و هم ظرفیت ایجاد کرده است.

بهمنی تصریح کرد: در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) با هوشمندی موضوع رسانه‌های دیجیتال را در جشنواره‌ها مورد توجه قرار داده ایم و با تحولاتی که پیش روست و در گام دوم انقلاب باید رسانه‌هایی درخور انقلاب داشته باشیم و به آن سمت برویم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور تصریح کرد: هدف گذاری ما طراحی و شکل گیری رسانه‌ای در طراز تمدنی است تا به شکل گیری تمدن آینده کمک کند و مناسبت‌های انسانی و مردمی را توسعه بخشد.

وی گفت: رسانه تمدنی آن است که در واقع امکان تعالی روابط انسانی در شرایط مختلف را مهیا کند و بتواند مناسبات مردم با مردم، مردم با حکومت، حاکمیت با حاکمیت را برقرار کند.

بهمنی با اشاره به تفاوت رسانه تمدنی با دیگر رسانه‌ها اظهار داشت: اطلاع رسانی و مأموریتی که برای رسانه‌های کنونی گفته می‌شود باید در رسانه تمدنی از کارکرد اطلاع سانی به سمت معرفت افزایی برود و قدرت انتخاب گری در مخاطب ایجاد کند.
وی بیان کرد: مهمترین ویژگی رسانه تمدنی حرکت از اطلاع رسانی به معرفت افزایی و حرکت از چهره سازی به الگو سازی است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور اضافه کرد: با رسانه نباید سلبریتی ساخت مانند رسانه ملی که کارخانه سلبریتی سازی شده است در حالی که باید به کارکرد الگو پردازی برسیم و الگو معرفی کنیم.

وی یادآور شد: رسانه تمدنی بایستی از یاس آفرینی به سمت امیدآفرینی حرکت کند و از چالش نمایی به حل مسئله فکر کند و از فردگرایی به خانواده محوری برود و دنبال محبت افزایی باشد و محبت آفرینی و مودت را ترویج کند.

بهمنی اضافه کرد: در جشنواره دیجیتال رضوی موضوع رسانه و امام رضا (ع) را با هم گره زده ایم و این کار می‌تواند شروعی برای رفتن به سمت رسانه تمدنی باشد و این که در این رویداد یک پیوست رسانه هم داریم جشنواره ارزشمندی است.

وی اظهار داشت: در این جشنواره کارهای خوبی شد و از قالب محوری به سمت محتوا محوری حرکت شده و امیدواریم به روح معنوی هنر هم توجه شود و نکته دوم حرکت از روند جشنواره‌ای به سمت کمپین‌های تولیدی بود که توانستیم بیش از امسال ۳۵۰۰ اثر را دریافت کنیم که این وضعیت باید توسعه یابد.

بهمنی گفت: در فضای دیجیتالی «کاربر محوری» مهم است و فرصتی طلایی برای ترویج معارف اهل بیت و فرهنگ رضوی بخوبی مطرح شده که نیازمند هدف گذاری بلند مدت است.

وی اضافه کرد: وقتی در سال‌های اخیر بیش از ۶۰ درصد مردم به گوشی هوشمند دسترسی دارند و امکان تولید محتوا وجود دارد لازم است یک هدف گذاری بلند مدت داشته باشیم تا مخاطب بیشتری را در جشنواره‌ها جذب کنیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور اظهار داشت: اگر ۵۰ میلیون نفر گوشی هوشمند داشته باشند و به ازای هر هزار نفر فقط یک نفر هم امکان شرکت در جشنواره را پیدا کند باید هدف گذاری ما در جشنواره حداقل حضور ۵۰ هزار نفر باشد.

وی بیان کرد: امسال ۳۵۰۰ اثر در جشنواره شرکت کرد و باید سال آینده این تعداد به ۵۰ هزار شرکت کننده برسد.

بهمنی گفت: با برنامه‌های پیش بینی شده بزودی مرکز داده آثار و فعالیت‌های فرهنگی هنری آثار رضوی راه اندازی خواهد شد تا تولیدات جشنواره رضوی در آن گردآوری شود.

وی اظهار داشت: تولیدات ما باید برای میلیون‌ها مخاطب و بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان جهان باشد و بین المللی بودن بنیاد امام رضا (ع) ایجاب می‌کند که محل عرضه تولیدات معنوی جهانی باشیم.

اجرای حماسی خوانی توسط مرشد علی ناری و محسن میرزاعلی از نقالان بنام که از اساتید این رشته هستند و تاکنون ۳۰ اجرای بی نظیر در کشورهای جهان داشته اند از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

در این مراسم از استاد کریم خوانی مداح اهل بیت هم تجلیل شد.در پایان مدال خادمی رضوی به برگزیدگان جشنواره اهدا شد.