۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » انتخابات » سیاست
  • شناسه : 15126
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
  • ارسال توسط :
در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۲ نامزد داریم
در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۲ نامزد داریم

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۲ نامزد داریم

مردم در شهر‌هایی که انتخابات برگزار می‌شود، می‌توانند برای رای دادن از همان شعب استفاده کنند.

برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص برگزاری مرحله دوم انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در روز جمعه، با سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.
سید اسماعیل موسوی با بیان اینکه در روز جمعه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: اسفند سال گذشته انتخابات سراسری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای رای به ۲۹۰ نماینده مجلس برگزار شد. در آن مقطع در ۱۱ حوزه انتخابیه هیچ‌کدام از نامزد‌ها موفق نشدند حد نصاب ورود به مجلس را به دست بیاورند.
وی اظهار کرد: در این مرحله همه نامزد‌ها حضور ندارند، بلکه دو نفر از کسانی که بیشترین رای را کسب کرده بودند در انتخابات شرکت می‌کنند؛ بنابراین در مرحله دوم ۱۱ حوزه انتخابیه و ۲۲ نامزد داریم و در این مرحله کسی که بیشترین رای را به دست بیاورد، وارد مجلس می‌شود و حد نصاب مشخصی در قانون برای این مرحله پیش‌بینی نشده است.
سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور از تدابیر لازم برای برگزاری این انتخابات گفت و بیان کرد: قرار بود ۲۹ فروردین این انتخابات برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، به شهریور موکول شد و وزارت کشور آمادگی لازم را از مدت‌ها پیش آماده کرده است تا انتخابات برگزار شود.
وی تصریح کرد: به دلیل وجود کرونا، در انتخابات پیش رو شیوه نامه‌های بهداشتی را برای مردم و عوامل انتخابات با همکاری وزارت بهداشت و شورای نگهبان پیش بینی کرده‌ایم. بر اساس این شیوه نامه‌ها همه عوامل اجرایی انتخابات موظف شده اند از اقلام بهداشتی استفاده کنند و تمام شعبه‌ها نیز باید ضد عفونی شوند. سعی کرده‌ایم با خط کشی ورودی هر شعبه، فاصله دو متر را برای هر رای دهنده پیش‌بینی کنیم.
موسوی در خصوص تعداد شعب رای گیری اظهار کرد: در این مرحله هیچ‌کدام از شعب رای‌گیری که در انتخابات اسفند ماه وجود داشتند، حذف نشده اند و همچنان مردم در شهر‌هایی که انتخابات برگزار می‌شود، می‌توانند برای رای دادن در مرحله دوم نیز از همان شعب استفاده کنند.