۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش معلولین و جانبازان
  • شناسه : 26512
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
  • ارسال توسط :
درصدد ثبت روز بین المللی پارالمپیک هستیم
درصدد ثبت روز بین المللی پارالمپیک هستیم

درصدد ثبت روز بین المللی پارالمپیک هستیم

تلاش میکنیم که هفته و روز ملی پارالمپیک بین المللی شود.

گروه ورزش “وقایع خبری” / محمود خسروی وفا در حاشیه مراسم روز ملی پارالمپیک، افزود: این روز را در ایران شروع کرده‌ایم و امروز آن را در دنیا جشن می‌گیرند، تلاش می‌کنیم این روز را بین المللی کنیم. حتی نماینده کمیته پارالمپیک از نزدیک در مراسمی که شرکت کنندگان در آن به ۶۰ هزار نفر رسیده بود، بازدید داشت.

درصدد ثبت روز بین المللی پارالمپیک هستیم

وی افزود: متاسفانه به خاطر کرونا یکی دو سال است این مراسم با تعداد کمی برگزار می‌شود، اما اگر کرونا تمام شود، مراسم را به صورت وسیع‌تر برگزار خواهیم کرد.
محمود خسروی وفا در حاشیه مراسم روز ملی پارالمپیک، در مورد تولیدات ملی افزود: از دو سال قبل کار را شروع کردیم، الان در حال تولید هستیم، با صحبت مقام معظم رهبری کار جدی‌تر شد، البته سال گذشته از تولیدات ملی رونمایی شد و پیگیر موضوع هستیم.

وی گفت: ما سال گذشته از تولیدات ملی خودمان رونمایی کردیم و بیشتر هم با صنایع دفاع کار کردیم و امروز هم سعی می‌کنیم با بخش‌های خصوصی کار کنیم، چون با بخش خصوصی ناخودآگاه می‌توانیم توسعه بیشتری داشته باشیم.
وی همچنین در مورد استخدام ورزشکاران پارالمپیکی گفت: استخدام ورزشکاران جانبازان و معلول توسط وزیر ورزش پس از دیداری که با رهبر داشتیم با سرعت عمل بیشتری در حال پیگیری است، البته کار‌های اداری آن را به اتمام رسانده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال بحث استخدام مدال آوران و حقوق آن‌ها در صندوق حمایت از قهرمانان نهایی شود. در حال حاضر با صحبت‌های مقام معظم رهبری وظیفه ما سنگین‌تر شده تا کارمان را جدی‌تر پیگیری کنیم
رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به این سوال که در زیرساخت‌ها چه برنامه‌هایی دارید؟ گفت: زیرساخت‌ها به عهده کمیته پارالمپیک نیست و برعهده فدراسیون‌ها و وزارت ورزش است که به شرکت توسعه داده می‌شود. بودجه‌ای که دولت به ما می‌دهد در حوزه قهرمانی و حمایت از تولیدات ملی است و در زمینه زیرساخت‌ها مسئولیتی نداریم و پولی هم در این خصوص نمی‌گیریم.
خسروی‌وفا در واکنش به صحبت‌های وزیر ورزش مبنی بر اینکه اگر کمیته ملی پارالمپیک در خصوص زیرساخت‌ها درخواستی داشته باشد، وزارت ورزش کمک خواهد کرد، افزود: زیرساخت‌ها اصلا کار ما نیست، ابتدا بگویم که من نمی‌دانم وزیر ورزش چه گفته‌اند، کار ما در زیرساخت‌ها تعریف نشده است، بودجه ما در یک تفاهمنامه در زمینه آموزش، توسعه، گسترش و حضور در میادین قهرمانی است که فدراسیون‌ها را حمایت می‌کنیم، ما در زیرساخت‌ها هنوز جلسه‌ای رسمی نداشتیم.