۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بازار » پاسخ مسئولین » تغذیه » قزوین » مصاحبه
  • شناسه : 4953
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
  • ارسال توسط :
در حال حاضر ۹۶ درصد واکسن های دامی توسط متخصصان داخلی تولید می شود
در حال حاضر ۹۶ درصد واکسن های دامی توسط متخصصان داخلی تولید می شود

در حال حاضر ۹۶ درصد واکسن های دامی توسط متخصصان داخلی تولید می شود

از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای حضور در تولید واکسن طیور حمایت می کنیم تا نیاز کشور تامین شود.

علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین که در تالار خورشید قزوین برگزار شد گفت علی رغم تشدید تحریم ها با اقدامات علمی و کارشناسی در حال حاضر ۹۶ درصد واکسن های دامی، مکمل و ریز مغذی های مورد نیاز کشور توسط متخصصان داخلی تولید می شود. :

وی تصریح کرد : با ابلاغ همه ساله پروتکل همکاری در مبارزه با بیماری های دامی به استان ها زمینه حضور فعال در این عرصه مهیا شده و این کار با جدیت صورت می گیرد.

رفیعی پور در پاسخ به سوال خبرنگار ” وقایع خبری ” درخصوص میزان تولید مرغ و گوشت در کشور و میزان واردات آن گفت : در حال حاضر میزان مصرف گوشت مرغ در کشور حدود دو میلیون تن و تولید آن بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که مازاد آن می تواند صادر شود و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود : در حوزه گوشت قرمز سقف تولید در کشور ۸۰ تا ۸۵ هزار تن است که ۱۴۰ هزار تن کمبود داریم که ۱۰ درصد آن از کشورهای دیگر مانند برزیل، رومانی، نیوزلند، اتحادیه اروپا، اسیای میانه، قزاقستان، مغولستان، ارمنستان وارد می شود.

وی در خصوص درمان بیماری های دام نیز به خبرنگاران گفت : در قالب طرح های ملی و همزمان با طرح های جاری در مبارزه با تب برفکی سالهاست با روش اجرای فازبندی توانسته ایم موفق عمل کرده و سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد از کانون های این بیماری را کاهش دهیم.

رفیعی پور تصریح کرد: با کنترل کانون های بیماری های دام و طیور زمینه تولید محصولات سالم لبنی و گوشتی در کشور مهیا شده است.

این مقام مسوول گفت : در همه بیمارهای مربوط به دام و طیور اعم از تب مالت، تب برفکی، آبله، طاعون نشخوارکنندگان شاهد کاهش آمارها هستیم و این مبارزه موفق در همه استانها موجب شده تا هزینه تولیدکنندگان دام و طیور کاهش یابد.

رفیعی پور اظهارداشت: از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای حضور در تولید واکسن طیور حمایت می کنیم تا نیاز کشور تامین شود.

وی در پایان حضور و عملکرد خبرنگاران استان را ارزیابی کرد و گفت : در هیچ استانی این میزان استقبال از سوی خبرنگاران در حوزه دامپزشکی مانند قزوین مشاهده نشده است و نوع سوال های مطروحه از سوی خبرنگاران بیانگر میزان اهمیت این حوزه در نزد افکار عمومی است که رسانه ها نمایندگان آنان هستند .