۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » قزوین » نظام سلامت
  • شناسه : 13851
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
  • ارسال توسط :
در تمام دنیا موج دوم بیماری کرونا شکل گرفته است
در تمام دنیا موج دوم بیماری کرونا شکل گرفته است

در تمام دنیا موج دوم بیماری کرونا شکل گرفته است

عواقب بیماری کرونا حساسیت‌های معیشتی، امنیتی، سیاسی و بهداشتی بیشتری را به بار خواهد آورد.

پیمان نامدار صبح امروز چهارشنبه در نشست شورای مدیران شهرستان قزوین که در فرمانداری شهرستان قزوین برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران همه دستگاه‌های اجرایی در راستای اقدامات انجام شده در مبارزه با کووید ۱۹ اظهار کرد: نکته مهم در این بیماری تغییر رفتار ویروس است که در کنار تغییر رفتار مردم منجر به ایجاد موج دوم بیماری شده است و شرایط ایجاد شده توسط این ویروس روی فعالیت‌های اجتماعی و رفتار مردم تأثیر گذاشته است.

وی با اشاره به این موضوع که در تمام دنیا موج دوم بیماری کرونا شکل گرفته است گفت: هر چه اجتماعات، همایش‌ها و دورهمی ها کاهش یابد روند بیماری نیز کاهش یافته و کنترل ویروس به مراتب راحت تر خواهد بود.

مسئول سلامت استان افراد بدون علامت را از زمره مهم‌ترین موارد در انتقال زنجیره بیماری قلمداد کرد و افزود: این افراد حتی با صحبت کردن هم به راحتی باعث انتقال ویروس می‌شوند.

وی با توجه به سیاست برخی از کشورها مبنی بر ایجاد ایمنی اجتماعی بیان کرد: ایمنی اجتماعی و ادامه فعالیت‌های اجتماعی نگرانی‌ها را کاهش نداد و این کشورها مجبور به تغییر سیاست‌های خود شدند.

نامدار، ایده و تفکر مدیران و شهروندان فهیم را عاملی برای گذر از شرایط خاص کنونی با کم‌ترین مخاطره نام برد و وظیفه دینی و تکلیفی را در کم کردن دغدغه مردم دانست و در ادامه یاد آور شد که عواقب این بیماری حساسیت‌های معیشتی، امنیتی، سیاسی و بهداشتی بیشتری را به بار خواهد آورد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه افزود: خوشبختانه ایران اسلامی در همه گیری کرونا صادقانه ترین آمار را در جهان ارائه داده است و حوزه سلامت با انجام نمونه گیری و رصد بیماران مبتلا، غربالگری، پیگیری و قرنطیه، توقع و نیاز جامعه را اقناع کرده است.

در این نشست محمد شفیعی، فرماندار شهرستان قزوین، علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان، فخار سلیمانی، مدیر مرکز عملیات و بحران دانشگاه، عباس افلاطونی، معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری قزوین و مدیران دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.