۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » حوزه و دانشگاه » قزوین
  • شناسه : 2150
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
  • ارسال توسط :
دانش، مایه اقتدار است
دانش، مایه اقتدار است

دانش، مایه اقتدار است

ظرفیت پذیرش در حوزه قزوین به طور تقریبی در سالجاری حدود ۲۰۵ نفر است.

حجت الاسلام رضا کاظم لو در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروه استان که در حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: دانش، مایه اقتدار است و جامعه‌ای که دانش و هنر نداشته باشد این جامعه عقب مانده خواهد بود؛ هرکس که این دانش را پیدا کرد قدرت پیدا می‌کند و اگر جامعه‌ای خالی از فن و دانش باشد، دیگران بر آن جامعه قدرت خواهند داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بیان می‌کند که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و عنصر دیگر دانایی، توانایی است و دنیای غرب به برکت دانش خود توانست قدرت و ثروت فراهم کند.

کاظم لو عنوان کرد: اگر جامعه علم داشته باشد آن جامعه می‌تواند به اهداف خود نزدیک باشد؛ از جمله جایگاه‌هایی که در کشور رشد کرده حوزه علمیه خواهران است.

وی اضافه کرد: پذیرش حوزه علمیه از ۲۳ تیرماه امسال همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) آغاز شده است و افراد دارای مدرک دیپلم و با معدل ۱۲ می‌توانند در حوزه علمیه ثبت نام کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین یادآور شد: متولدین سال ۶۸ می‌توانند به صورت حضوری وارد شوند و تحصیل افراد به صورت تمام وقت شرایط سنی ندارد.

کاظم لو عنوان کرد: حوزه علمیه یک فرصت برای بانوان است و بانوان می‌توانند به صورت رسمی در حوزه تحصیل کنند.

وی گفت: آزمون پذیرش در حوزه‌های علمیه در ۷ شهریورماه امسال در مرکز استان در یکی از مدارس برگزار و بعد از آزمون ورودی مصاحبه حضوری انجام می‌شود.

کاظم لو مطرح کرد: ظرفیت پذیرش در حوزه قزوین به طور تقریبی در سالجاری حدود ۲۰۵ نفر است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: ۶ مرکز در استان وجود دارد که ۵ مرکز برای ورودی‌ها و یک مرکز برای آموزش عالی است؛ شرایط افراد دارای تحصیلات دانشگاهی یا حافظ قرآن در شرایط سنی تأثیرگذار است و تا ۳۵ سال می‌توانند به تحصیل بپردازند.

کاظم لو عنوان کرد: حوزه علمیه در کشور نیروهای خوبی را به جامعه تحویل داده و اقبال خوبی داشته است؛ در آمار استانی ۶ مرکز برای مقطع کارشناسی و یک مرکز برای آموزش عالی فعال است.

وی اضافه کرد: در شهرستان آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و قزوین «دو مکان» ظرفیت خوبی دارند و مجموعاً ۱۵۰۰ دانشجو در استان و ۱۰۰ نفر استاد داریم.

کاظم لو اضافه کرد: دوره‌های حوزه علمیه در بانوان ۵ سال است و زمینه گسترش تا ۷ سال را نیز دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: حوزه علمیه خواهران الوند منتظر مجوز شورای سیاستگزاری استان بود که در حال حاضر متوقف است.

وی تصریح کرد: یکی از افتخارات ما در حوزه علمیه خواهران، همکاری با جامعه اطراف است و در حوزه علمیه برای مدارس باز است و با تمام نهادها همکاری داریم که مهارت افزایی برای فارع التحصیلان را در این زمینه انجام دادیم.

کاظم لو گفت: با همکاری مرکز قم و وزارت کشور در قالب طرح حیات طیبه نیروهای متخصص را برای آسیب‌ها تربیت کرده ایم.

این مسئول یادآور شد: آماده همکاری با تمام نهادها هستیم و حدود ۷۰۰ نفر فارغ التحصیل کارشناسی از سال ۶۸ تا امروز داشتیم که برخی از آنها وارد آموزش و پرورش شده اند و برخی نیز به عنوان مبلغ فعالیت می کنند.

کاظم لو عنوان کرد: یک وجه مشترک با آموزش و پرورش داریم و ورود خواهران حوزه علمیه در قالب اجرای طرح‌های مختلف صورت می‌گیرد و حضور خواهران در مدارس در قالب طرح امین ملموس بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: زمان پذیرش دانشجویان در سالجاری تغییر کرده است و معتقدیم که هراندازه در پذیرش به کیفیت برسیم طبیعتاً نیروهای کیفی تری تربیت خواهند شد.