۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 4175
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
  • ارسال توسط :
در شرایط کنونی علم ما منتج به مهارت نمی شود
در شرایط کنونی علم ما منتج به مهارت نمی شود

در شرایط کنونی علم ما منتج به مهارت نمی شود

تجربه دنیا نشان می دهد باید دنبال مهارت باشیم چون آگاهی اجتماعی ما ضعیف است

هدایت الله جمالی پور در همایش ملی آسیب شناسی طراحی، اجرا و نظارت در آموزش مدیران و کارکنان دستگاههای اجرایی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در ۴۰ سال گذشته آنچه در حوزه آموزش لازم بود رخ نداد و آموزش را ابزار کنترل هیجانات جوانان کردیم لذا اثربخشی موثر آن از بین رفت.

وی اضافه کرد: فلسه اصلی آموزش را که ایجاد تعهد بود هم از سوی اساتید فراموش شد و هم ازسوی دانشجویان و از آنجا که آموزش های ما تربیتی نبود نتوانست در آموزنده ها تعهد مناسبی ایجاد کند و افراد خوب ترببت نشدند و تاثیرگداری کاهش یافت و امروز در ادارات مشکل بهره وری داریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: در نوع اموزش های قبل، حین و بعد از خدمت هم مشکلات جدی داریم به طوری که بسیاری از آموزش های بدو خدمت ما هیچ ربطی به شغل مورد نظر نداشته و هنگامی که وارد دستگاه اجرایی می شویم هم آموزش درست نمی بینیم و درست هدایت نمی شویم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این میان آموزش های حین خدمت هم موثر نبوده و زنجیره آموزشی ما اشتباه است لذا کارآمد نیستیم و بهره وری پایبن است که باید اصلاح را از خود آغاز کنیم.
 
جمالی پور یادآورشد: در مقطعی که آموزش مدیریت دولتی وارد کار مدرک گرایی شد به نوعی آموزش های ضمن خدمت از بین رفت و در این شرایط نیروهای انسانی وارد شده در ادارات رها شدتد و خسارات زیادی به بدنه دستگاهها وارد شد.

وی اظهارداشت: باید در مدل جدید یک بازنگری داشته باشیم و مانند جهان کنونی که دنبال حذف مدرک است و مهارت را جدی گرفته ما نیز دنبال تعهد و مهارت نیروها باشیم.

استاندار قزو. ین اظهارداشت: در شرایط کنونی علم ما منتج به مهارت نمی شود و چون حافظه سطحی فقط برای شب امتحان است لذا دانش ما برای هدایت و اثرگداری نیست و به هدف نمی رسیم.

وی گفت: تجربه دنیا نشان می دهد باید دنبال مهارت باشیم چون آگاهی اجتماعی ما ضعیف است لذا لازم است دنبال مدل جدیدی برای آموزش کارکنان باشیم و همیشه آماده آموزش و یادگیرنده باشیم و برای اصلاح روشها همت کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: توصیه می کنم آموزش را جدی بگیرید و در دوره های تخصصی دنبال دادن مدرک و گواهی پایان و یا شرکت در دوره ها نباشیم بلکه مهارت افزایی را دنبال کنیم تا آموزش های ما به خلق ثروت منجر شود و در این میان بهتر است اموزشها سطح بندی شده و بر اساس نیازها باشد.