۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » ریاست جمهوری
  • شناسه : 19978
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
  • ارسال توسط :
در دولت تدبیر و  امید بیش از کل تاریخ ایران گاز به روستا‌ها رسیده است
در دولت تدبیر و  امید بیش از کل تاریخ ایران گاز به روستا‌ها رسیده است

در دولت تدبیر و امید بیش از کل تاریخ ایران گاز به روستا‌ها رسیده است

از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همه دولت‌ها به روستاییان کمک کرده اند.

روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی اشتغال روستایی و عشایری افزود: فردا روز مبارکی برای مردم ماست و طبق سند ستاد ملی مقابله با کرونا امیدوار هستیم سال آَینده برای مردم سال بهتری باشد؛ همچنین به دلیل تلاش‌هایی که مردم ما انجام دادند مطمئن هستم تحریم شکست خورده است و سال آینده مردم ما شرایط بهتری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه خوشحالم امروز شاهد افتتاح طرح‌های متنوع در روستا‌های کشور بودیم، افزود: افتتاح و رونمایی از ۱۴۲ طرح در آغاز این برنامه و همچنین طرح‌های بعدی به معنای آن است که تحول بسیار خوبی را در روستا‌های کشور شاهد هستیم.
رئیس جمهور ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز همه دولت‌ها به روستاییان کمک کرده اند، اما فکر می‌کنم در دولت تدبیر و امید کار فوق العاده‌ای نسبت به روستاییان انجام گرفت؛ در زمینه آب، برق، گاز روستا، مدارس و مخصوصا بحث بهداشت و ارتباطات در روستا‌ها حرکت بسیار خوبی در این دولت ایجاد شد، همچنین در حوزه بوم گردی و صنایع دستی هم اقدامات خوبی صورت گرفته است.

روحانی با بیان این که در زمینه روستا‌ها اقدامات زیادی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفت گفت: یکی از کمبود‌ها که ما در اوایل دولت یازدهم احساس کردیم وجود دارد بحث اشتغال روستایی بود؛ البته طرح‌های گردشگری و کشاورزی در روستا‌ها بسیار تاثیرگذار بود.
رئیس جمهور افزود: در دولت تدبیر و امید بیش از کل تاریخ ایران گاز به روستا‌ها رسیده است؛ یعنی کلا در تاریخ ایران تا آغاز روز دولت یازدهم ۱۴ هزار روستا گاز داشته اند و امروز ۳۲ هزار روستا گاز دارند؛ روستا‌ها حرکت بسیار خوبی کرده اند و نیاز بود شرایط اشتغال در روستا‌ها مهیاتر شود، به همین دلیل ما یک و نیم میلیارد دلار در آخر دولت یازدهم پول گذاشتیم و از رهبر انقلاب هم اجازه گرفتیم؛ منتها روند تصویب آن در مجلس طولانی شد و به دولت دوازدهم رسید و در سال ۹۶ این کار آغاز شد و امروز این طرح سه ساله شده است.
روحانی ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد تومان وام در اختیار روستاییان در بخش‌های کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، صنایع کوچک و بخش‌های دیگر قرار گرفته است.
رئیس جمهور با اشاره به این که در حوزه گلخانه‌ها و پرورش آبزیان و بوم گردی اقدامات خوبی در روستا‌ها انجام گرفته است، افزود: البته بوم گردی در روستا‌ها به دلیل کرونا دچار مشکل شد که انشاء الله در سال آینده جبران می‌شود.
وی اضافه کرد: ۲۶۲ هزار اشتغال روستایی در طرح اشتغال زایی روستایی ایجاد شده است.