۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان
  • شناسه : 32151
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
  • ارسال توسط :
درمان گیاهی بیماری التهاب روده
درمان گیاهی بیماری التهاب روده

درمان گیاهی بیماری التهاب روده

زنجبیل اثرات قدرتمند آنتی اکسیدانی دارد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی، زنجبیل را با توجه به اثرات قدرتمند آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن در درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی کمک کننده توصیف کرد.

«سعیده ممتاز» با اشاره به نامشخص بودن علت بیماری التهابی روده یا (IBD) گفت: انجام تحقیقات روی مسیر‌های مولکولی و سلولی که در بروز این بیماری نقش دارند، می‌تواند بر توسعه درمان سودمند و اثرگذار این بیماری کمک کننده باشد.

وی افزود: مطالعات زیادی نشان داده اند که زنجبیل با توجه به اثرات قدرتمند آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد، می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌های التهابی کمک کننده باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گیاهان دارویی تاکید کرد: زنجبیل اثرات قدرتمند آنتی اکسیدانی دارد و از آنجا که التهاب و استرس اکسیداتیو از مهمترین عوامل بروز بیماری التهابی روده هستند، زنجبیل می‌تواند گزینه مناسبی برای درمان کمکی باشد.

ممتاز با بیان این که اثرات ضد التهابی زنجبیل توسط سرکوب سیتوکین‌های التهابی نظیر TNF-α, IL-۱β, IL-۶ القا می‌شود، افزود: زنجبیل با کاهش فعالیت مارکر‌های استرس اکسیداتیو نظیر glutathione (GSH) و malondialdehyde (MDA) در کاهش آسیب‌های ناشی از افزایش استرس اکسیداتیو دخالت دارد و در بیمارانی که به التهاب روده مبتلا هستند، افزایش غلظت نیتریک اکسید (NO) نیز مشاهده شده است که زنجبیل باعث کاهش غلظت این ماده می‌شود.

وی تاکید کرد: زنجبیل با کاهش التهاب، ریسک ابتلا به سرطان‌های روده را در بیماران مبتلا به التهاب روده کاهش می‌دهد، بنابراین، زنجبیل می‌تواند در درمان بیماری التهابی روده سودمند باشد.