۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » آسیب های اجتماعی » پاسخ مسئولین » جامعه » قزوین
  • شناسه : 12822
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
  • ارسال توسط :
در استان قزوین کم ترین پرونده برای رسانه‌ها تشکیل شده است
در استان قزوین کم ترین پرونده برای رسانه‌ها تشکیل شده است

در استان قزوین کم ترین پرونده برای رسانه‌ها تشکیل شده است

داعیه دار مبارزه با فساد هستیم و در این مسیر با جدیت عمل خواهیم کرد .

به مناسبت هفته قوه قضائیه حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری، به همراه محمد قاسمی دادستان، علیخانی بازرس کل، محبی معاون دادگستری، حیدری معاون پیشگیری از جرایم دادگستری استان قزوین با حضور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی ضمن تشریح مهمترین فعالیت‌های قضائی انجام شده در محاکم قضائی استان به سوال های آنان پاسخ دادند .

محمد قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین در ابتدای این در این نشست خبری با گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی، شهید بهشتی و شهید چمران گفت: از زمان ریاست آقای رئیسی تحول خوبی در دستگاه قضائی در محورهای مبارزه با فساد، پیشگیری از وقوع جرم و کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع ایجاد شده است.

وی با اشاره به پیچیده گی های پرونده های اقتصادی افزود : پرونده‌های اقتصادی پیچیدگی خاصی دارد و برای احراز آن نیازمند رسیدگی‌های ویژه و زمان کافی هستیم . رفتار ما در رسیدگی به پرونده‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم شهد شیرین عدالت و برخورد با مفاسد را احساس کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص تعامل دستگاه قضایی استان با رسانه ؛ همراهی دستگاه قضائی با رسانه‌ها را مهم دانست و یادآور شد: نگاه ما با رسانه‌ها به صورت تعاملی است و خبرنگاران را بازوی مدیران و توسعه استان می‌دانیم اما انتظار داریم در اطلاع رسانی به ویژه در فضای مجازی بر اساس واقعیت‌ها عمل کنند تا شبهه‌ای ایجاد نشود.

قاسمی یادآور شد: در استان قزوین کمترین پرونده برای رسانه‌ها تشکیل شده و سال گذشته فقط سه فقره پرونده برای رسانه‌ها تشکیل شده که هیچکدام به محکومیت منجر نشده ولی اعتقاد داریم حتی یک مورد هم نباید رسانه‌ها پرونده داشته باشیم که این مهم با همکاری خود رسانه‌ها ممکن می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم ناچار نشویم رسانه را محاکمه کنیم اما باید قانون فصل الخطاب باشد زیرا همه در برابر قانون یکسان هستیم و زیبنده نیست در فضای مجازی همدیگر را محاکمه کنیم.

دادستان قزوین سپس به پرونده هفت سنگان پرداخت و گفت: در مورد پرونده هفت سنگان وقتی هنوز حکمی صادر نشده نباید گمانه زنی کنید و لازم است همه در چارچوب قانون حرکت کنیم و نگذاریم کسی از فرصت استفاده کرده و تخلف کند. .

وی بااشاره به وجود چند نفر از همکاران قضایی خود در پرونده هفت سنگان تصریح کرد : در همه دستگاه‌ها امکان تخلف وجود دارد و کسی مصون نیست اما اجازه دهیم قانون قضاوت کند و از مراجع ذی صلاح مطالبه کنیم و قرار نیست از قبل کسی را محکوم کرده و یا آبروی کسی را زیر سوال ببریم.

این مقام قضایی در پایان افزود : داعیه دار مبارزه با فساد هستیم و در این مسیر با جدیت عمل خواهیم کرد و اعتقاد داریم دستگاه قضا باید مامن مظلومان باشد و خارج از حب و بغض و نگاه سیاسی و با رعایت عدالت و انصاف بر اساس قانون به پرونده‌ها رسیدگی کند.