۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 25879
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۷
  • ارسال توسط :
در پیشگیری از وقوع جرم همه باید مشارکت جمعی داشته‌باشد
در پیشگیری از وقوع جرم همه باید مشارکت جمعی داشته‌باشد

در پیشگیری از وقوع جرم همه باید مشارکت جمعی داشته‌باشد

مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیشگیری از جرایم اولویت دار را در رأس فعالیت هایشان قرار دهند.

کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضا با تحقق پیشگیری از جرم

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین با بیان اینکه یکی از اصول محوری دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیشگیری از جرایم اولویت دار را در رأس فعالیت هایشان قرار دهند.

فولیان خاطرنشان کرد: رویکرد اقتدارگرایانه و برخورد‌های قهری، نه تنها اثری در کاهش جرایم نداشته بلکه باعث شکل گیری آن شده و هزینه‌های قوه قضائیه را افزایش داده است.

وی افزود: باید رویکرد واکنشی در مقابله با جرایم کنار گذاشته شود و پیشگیری از وقوع جرم در اولویت امور قرار گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: یکی از الزامات اساسی در پیشگیری از وقوع جرم برنامه محور و مشخص بودن اولویت هاست و باید بین دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضا هماهنگی وجود داشته باشد.

وی افزود: در سند جامع پیشگیری از وقوع جرم، مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، برای شناسایی عوامل وقوع جرم پیش بینی شده است و باید در این زمینه با جدیت عمل کنیم.

شعبانی رئیس کل دادگستری استان هم گفت: در پیشگیری از وقوع جرم همه باید مشارکت جمعی داشته‌باشد.

وی با بیان اینکه با جرم خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌شود، افزود: ما در برابر مردم تکلیف داریم و باید به نحو احسن اجرا کنیم.

لزوم تلاش برای کاهش گرایش مردم به وقوع جرم

قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز قزوین نیز با بیان اینکه باید گرایش مردم به وقوع جرم را کم کنیم، گفت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس تجربیاتی که دارند، برای کاهش جرم طرح‌هایی ارائه کنند که عملیاتی باشد و افراد به وقوع جرم، سوق داده نشوند.

معرفی ۲۹۱ متخلف امور اراضی به محاکم قضایی

عبدی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امسال ۲۹۱ متخلف امور اراضی به محاکم قضایی استان معرفی شدند، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۶۳۳ حکم قطعی قضایی در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز اجرا شد این در حالی است که سال گذشته ۷۴۹ حکم قضایی اجرا شده بود.