۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » تهران » سیاست
  • شناسه : 17929
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
  • ارسال توسط :
در نظارت‌ها موفق نبودیم
در نظارت‌ها موفق نبودیم

در نظارت‌ها موفق نبودیم

بودجه شورا یک بودجه حداقلی است که از طرف شورای عاای استان‌ها واریز می‌شود.

وقایع خبری– رئیس شورای اسلامی استان تهران: با توجه به گستردگی شهر تهران، در بحث‌های نظارتی موفق نبودیم، اما همه توان خود را به کار گرفته ایم.

الهام فخاری رییس شورای اسلامی استان تهران در نشست خبری افزود: شورا در دوره پنجم تلاش کرد با وجود سلایق مختلف به عنوان نهاد مدنی وطیفه نظارتی و راهبری و توسعه در استان تهران را به درستی انجام دهد تا حرکت هماهنگی انجام گیرد.

در نظارت‌ها موفق نبودیم

فخاری درباره نقش سازمان همیاری گفت: سازمان همیاری نقش پررنگی در شهرستان‌ها دارد، مسائلی از قبل وجود داشت که به تفکیک استان البرز مربوط می‌شد و در توسعه شهرستان‌های استان تهران این سازمان نقشی کاملا اساسی دارد.
وی افزود: آموزش و برگزاری دوره‌های آموزشی از وظایف ماست که ۷۵ دوره آموزشی که دوره‌های مشترک با سازمان پدافند غیر عامل را هم شامل می‌شود. این دوره‌ها در دوره شیوع کرونا به صورت برخط ادامه یافت.
فخاری افزود: شهر تهران بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت و ۲۲ منطقه شهری دارد و این در حالی است که شورای شهر ۲۱ عضو دارد بنابر این ما حتی اگر ۲۴ ساعت کار کنیم انچه که باید محقق بشود نمی‌شود. نهایت کاری که می‌توانیم این است که در یک یا دو موضوع متمرکز شویم. اما همه توان خود را بکار گرفته ایم و به صورت سرزده در مکان‌های مختلف حاضر می‌شویم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره مشکلات آب مربوط به روستایی در شهرستان دماوند و طرح هادی در برخی طرح‌ها گفت: نقش نظارتی چند لایه داریم و مسئله انتقال و تامین آب باید حل شود. در بحث زیرساخت‌های فاضلاب اقدامات خوبی شده است، اما باید نتیجه اش ملموس باشد.
وی درباره بازداشتی‌های شورا افزود: بخشی از تخلفات مربوط به ادوار گذشته شورا است که دستگاه قضایی ورود کرده است. برخی از این موارد هم خطا‌های شخصی افراد بوده و سازمان یافته و سیستمی نبوده است. در شورا‌های روستایی و بخش‌ها هم با همکاری استانداری و وزارت کشور مسائلی که وجود داشت، حل شد. یکی از موارد در صبا شهر بود که بعد از ۲ سال رسیدگی تبرئه شد.
رییس شورای شهر استان تهران درباره الودگی آب‌های شهرک‌های تهران و سلامت بخش‌های جنوبی شهر تهران گفت: ساماندهی فاضلاب‌های پردیس و بومهن به خوبی انجام شده که برای پیشگیری از ورود فاضلاب به رودخانه و سد ماملو است. درباره جمع آوری آب‌های سطحی در شهر تهران این پروژه‌ها نسبتا توسعه خوبی داشته است.
وی درباره بودجه شورای تهران افزود: بودجه شورا یک بودجه حداقلی است که از طرف شورای عاای استان‌ها واریز می‌شود. در مواردی برای اجرای بهتر سعی می‌کنیم کمک بگیریم. ممکن است که سه ماه یکبار هم حق جلسه اعضا پرداخت نشده باشد، زیرا بودجه مستقلی در این خصوص در نظر گرفته نشده است.
فخاری درباره ضعف فرهنگی در برگزاری ماه محرم افزود: ما همه شیعه هستیم. هرگز در برگزاری مناسبات مذهبی بحثی نداشتیم. چون محرم وابسته به حضور مردم است بواسطه کرونا محقق نشده است و دسته‌های عزاداری به راه نیفتاده و تعزیه برگزار نشده است، ولی تبلیغات شهری نصب شد، زیرا باید شیوه نامه‌های بهداشتی را در نظر می‌گرفتیم.
وی گفت: بحث آب و پساب، ساماندهی بهداشت محیط از جمله طرح سگ‌های بلاصاحب و سامان دهی دکل‌ها را در قالب طرح مصوب و به شورای عالی استان‌ها ارسال کردیم که در کمیسسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها بررسی می‌شود. نظارت بهتر بر گرمخانه‌ها هم از دیگر کار‌های انجام گرفته در این بخش است که قرار است در قالب طرح در مقیاس استان هم اقدامات بهتری انجام بگیرد.
فخاری افزود: تلاش کردیم فقط مشکلات تهران سربار شهرستان‌های اطراف نشود و شهرستان‌های همسایه هم از فرصت‌های پایتخت بهره ببرند و بین فرصت و تهدید تعامل وجود داشته باشد.
وی درباره توسعه مترو در شهر‌های اقماری تهران در بودجه ۱۴۰۰ گفت: رقم در نظر گرفته شده بسیار پایین است و با مجلس در حال رایزنی هستیم تا این رقم را افزایش دهیم.
فخاری فعالیت‌های گسل‌های اطراف تهران افزود: اقدامات پیشگیرانه و مدیریت بحران با همکاری سازمان پدافند غیرعامل دنبال کردیم تا آگاهی بخشی لازم به مردم داشته باشیم.
وی درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اطراف شهر تهران گفت: مجوز ساخت و ساز‌های ازین دست از طریق کمیته امور زیربنایی انجام می‌شد. در هیئت‌های تطبیق به استناد صحبت‌های رهبری برای ممانعت از بلندمرتبه سازی و حفظ بافت بومی مقاومت زیادی کردیم.