۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » پاسخ مسئولین » جامعه » شهرداری » قزوین
  • شناسه : 14476
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
  • ارسال توسط :
در  شهرداری قزوین ۵۰ درصد نیروها اضافه هستند
در  شهرداری قزوین ۵۰ درصد نیروها اضافه هستند

در شهرداری قزوین ۵۰ درصد نیروها اضافه هستند

در موضوع کمیسیون ماده صد به نوعی همه ما غفلت و کوتاهی کرده ایم .

آرای کمیسیون ماده صد بازدارنده نیست و باید با تغییر در نحوه صدور رای و ساختار کمیسیون آن را کارآمد و بازدارنده کنیم.

حجت الاسلام نورالله قدرتی در جلسه کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ که عصر یکشنبه در استانداری برگزار شد گفت : با همه شرایط ناشی از کرونا امیدواریم بتوانیم از مواهب معنوی ماه محرم بهره مند شویم و حتی اگر در منزل خود عزاداری کنیم و زیارت عاشورا بخوانیم این ایام را زنده نگهداریم.

وی بیان کرد: این بلا نباید مانع عزاداری ما شود زیرا فرزندانمان نیازمند روضه و یاد امام حسین (ع) هستند تا روحشان جلا بگیرد و قرب به خدا آرام بخش است و گریه بر حسین انسان ر ا به خدا نزدیک می‌کند و اگر خود را وابسته به انوار طیبه نکنیم معلوم نیست در آینده فرصت دیگری داشته باشیم.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: برخی در این روزها حرف دشمن را می‌زنند که عزاداری‌ها برگزار نشود و برخی هم با مصوبات ستاد کرونا مخالفت می‌کنند و با کج فهمی موجب سو استفاده دشمنان شده اند اما باید دانست با کج فهمی از دین راه به جایی نمی‌برند و با روش اعتدال و منطق و رعایت پروتکل‌ها این مراسم را برگزار می‌کنیم

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: در موضوع کمیسیون ماده صد به نوعی همه ما غفلت و کوتاهی کرده ایم و باید در این بخش به دستاوردهای بهتری می‌رسیدیم البته یک قاضی را مسئول رسیدگی به امور ماده ۱۰۰ کردیم و نتایج خوبی هم گرفتیم اما کافی نبود.

وی بیان کرد: گاهی در ماده ۹۹ هم نگاه قضائی مطلق است و در این میان نگاه پیرامونی هم هست و گاهی اعضای شورا هم ملاحظه می‌کنند لذا باید همه مستقل باشند و نگذارند تخلفی صورت گیرد و حق مردم ضایع شود.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: نباید مردم فکر کنند می‌توان رأی کمیسیون را خرید و در شرایطی که تخلف ساختمان داریم چرا پلیس ساختمان ممانعت نکرده است.

وی با اشاره به مشکلات درآمدی در شهرداری‌ها گفت: یکی از مشکلات ما این است استخدام در شهرداری‌ها بی رویه و بی ضابطه است و در حال حاضر در شهرداری قزوین ۵۰ درصد نیروها اضافه هستند و هزینه‌ها بالا رفته و نمی‌توان کاری کرد.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: کیفیت صدور رأی و ساختار کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹ باید تغییر کند زیرا گاهی زیر فشار مدیران نظر دیگری می‌دهیم در حالی که با همین ماده ۱۰۰ فعلی اگر درست اجرا شود می‌توانیم مشکلات را کم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: شهرداران باید دنبال دریافت مطالبات جرایم کمیسیون ماده صد باشند و از این پس گزارش جامعی از پیگیری مطالبات این کمیسیون و اجرای مصوبات به دستگاه قضائی ارائه کنند تا ببینیم اقدامات پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: باید شهرداری‌ها در زمینه تخلف کمیسیون ماده صد، بیشترین جریمه را دریافت کنند زیرا حقوق عامه است و ما حق نداریم آن را نادیده بگیرم اما امروز هم تخلف را مجاز کردیم و هم جریمه را نمی‌گیریم و کاری کرده ایم که تخلف مقرون به صرفه باشد.

این مقام قضایی اضافه کرد: آرای کمیسیون سبک است و بازدارنده نیست و باید با وحدت رویه برای نتیجه بخش بودن جلسات همت کنیم.

وی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در تاکستان هم گفت: برای شهر تاکستان باید جلسه ویژه تشکیل شود و مشکلات حریم و ساخت و ساز را تعیین تکلیف کنیم و هر جا لازم بود با گرفتن حقوق شهرداری مدارا و در جایی با قاطعیت برخورد کرده و به نتیجه برسیم.