۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 10823
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
  • ارسال توسط :
در حال بررسی راهکار‌های مختلفی برای بازگشایی  مدارس هستیم
در حال بررسی راهکار‌های مختلفی برای بازگشایی  مدارس هستیم

در حال بررسی راهکار‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس هستیم

دانش آموزان پایه دوازدهم پس از امتحانات نهایی سه هفته برای کنکور فرصت خواهند داشت.

محسن حاجی میرزایی گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم پس از اتمام امتحانات نهایی سه هفته برای آماده سازی آزمون سراسری (کنکور) فرصت خواهند داشت.
وی افزود: سلامت دانش آموزان برای ما در اولویت نخست است و هر کاری که سلامت دانش آموزان را با مخاطره روبرو کند، انجام نخواهد گرفت.
حاجی میرزایی تاکید کرد: در جلسه دیروز ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا مصوب شد تا تعطیلی مدارس تا دو هفته آینده نیز استمرار داشته باشد و پس از این مدت متناسب با وضعیت جامعه، درباره نحوه ادامه سال تحصیلی تصمیم گیری خواهد شد.
حاجی میرزایی گفت: در حال بررسی راهکار‌های مختلفی برای بازگشایی مدارس هستیم که زمان پایان سال تحصیلی و کیفیت آزمون‌ها در شرایط مختلف به چه صورت باشد و باقی مانده محتوای تحصیلی نیز به چه کیفیتی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد:​ تاکنون معلمان با استفاده از روش‌های مختلف آموزش را تعطیل نکرده و ارتباط خود را با دانش آموزان حفظ کرده اند.
وزیر آموزش و پرورش درباره امتحانات نوبت دوم دانش آموزان گفت: متناسب با نحوه ادامه سال تحصیلی و این که میزان آموزش حضوری دانش آموزان به چه میزان باشد درباره امتحانات هم تصمیم گیری خواهد شد.
حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا با بازگشایی مدارس، ممکن است دانش آموزان به صورت نوبتی و یک روز در میان در مدرسه حاضر شوند تا تراکم دانش آموزان در کلاس و حیاط به حداقل برسد، همچنین آموزش برخی دروس به صورت حضوری و برخی به صورت مجازی ادامه یابد.
وی درباره شهریه اخذ شده در مدارس غیردولتی نیز گفت: مدیران این مدارس باید شهریه فوق برنامه مدرسه از جمله غذا و اردو را به اولیاء برگردانند، اما درمورد شهریه آموزشی مدرسه، چون آموزش به صورت غیرحضوری ادامه دارد امکان بازگشت شهریه میسر نیست.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز جلسه‌ای با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتیم و گزارشی از اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش بعد از ویروس کرونا را خدمت آن‌ها ارایه و وضعیت موجود را برای آنان تشریح کردیم و نمایندگان مردم هم دیدگاه‌ها و نگرانی‌های خود را بیان کردند.
حاجی میرزایی خبر فوت ۶۶ معلم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را تایید نکرد و در عین حال گفت: در شرایطی که یک میلیون معلم و فرهنگی در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند ممکن است تعدادی از این فرهنگیان نیز به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.
وی گفت:​تعدادی از فرهنگیان به ویژه بازنشستگان به دلیل کهولت سن بر اثر این بیماری آسیب‌هایی را دیده اند و در صورتی که جان خود را از دست داده باشند ضمن طلب مغفرت برای آن‌ها و تسلیت به بازماندگان آن‌ها، معلمان دیگری جایگزین آن‌ها خواهد شد.
حاجی میرزایی به مطالبات فرهنگیان هم اشاره کرد و افزود: بیشتر مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است و معلمان خرید خدمت هم ۶۵ درصد مطالبات خود را گرفته اند و بقیه را هم دریافت خواهند کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.