۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار ملی » بهداشت و درمان
  • شناسه : 25382
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
  • ارسال توسط :
دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از اول مهر بازگشایی می شوند
دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از اول مهر بازگشایی می شوند

دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از اول مهر بازگشایی می شوند

تنها راه پیشگیری و اداره کردن کرونا را واکسیناسیون است.

وقایع خبری /  دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه نشست هم اندیشی اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی با وزیران جدید دولت سیزدهم افزود: آموزش‌های امسال به صورت ترکیبی خواهد بود و بازگشایی دانشگاه‌ها و تعداد افراد حاضر در کلاس‌های درس به تصمیم‌های گرفته شده در هر منطقه و دانشگاه بستگی دارد.
وی بیان کرد: محدودیت‌های به وجود آمده به دلیل بیماری کرونا، آموزش دانشگاه‌ها را با مشکلات زیادی روبرو کرد و ما در مقابل تربیت دانشگاه در آینده کشور مسئول هستیم.

 دکتر عین اللهی در تشریح آخرین وضعیت کرونا و واکسن، تنها راه پیشگیری و اداره کردن کرونا را واکسیناسیون دانست و گفت: در همه جای دنیا که واکسیناسیون را خوب انجام داده اند تعداد مرگ و میر‌ها به صورت چشم گیری کاهش پیدا کرده است.
وی گفت: در کشورهم برای افرادی که واکسیناسیون انجام شده است مثلا کارکنان حوزه بهداشت و درمان که تاکنون حدود ۹۵ درصد واکسینه شده اند، میزان مرگ و میر در این افراد علی رغم بستری زیاد بیماران در بیمارستان‌ها خیلی کاهش داشته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های رئیس جمهور، معاون اول، وزارت بهداشت و سایر ارگان‌هایی که می‌توانند کمک کنند مثل وزارت امور خارجه، وزارت راه و … واردات واکسن به مقدار کافی به تدریج انجام می‌شود.
دکتر بهرام عین اللهی با اشاره به همکاری مردم و گروه‌های مختلف برای انجام واکسیناسیون بیان کرد: وقتی مردم و گروه‌های مختلف وارد میدان می‌شوند، کار نتیجه پیدا می‌کند؛ مثل برخی استان‌ها که حسینیه یا ورشگاه‌های شهر را به مرکز واکسیناسیون تبدیل کرده اند.
وی گفت: همزمان با ورود واکسن ما از این حرکت‌های مردمی استقبال می‌کنیم و امیدواریم با انجام واکسیناسیون سریع بتوانیم از موج‌های دیگر جلوگیری کنیم.