۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 15903
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
  • ارسال توسط :
در روز اربعین تجمع خودرویی در قزوین برگزار می شود
در روز اربعین تجمع خودرویی در قزوین برگزار می شود

در روز اربعین تجمع خودرویی در قزوین برگزار می شود

پویش زیارت اربعین در منازل و پشت بام‌ها راه اندازی خواهد شد.

بنا بر مصوبه ستاد برنامه ریزی و ساماندهی مراسم اربعین حسینی در قزوین، در روز اربعین هیچ گونه تجمع انسانی در استان نخواهیم داشت و فقط تجمع‌ها خودرویی برگزار می‌شود.

به گزارش “وقایع خبری ” ، منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونای استان در نشست برنامه ریزی و ساماندهی مراسم اربعین حسینی گفت: بنا به اعلام کشور عراق هیچگونه پذیرش زائران خارجی اربعین صورت نمی‌گیرد و در نتیجه هرگونه حرکت به سمت مرز‌ها به منظور شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ممنوع است.

وی افزود: در استان قزوین نیز مجوز تجمع و پیاده روی اربعین صادر نمی‌شود.جانشین ستاد مقابله با کرونای استان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی مکلف شده اند که محتوا‌های مناسب با اربعین حسینی تولید نموده و در فضای مجازی به اشتراک قرار دهند.

حبیبی افزود: در چند نقطه از شهر قزوین حرکت‌های خودرویی انجام می‌شود و مدیریت شهری نیز فضاسازی مناسب با اربعین را انجام می‌دهد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد : ۴ موکب در قزوین برپا می‌شود که کمک‌های مربوط به بازسازی عتبات، تأمین اقلام بهداشتی، کمک‌های مؤمنانه و دستگیری از دانش آموزان محروم را جمع آوری می‌کنند. حجت الاسلام زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان نیز گفت: روز اربعین در استان، هیئت خودرویی راه اندازی خواهد شد.وی افزود: دو کاروان و دسته خودرویی هم برای روز اربعین در شهر قزوین تدارک دیده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: از فردا اتوبوس اربعین هم در سطح شهر به حرکت در خواهد آمد و حال و هوای شهر را اربعینی خواهد کرد.

سرهنگ میرآشه، معاون عملیات نیروی انتظامی استان هم گفت: نیروی انتظامی در بحث‌های امنیتی و ترافیکی ، برنامه‌های لازم را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین تدارک دیده است.

حجت الاسلام نوروزی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: اوقاف در کنار برنامه‌های فرهنگی، توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی و ۸۰۰ بسته لوازم التحریر را برای ایام اربعین حسینی تدارک دیده است.

کبودوند، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز از برپایی ۴ موکب اربعین بسته‌های لوازم التحریر، موبایل و تبلت، موکب حرم عشق برای دریافت نذورات ساخت حرم امام حسین (ع) و صحن عقیله، موکب سلامت برای حضور در مناطق محروم استان و موکب عاطفه‌ها به منظور توزیع بسته‌های معیشتی خبر داد.

وی افزود: همچنین پویش زیارت اربعین در منازل و پشت بام‌ها راه اندازی خواهد شد و برای اقامه اربعین پرچم بر سر در خانه‌ها نصب خواهد کرد.