۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پژوهش » درمان
  • شناسه : 10712
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
  • ارسال توسط :
دانشمندان روس: واکسن ب.ث.ژ ایمن در برابر ویروس کرونا
دانشمندان روس: واکسن ب.ث.ژ ایمن در برابر ویروس کرونا

دانشمندان روس: واکسن ب.ث.ژ ایمن در برابر ویروس کرونا

دانشمندان روس می گویند واکسن ب. ث. ژ تا حد زیادی بدن را در برابر ویروس کرونا ایمن می کند.

دکتر آلکسی مازوس مدیر کل مرکز بین المللی تحقیقات و درمان بیماریهای ویروسی انسانی در روسیه (مؤسسه پزشکی RUDN) امروز در یک کنفرانس اینترنتی اعلام کرد که بر اساس پژوهش ها، ما به این باور رسیده ایم کسانی که در کودکی از واکسن ب ث ژ استفاده کرده اند، نسبت به دیگران به مراتب در برابر ویروس کرونا و عوارض مرگبار آن مقاوم ترند.

این دانشمند روسی تصریح کرد که ما از مدل اروپایی در مبارزه با کرونا استفاده نمی کنیم و روشهای به مراتب موثرتری را در اختیار داریم . به گفته دکتر مازوس چندین دهه است که بیشتر کشورهای اروپایی واکسن ب. ث. ژ را عملا کنار گذاشته اند در حالی که ما نزدیک به یک قرن بدون کم و کاست در روسیه از این واکسن برای جلوگیری از ابتلا ی شهروندانمان به بیماری سل استفاده می کنیم. این دانشمند روسی  افزود: در روسیه استفاده از واکسن ب. ث. ژ برای کودکان اجباری است اما در ایالات متحده آمریکا و بیشتر کشور های اروپای غربی عملا از این واکسن استفاده نمی شود، به همین علت در این کشور ها انتظار می رود که بیماری کووید نوزده شرایط بسیار وخیم تری را ایجاد کند .

دکتر مازوس ابراز امیدواری کرد که پیامدهای ویروس کرونا در فدراسیون روسیه به علت استفاده همگانی از واکسن ب. ث .ژ در مقابل کشورهایی مانند آمریکا ، ایتالیا و اسپانیا ناچیز باشد.

گفتنی است که واکسن ب. ث. ژ، تنها واکسن ضد بیماری سل است که از باسیل ضعیف‌شدهٔ بیماری سل گاوی به‌دست می‌آید. نام واکسن برگرفته از نام دو کاشف واکسن (دکتر کالمت پزشک و دکتر گرین دامپزشک فرانسوی) است .این واکسن برای نخستین بار در سال ۱۹۲۱ به کار گرفته شد.

استفاده از واکسن ب. ث.ژ  در کشور های روسیه ،چین ،هند ،برزیل و آفریقای جنوبی اجباری است.