۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استانداری ، فرمانداری » قزوین
  • شناسه : 6396
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
  • ارسال توسط :
  • منبع : مهر
دانش آموزان قزوین مدیران را استیضاح کردند
دانش آموزان قزوین مدیران را استیضاح کردند

دانش آموزان قزوین مدیران را استیضاح کردند

طبق روال جلسات مشابه ابتدا فقط مسئولان صحبت کردند تا دانش آموزان حسابی خسته شوند و پس از آن هم به دلیل تعدد جلسات، جمالی پور استاندار جلسه را ترک کرد

دانش اموزان قزوین مدیران را استیضاح کردند

قزوین- استاندار ومدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین پس از سخنرانی درجمع دانش آموزان بسیجی جلسه را ترک کردند که این حرکت با انتقاد شدید دانش آموزان مواجه شدوخواستار پاسخگویی به سوالات خود شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت آغازهفته بسیج مستضعفان امروز پنجشنبه جمعی از دانش آموزان بسیجی در سالن اجتماعات استانداری قزوین گرد هم آمدند تا درد دل ها و دغدغه های خود را مطرح کنند و دل خوش کرده بودند تا مسئولان پای صحبت آنها بنشینند.

به گفته مسئول بسیج دانش آموزی استان قرار بود ابتدا دانش آموزان مشکلات و سوالات خود را مطرح کنند تا استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش با چالش دانش آموزان آشنا شده و پاسخگو باشند اما طبق روال جلسات مشابه ابتدا فقط مسئولان صحبت کردند تا دانش آموزان حسابی خسته شوند و پس از آن هم به دلیل تعدد جلسات، جمالی پور استاندار جلسه را ترک کرد که به تبع آن سایر معاونان استاندار هم از جلسه  خارج شدند که این کار انتقاد دانش آموزان را در پی داشت.

سخنرانی طولانی استاندار، خستگی دانش آموزان 

سخنرانی استاندار کمی طولانی شد و همان حرف هایی که روزانه به صورت تکراری و شعاری برای بزرگسالان و مدیران دستگاههای مختلف ایراد می شود برای دانش آموزان گفته شد که با صلوات های متعدد مشخص شد دانش آموزان از ادامه سخنرانی خسته شده اند و دنبال حرف های جدید و به روز و احتمالا پاسخ به سوالات خود هستند.

استاندار که جلسه را ترک کرد، مدیرکل آموزش و پرورش نیز برای مصاحبه تلویزیونی جلسه را ترک کرد که دانش آموزان به این موضوع نیز اعتراض کردند.

اعتراض دانش آموزان موجب حضور مدیرکل آموزش و پرورش شد تا سخنانی اداری را مطرح کند و گفت: خوب نیست جلسات شبهه ناک باشد، همه فدایی معلمان و دانش اموزان هستیم اما نباید فضایی ایجاد کنیم که دشمن سو استفاده کند و این که محدودیت هایی داریم که نباید همدیگر را مقابل هم قرار دهیم و الان ۹۸ درصد اعتبارات برای تامین حداقل حقوق معلمان تعلق می گیرد و بشدت با کمبود نیرو و واحد آموزشی مواجهیم و  برای تامین ۳ هزار کمبود معلم با اضافه کار و حق التدریس مدیریت می کنیم و نیز در درس امادگی دفاعی اردوگاه رایگان در اختیار بسیج دانش اموزی قرار گرفته و  باید منابع مدیریت شود که البته این سخنان نتوانست دانش آموزان را قانع کند.

دانش آموزان سوالات زیادی داشتند که گوش شنوا تنها معاون پرورشی آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در سپاه استان بود هرچند رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش که جلسه همزمانی داشت قول داد بازگردد و مستمع سخنان دانش آموزان شود.

مدیران به مطالبات دانش آموزان اهمیت دهند

موضوع سند تحول تربیت دانش آموزی تمام ساحتی، خلاق و پرسشگر و با نشاط است و بدون شک با اجرای آن معلمان و مدیران با روش های کنونی که بسیاری سنتی و قدیمی است قادر نخواهند بود توقع و مطالبات آینده سازان را پاسخ دهند.

تصور کنید جلسه امروز در اواسط اجرای سند تحول برگزار می شد و همه دانش آموزان با شبهات و سوالات و چالش های تحصیلی، کمبودها، نیازهایی روبرو بودند که باید به آن پاسخ منطقی داد.

همانگونه که امروز هم بسیاری از همین دانش آموزان به روش های تحصیلی، توانمندی معلمان، فضای مدارس، سیستم آموزشی مبتنی بر حفظیات، نبود سیستم هوشمند در مدارس انتقاد منطقی داشتند و کسی به آنها پاسخ نداد.

باور کنیم برای حرکت در مسیر سند تحول ابتدا باید باورهای خود را اصلاح کرده و به سمت به روز شدن و روشهای علمی حرکت کنیم، به مدرسه محوری، درک محوری، دانش آموز محوری روی آوریم و بپذیریم دانش آموزان امروز یک گام از ما جلوتر هستند و اگر بخواهیم آنها را اقناع کنیم باید به خواسته آنها احترام بگذاریم و بدانیم روش های کلیشه ای سالهای گذشته هرگز راهگشا نخواهد بود.

از استاندار محترم و مدیران آموزش و پرورش انتظار می رود از برگزاری جلسات کلیشه ای و سخنرانی یک طرفه برای این گروه سنی خارج شده و به سمت کاربردی شدن جلسات گام بردارند و به جای سخنان یک سویه و صرفا دولتی که موجه جلوه دادن خود است به سمت ارائه راهکارهای عملی و البته تاکید بر اجرایی شدن برنامه ها همت گمارند.

هرچند رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش به احترام دانش آموزان بازگشت و با توضیحاتی سعی کرد آنها را قانع کند و قول داد در یک جلسه دیگر به دغدغه های آنها گوش کند اما تقریبا اکثر آنها راضی نشدند و تاریخ جلسه را می پرسیدند و گویا از نبود مسئولان برای شنیدن صحبت های خود همچنان دلخور بودند.

بپذیریم دانش آموزان فهیم و با دانش ما که در جلسه بسیج دانش آموزی استان قزوین نیز چند تن از آنها با جسارت، شجاعت و صداقت دغدغه های خود را مطرح کردند به دلیل ذات پاکشان و بی پروایی در بیان دیدگاهها در این سن از خودسانسوری دور بوده و نیازی به تمجید و تعریف در خود نمی بینند و آنچه در دل دارند صادقانه با مسئولان خود در میان می گذارند که این شفافیت فرصتی برای آشنایی با چالش ها و تلاش برای حل آنها می تواند باشد.  

امروز نیازمند تغییر در رفتار، باور و روش هایی هستیم تا پویایی مدارش و دانش آموزان را محقق کند لذا مدیران در این جلسات بهتر است بیشتر مستمع باشند تا سخنران و کمی هم از فرزندان خود بیاموزند زیرا آنها نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند که بدون شک کارشناسی و کاربردی است.