۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » ورزش » ورزش ایران
  • شناسه : 39769
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
  • ارسال توسط :
دربی پایتخت را کدام داور سوت می‌زند؟
دربی پایتخت را کدام داور سوت می‌زند؟

دربی پایتخت را کدام داور سوت می‌زند؟

برادران حیدری، کاظمی، عرب‌‌براقی و اکرمی کاندیدا هستند

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران سه‌شنبه اعلام کرد تصمیمات نهایی درباره داور دربی استقلال و پرسپولیس اتخاذ شده اما فعلاً اعلام نخواهد شد تا گمانه‌زنی‌ها در این خصوص افزایش پیدا کند. نکته مشخص درباره داور صد و سومین بازی استقلال و پرسپولیس این است که با توجه به برگزاری آن با VAR تیم داوری مسابقه حتماً باید لایسنس مربوط به تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی را در اختیار داشته باشند.

دربی گذشته که با VAR برگزارشد را موعود بنیادی‌فر، نفر اول لیست الیت ایران، سوت زد اما با توجه به اینکه این داور در هفته نوزدهم بازی استقلال خوزستان و استقلال را قضاوت می‌کند، قطعاً به عنوان داور دربی در هفته بیستم انتخاب نخواهد شد.
دیگر داوران الیت ایران که برای لایسنس VAR اقدام کرده‌اند، بیژن حیدری، پیام حیدری، وحید کاظمی، امیر عرب‌براقی، حسن اکرمی و مرتضی منصوریان هستند. در این بین اما تا این لحظه لایسنس سه نفر از این داوران به دست آنها و مسئولان فدراسیون فوتبال رسیده است.

بیژن حیدری، پیام حیدری و وحید کاظمی سه داور هستند که در صورت صدور لایسنس VAR خود تا دو روز قبل از دربی، شانس قضاوت در این مسابقه را پیدا خواهند کرد.

شش داور حاضر در لیست الیت چند ماه قبل برای گذراندن یک دوره یک‌هفته‌ای راهی عربستان شدند و در دو گروه برای دریافت لایسنس VAR یک مرحله از کلاس‌های فیفا و AFC را پشت‌‌سر ‌گذاشتند.
در چنین شرایطی عرب‌براقی، منصوریان و اکرمی مرحله آخر مربوط به دریافت لایسنس را زودتر از بیژن حیدری، پیام حیدری و وحید کاظمی گذراندند و به همین خاطر لایسنس آنها رسیده اما سه داور دیگر (برادران حیدری و کاظمی) با وجود گذراندن دوره آخر اما هنوز لایسنس خود را دریافت نکرده‌اند. اگر تا هفته آینده و یکی دو روز قبل از بازی استقلال و پرسپولیس (تاریخ بازی ۲۳ اسفند است) لایسنس بیژن حیدری، پیام حیدری و کاظمی برسد، احتمال اینکه سوت قضاوت به یکی از این سه داور برسد، وجود دارد. منتها اگر این اتفاق رخ ندهد، از بین عرب‌براقی، منصوریان و اکرمی یک نفر باید دربی تهران را سوت بزند.

نکته مهم این که از بین عرب‌براقی، اکرمی و منصوریان بعید است کمیته داوران شانس قضاوت در این دیدار را با توجه به تجربه کمتر به منصوریان بسپارد و در این شرایط عرب‌براقی و اکرمی از بیشترین شانس برای سوت زدن در مسابقه دربی ۱۰۳ برخوردار خواهند بود.
گفتنی است پس از شکست استقلال مقابل مس رفسنجان و حذف از جام حذفی، با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعتراض به تصمیمات داور، درخصوص داوری دربی نیز ابراز نگرانی کرد. دیروز هم باشگاه پرسپولیس جواب آن بیانیه را داد و ابراز نگرانی استقلال از داوری دربی را یک فرار رو به جلو توصیف کرد.