۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 5933
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
  • ارسال توسط :
در دولت دوازدهم یک ریال یا یک دلار گم  نمی‌شود
در دولت دوازدهم یک ریال یا یک دلار گم  نمی‌شود

در دولت دوازدهم یک ریال یا یک دلار گم نمی‌شود

قوه قضاییه با فساد‌های چند میلیارد دلاری برخورد کند

آقای حسن روحانی در جمع مردم یزد یکی از اقدامات بزرگ و لازم برای مردم یزد را حل مساله آب اعم از آب مورد نیاز برای مصارف صنعتی و کشاورزی و مصارف آشامیدنی دانست و افزود: تمام جزییات این مصوبه روشن است که از کدام حوزه آبریز، آب آشامیدنی مردم استان یزد تا ۳۰ سال آینده چگونه تامین خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: مردم بدانند که در دولت دوازدهم یک ریال یا یک دلار گم نمی‌شود این موارد در دوران دیگری بود که پول‌های زیادی گم شد و هنوز هم پیدا نشده است.

آقای روحانی افزود: یک عده از آدم‌هایی که کمی بداخلاق هستند در طول ماه‌های گذشته در برخی روزنامه‌ها نوشتند که این دولت در سال ۹۷ با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۸ میلیارد را بر باد داد من به رئیس بانک مرکزی دستور دادم همه پول‌هایی که سال گذشته در شش ماه نخست داده شده و به هر نرخی بوده ان‌ها را فهرست و اعلام کند.

رئیس جمهور افزود: از این ۱۸ میلیارد پارسال هفت و سه دهم میلیارد کالای اساسی و مورد نیاز مردم از جمله کالا‌های کشاورزی و بهداشتی، دارویی و پزشکی وارد شده که مورد به مورد آن روشن است.

وی گفت: ۱۲ میلیارد دلار هم-که این ۱۲ میلیارد با آن ۷ و سه دهم میلیارد بیش از ۱۹ میلیارد می‌شود – کالا‌های دیگر وارد شده که فهرست همه آن‌ها مشخص است و تمام آن‌ها تسویه حساب شده به جز یک میلیارد و خرده‌ای که اختلاف حساب است و آن را به تعزیرات حکومتی داده ایم تا بخش تعزیرات بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

آقای روحانی افزود: مردم بزرگ ایران بدانید در این دولت یک ریال و یک دلار گم نخواهد شد آن در دوران دیگر بود که میلیارد‌ها گم شد و هنوز هم پیدا نشده است بنابراین راه را اشتباه نرویم.  کشف میدان نفتی با حجم ۵۳ میلیارد بشکه 

رئیس جمهور گفت: ما یک میدان نفتی بزرگ به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت کشف کردیم که از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیک امیدیه ۲۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

آقای روحانی افزود: الان می‌خواهم در کنار این بحث دو خبر خوش نیز به شما بدهم، اولین خبر خوش من این است که کارگران شرکت ملی نفت ایران و بخش اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در تلاش‌های چند ساله خودشان و بویژه از سال ۹۵ تا هفته گذشته به یک میدان جدید نفتی بزرگ دست یافتند که من این خبر را امروز در یزد به محضر ملت ایران اعلام می‌کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این هدیه کوچک دولت و شرکت ملی نفت و وزارت نفت به ملت بزرگ ایران است، گفت: ما یک میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت کشف کردیم یک میدان نفتی بزرگ که از بستان آغاز می‌شود و تا نزدیک امیدیه ۲۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت این میدان نفتی است.

رئیس جمهور گفت: در این میدان نفتی آنچه مهم است نحوه بازیافت و ضریب بازیافت است یعنی از این ۵۳ میلیارد چه میزانش را می‌توانیم خارج کنیم و بفروشیم.

رئیس جمهور گفت: باید به آن‌هایی که در این دو و سه سال اخیر مرتب می‌گویند شرکت‌های خارجی و فناوری خارجی نباید وارد کشور شود بگوییم ما باید از فناوری‌های پیشرفته جهان استفاده کنیم، هر کجای دنیا باشد ما از علم و فناوری آن باید استفاده کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به برخورد‌های قوه قضاییه با فساد‌های چند میلیارد تومانی گفت: انتظار می‌رود قوه قضاییه با فساد‌های چند میلیارد دلاری هم برخورد کند.

آقای روحانی با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌ها در مبارزه با فساد افزود: دولت سه لایحه مهم برای مبارزه با فساد آماده کرده و مهم‌ترین مسئله برای مبارزه با فساد شفافیت است؛ همه مردم، مسئولان، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌ها باید با شفافیت کاری را که می‌کنند برای مردم تشریح کنند.وی افزود: درآمد و فعالیت شرکت‌ها و نهاد‌ها باید کاملا روشن و مشخص باشد که از بودجه بیت المال چه چیزی را مصرف کرده اند.

رئیس جمهور با اشاره به لایحه شفافیت که در دولت آماده شده است، گفت: این لایحه بسیار لایحه مهمی است که تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و امیدواریم نمایندگان به زودی بتوانند این لایحه را به تصویب برسانند.

آقای روحانی با اشاره به لوایح دیگری که در زمینه مقابله با فساد در دولت تدارک دیده شده است، گفت: لایحه دوم لایحه مبارزه با فساد است که آن هم تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و لایحه سوم لایحه تعارض منافع است که فعلا در دولت در حال بررسی است و در آینده تقدیم مجلس می‌شود.

وی افزود: همه باید با عزمی راسخ با فساد مقابله کنیم؛ هر کس دستش آلوده به فساد باشد باید با او برخورد شود و در این زمینه ما نباید حزب و جناح بشناسیم؛ همه مردم و همه جناح‌ها خواستار مبارزه با فساد به صورت شفاف هستند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از قوه قضاییه خواست علاوه بر برخورد با فساد‌های چند میلیارد تومانی با فساد‌های میلیارد دلاری هم برخورد کند و برای مردم توضیح دهد. آقای روحانی گفت: ما هنوز نمی‌دانیم آقایی که دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پول این مردم را خورد و او را دستگیر کردند و حکم اعدام برای او صادر شد و الان در زندان است این پول الان کجاست؟ چه کسانی مسئول هستند چرا آن‌هایی که در این پرونده نقش داشتند برای مردم توضیح داده نمی‌شود.

رئیس قوه مجریه همچنین افزود: من از همه مسئولین می‌خواهم این دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار را برای مردم شفاف کنند چرا که این پول نفت، بیت المال و خزانه بوده است. من از همه مسئولین و ارگان‌ها می‌خواهم درباره دو میلیارد دلاری که به حلقوم آمریکا رفت و دولت قبل ۱۰ ماه وقت داشت از حلقوم آمریکا این پول را درآورد و دست روی دست گذاشت توضیح دهند. چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی به قوه قضاییه دستور داد به این پرونده رسیدگی کند و تا امروز خبری نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم پرونده دو میلیارد دلاری برای مردم روشن شود، گفت: امروز اگر روز مبارزه با فساد است، فساد میلیارد دلاری را برای مردم توضیح دهید تا مردم خوشحال شوند و بدانند عزم امروز ما برای مقابله با فساد جزم است. آقای روحانی با اشاره به پرونده ۹۴۷ میلیون دلاری گفت: کسانی که در این زمینه مسئول هستند یک نهاد ۹۴۷ میلیون دلار گرفته و حساب پس نداده باید حسابرسی شوند و این مبلغ را پس بدهند. من از آن نهاد‌هایی که بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بدهکارند می‌خواهم برای مردم توضیح دهند و در همه این زمینه‌ها وزیر نفت را مسئول می‌کنم که برای مردم توضیح دهد. از رئیس بانک مرکزی می‌خواهم تا درباره دو میلیارد دلار برای مردم توضیح دهد؛ دستگاه‌های نظارتی را مسئول می‌کنم تا درباره ۹۴۷ میلیون دلار برای مردم توضیح دهند.

رئیس جمهور افزود:​ از وزیر نفت می‌خواهم ۷۰۰ میلیون دلار پول نفت را برای مردم توضیح بدهد، مردم عزیز یزد فساد دانه درشت‌ها کجاست؟ چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنند. چند نفر را به دادگاه بردند، تبلیغ کردند و سر و صدا ایجاد کردند، اما سر مردم کلاه نمی‌رود؛ باید بدانند پولی که از جیب بیت المال رفته چگونه، به کجا رفته و چه کسانی مسئول بوده اند؟

وی گفت: قضات شریف ما نترسند دادستان‌های شریف ما نترسند و به جناح‌ها نگاه نکنند این پول‌ها که من اعلام کردم باید برای مردم توضیح بدهند و الا مورد به مورد من به مناسبت در استان‌های مختلف این رقم‌ها را اعلام می‌کنم.  شرایط کشور از اردیبهشت ماه هر روز بهتر و بهتر شده است 

آقای روحانی افزود: اولین مسئله‌ای که می‌خواهم بر آن تاکید کنم این است که ما در طول یکسال گذشته برابر فشار بیگانگان ایستادگی کردیم در حالی که روز‌های سختی بر مردم گذشت، در طول سال‌های ۹۷ و ۹۸ فشار اقتصادی در کشور ما فراوان بود، مردم روز‌های سختی را به لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشتند، اما در عین حال ایستادگی، وحدت و تلاش پیگیر مردم، امروز ما را به نقطه‌ای رسانده که به اعتقاد من آمریکا مایوس شده است، آمریکا امروز به خوبی می‌داند که ملت بزرگ ما در برابر فشار آن‌ها ایستادگی و مقاومت کرده اند. ایستادگی مردم در یک سال گذشته در مقابل فشار بیگانگان  رئیس جمهور گفت: ما به حمدالله در تمام این ایام به نقطه‌ای رسیدیم که دشمن را مایوس کنیم، آمار و ارقام اقتصادی با ما سخن می‌گوید، ارقام و آمار اقتصادی به ما می‌گوید از اردیبهشت ماه امسال، هر ماه شرایط ما بهتر و بهتر شده و این روند در ماه‌های گذشته همچنان ادامه داشته است.

رئیس جمهور گفت: علیرغم همه فشارها، صادرات غیر نفتی رونق دارد و این به معنی تلاش و کوشش در این کشور است و همه مردم در این مسیر حرکت کرده اند.

آقای روحانی، افزود: امروز اگر در کنار هم برای آبادانی کشور تلاش مان را اضافه کنیم و بتوانیم در زمینه علم و دانش و همچنین فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان اقدام کنیم، شاهد یک تحول بزرگ در این کشور خواهیم بود و ما به خوبی می‌توانیم دشمنان خود را مایوس کنیم.

 رئیس جمهور گفت: همه ما امروز در شرایط تاریخی بسیار مهمی قرار داریم و در برابر فشار بیگانگان ملت ما یکپارچه ایستاده اند.

وی در پاسخ به شعار‌های عده‌ای در مقابل جایگاه سخنرانی گفت: صدای شما مردم صدای این چند نفر جوان نیست، شما مردم بزرگ، مهربان و در خط انقلاب هستید.

آقای روحانی افزود: نگذارید خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود گرچه این عده بسیار کم و معدود در کشورند، اما در عین حال این گروه کوچک را هم به اسلام، وحدت و به پیامبر رحمت (ص) دعوت می‌کنیم.

وی گفت: علی رغم همه تلاش‌هایی که آمریکا و دشمنان علیه ملت ما انجام دادند امروز ملت ما از هر زمان دیگر برای فداکاری نسبت به کشور و دیارشان آماده‌تر از هر زمان دیگر هستند.  ملت ما از هر زمان دیگر آماده فداکاری بیشتر هستند 

وی گفت: مردم انقلابی یزد از دوران دفاع مقدس گرفته تا دوران سازندگی نقشی تاریخی داشته اند و هرگز خاطرات دلاوری‌های لشکر غدیر که آن زمان تیپ الغدیر بود در میدان نبرد به ویژه در عملیات خیبر از اذهان پاک نخواهد شد، چون این تیپ و جوانان غیور این سرزمین با سختی‌ها و مشکلات فراوان ایستادند و مبارزه کردند و جنگیدند.