۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » حوزه و دانشگاه » قزوین
  • شناسه : 28431
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
  • ارسال توسط :
دانشگاه  بین المللی امام خمینی (ره) آبروی نظام است
دانشگاه  بین المللی امام خمینی (ره) آبروی نظام است

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آبروی نظام است

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) سال ۹۲ رتبه ۴۰ کشور را داشت و امروز رتبه ۱۶ کشوری را از آن خود کرده است.

باید هرچه در توان دارید برای ارتقای علمی و محتوایی دانشجویان و اساتید تلاش کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در آیین معارفه سرپرست این دانشگاه، خطاب به مسوول جدید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت : در جذب افراد به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بسیار دقت و توجه داشته باشیم .

برای ارتقای علمی و محتوایی دانشجویان و اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تلاش کنید

وی تاکید کرد: در صورت اشتباه باید جوابگو باشیم چرا که ممکن است افرادی که شایسته هستند را رد کرده و یا عکس این قضیه اتفاق بیافتد که در هر دو مورد باید در محضر خدا پاسخگو باشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ۲ پسوند بسیار مهم را با خود به همراه دارد که شامل بین المللی بودن و دیگری نام معمار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز وضعیت این دانشگاه بسیار متفاوت است و باید نقش زیادی در بین دانشگاه‌های کشور و جهان اسلام در راستای مقاومت اسلامی ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه این جمله امام راحل که انقلاب خود را به همه جهان صادر می‌کنیم سند این دانشگاه است، تأکید کرد: مقاومت اسلامی امروز مهم‌ترین درس دانشگاهی ماست و جهت گیری دانشگاه ما باید این باشد که از این جبهه حمایت کرده و آنرا تبیین کنیم.

حجت الاسلام منصور زارعی، مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم در این مراسم گفت: این دانشگاه باید با پشتیبانی مناسب از سوی مسوولان ملی و استانی در تراز انقلاب اسلامی فعالیت کرده و قدم بردارد.

وی افزود: این دانشگاه به نام معمار کبیر انقلاب اسلامی گره خورده است و باید با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و کار جهادی اولین حرکت را در دوره جدید بر تحول بنیادین در علوم انسانی و اسلامی متمرکز کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ایجاد تحول بنیادین در حوزه فرهنگی و معرفتی و تلاش برای پیشرفت و توسعه علمی در تراز بین المللی باید در اولویت‌های رییس جدید دانشگاه باشد.

وی افزود: رییس سابق این دانشگاه، شبانه روز تلاش کرد تا دانشگاه بین المللی امام (ره) را به ویژه در حوزه پژوهشی و عمرانی به نقطه مطلوبی برساند.

حجت الاسلام زارعی با تاکید بر ضرورت حمایت مسئولان استانی از دانشگاه بین المللی (ره)، تصریح کرد: در گذشته بی مهری‌هایی را نسبت به این دانشگاه شاهد بودیم که امیدواریم شاهد تغییر رویکرد و توجه و حمایت همه مسئولان استانی از این دانشگاه باشیم.

دکتر قاسم زاده، سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) آبروی نظام است.

سرپرست دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه هر دانشجوی غیر ایرانی ظرفیت کم نظیر برای جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: دانشجویان بین المللی سفیران صلح و مبلغان فرهنگ ما هستند و مجدانه به جذب دانشجوی غیر ایرانی روی خواهیم آورد و از همه مسئولان استان درخواست کمک داریم.

دکتر نائینی، رئیس سابق دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) هم در این مراسم گفت: ۳۰ سال در این دانشگاه خدمت کردم و با وجود همه فرار و نشیب ها، دانشگاه در همه زمینه‌ها توسعه داشته است. دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) سال ۹۲ رتبه ۴۰ کشور را داشت و امروز رتبه ۱۶ کشوری را از آن خود کرده است.

وی افزود: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در جمع ۳۵ دانشگاه مهندسی و چهارمین دانشگاه جوان دنیا بر اساس رتبه بندی تایمز است.