۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 19640
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷
  • ارسال توسط :
در غنی سازی ۲۰ درصدی از برنامه جلوتریم
در غنی سازی ۲۰ درصدی از برنامه جلوتریم

در غنی سازی ۲۰ درصدی از برنامه جلوتریم

صنعت هسته ای به ما کمک می کند تا در خنثی سازی تحریم ها گام برداریم.

وقایع خبری– محمد باقر قالیباف در حاشیه بازدید امروز خود از تاسیسات هسته‌ای فردو ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: امام جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت و نتیجه آن شد که امروز عزت مجددی را در جامعه اسلامی و همچنین احیای مجدد اسلام را در این مقطع زمانی شاهدیم.

وی با اشاره به بازدید خود از مجموعه تاسیسات هسته‌ای فردو، ادامه داد: امروز روز بسیار خوشحال کننده و افتخارآمیزی برای بنده به عنوان یک شهروند و خادم مردم بود؛ عزیزانی که در این سال‌ها سخت تلاش کرده اند و ارزش بزرگی را ساختند که در حقیقت همان معنی قوی شدن مورد نظر مقام معظم رهبری است، این قوی شدن مایه افتخار و عزت ایرانی و اسلامی ماست که در این جا رقم خورده است، بنده به همه عزیزان در این جا خداقوت می‌گویم و تشکر می‌کنم.

وی با گرامیداشت یاد شهیدان هسته‌ای و گمنام، افزود: بدون شک اجر و زحمات آن‌ها در پیشگاه خداوند، ذخیره آخرتشان خواهد بود.

قالیباف گفت: این بازدید براساس نظارت میدانی ما در زمینه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و زمانبندی‌های اجرای این قانون انجام گرفت؛ وظیفه می‌دانم که از طرف خود و تمامی نمایندگان مجلس، از دولت عزیز تشکر کنم که در اجرای این قانون لحظه‌ای درنگ نکرده اند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: امروز هم در بیان و هم عمل شاهد بودم که مرحله به مرحله قانون را اجرا کرده اند لذا خداقوت می‌گویم و به ویژه از سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه که در این مسیر گام‌های جدی و اساسی برداشتند، تشکر می‌کنم.

قالیباف گفت: به مردم عزیز نوید می‌دهم اگر در قانون غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم باید ۱۲۰ کیلوگرم در سال انجام می‌گرفت، در این زمان کمتر از یک ماه قریب به ۱۷ کیلوگرم غنی سازی شده است؛ یعنی از جهت زمانبندی جلوتر هستیم.

وی افزود: نصب سانتریفیوژ‌های آی آر ۲ ام نیز مسیر خود را طی کرده است، بخشی از آن نصب شده و بخشی دیگر نیز در حال نصب است لذا از این جهت نیز از همه عزیزان و متخصصانی که در این مسیر تلاش کرده اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در کشور برای برداشتن گام جدی در پیشرفت، نیازمند پیشران‌هایی در حوزه‌های مختلفی، چون صنعتی، کشاورزی و اقتصادی هستیم و مطمئنیم که یکی از آن پیشران‌های بسیار موثر در حوزه صنعت هسته‌ای است.
وی افزود: صنعت هسته‌ای ترکیبی از فناوری و علم سایر رشته هاست و اینکه ما در صنعت هسته‌ای گام برمی داریم به معنای پشتیبانی از نیاز کشور به رادیوایزوتوپ هاست.

قالیباف با اشاره به تلاش سازمان انرژی اتمی در حوزه سلامت و درمان گفت: نمونه‌های جدی کار را اینجا دیدیم، بخش‌های دیگر نیز می‌توانند در تولید رادیودارو‌ها، تشخیص و درمان و خدمات به مردم موثر باشند که باید به آن‌ها توجه کنیم.

رئیس مجلس اضافه کرد: صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی نیز می‌تواند در افزایش تولید و همچنین حفظ و نگهداری محصولات کشاورزی برای استفاده، ذخیره و صادرات موثر باشد.

وی افزود: اگر دشمن محکم در مقابل ما ایستاده و نمی‌خواهد کشور ما دارای چنین فناوری مهم و بنیه علمی باشد، ریشه در این دارد که آن‌ها از ایران قوی، بااستعداد و عالم و دانا ناراحتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه مجلس درباره رفع تحریم ها مبتنی بر ماده ۳۶ و ۳۷ برجام بوده است، ما در این ایام شاهد بودیم که ۱+۵ به تعهدات خود عمل نکرد بنابراین ما هم وظیفه ای نداریم که به تعهدات مان پایبند باشیم.  

محمد باقر قالیباف افزود: در قانون مجلس شورای اسلامی هم پیش بینی شده که اگر غربی ها واقعا در عمل به تعهدات خود پایبند باشند دولت اجازه دارد با ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی، براساس ماده ۳۶ و ۳۷ برجام به تعهدات خود برگردیم.  

وی اضافه کرد: دشمنان ما باور داشته و مطمئن باشند که ما بر اجرای این قانون مصمم هستیم تا به طور کامل رفع تحریم ها را شاهد باشیم ، از طرفی صنعت هسته ای به ما کمک می کند تا در خنثی سازی تحریم ها گام برداریم و همچنین در بخش های مختلف مانند کشاورزی ، نانو و صنایع مختلف خودکفا شویم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.