۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » جامعه » مقاله و یادداشت
  • شناسه : 39259
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۲۹
  • ارسال توسط :
دام نا امیدی !
دام نا امیدی !

دام نا امیدی !

نشر و ترویج امید و آگاهی در جامعه بسیار مهم است .

🌐 وقتی هوا برای نفس کشیدن نیست ؛ و سفره های خالی به شور و شعور آدمی دهن کجی می کند و معیار و متر ارزش های آدمی را پول اندازه می گیرد ؛ طبیعی ست که حرف زدن از امید و امیدواری ؛ کوبیدن بیهوده ی آب در هاون است. با این همه باز هم همان امید است که راه را نشان مان میدهد و از ما می خواهد تحت هر شرائطی مسیر را گرچه سخت و دشوار ادامه دهیم.

🌐 پهن کردن تور ناامیدی در جامعه ضمن این که آدمها را به مهره های بی خطر تبدیل می کند ؛ از آن سو آنها را در زمره ی یاران کمکی برای دشمن هم مورد بازبینی دقیق قرار داده و وا می دارد که افراد مورد وثوق دشمن از میان ناامیدان جامعه انتخاب شوند تا بتوانند هر زمان و به هر شکل که دشمن اراده کرد ؛ در خدمت آنها باشند. در میان افراد مخالف همیشه هستند کسانی که در ظاهر علاقه و تمایل فراوانی به تغییر و تحول در جامعه دارند و خواهان یک جامعه ی بدون خشونت و بر اساس معیارهای انسانی اند ؛ اما یک ناامیدی قوی و قطعی در کلامهایشان موج می زند که به طور مداوم جامعه را غیر قابل تغییر می دانند و در این بین هر گونه تلاشی را هم بیهوده می بینند.

🌐‌ این قبیل افراد البته این گونه نبوده اند. آنها روحی سرشار از امید و انگیزه داشتند و بی تردید در جایگاه خود تلاشهایی هم برای تغییر جامعه انجام داده اند. اما چیزی که باعث شد تا این افراد سرخورده شوند و جامعه را از هر گونه تغییر خالی ببینند ؛ همان بی انگیزه گی و ناامیدی بود که آنها را در تور انداخت و دشمن هم به راحتی آنها را صید کرد‌. آنهایی که حتی اگر خودشان هم می خواستند اما چون فطرت و ضمیر ناخودآگاهشان فرمان می داد حرکت و تلاش به سوی تغییر را غیر باور دانستند و پس از مدتی سرخورده گی و افسرده گی های طولانی مدت ؛ ریخت و قیافه ی ناامیدی را در رفتار و گفتار خود به دیگران هم انتقال دادند. 🌐 در حقیقت یاس و ناامیدی را بدون اینکه خودشان بخواهند در راستای اهداف همان مزدوران و دشمنان برای پهن کردن تله یاس و ناامیدی به دیگر آدمهای جامعه منتقل کردند. هر چقدر هم که زمان بگذرد آنها مترصد این اند که انسان های بیش تری را از حرکت و تلاش مایوس کنند و راه را برای هر تغییری ببندند. حتی شاید برخی از اینها از روی خیر خواهی و دلسوزی نخواهند کسی بیهوده در معرض آسیب و خطر قرار بگیرد ؛ اما چون نگاهشان به همه چیز خاکستری ست ؛ دقیقا جای پایشان در راستای هدف تله یاس و دقیقا در مسیر همان مهره کمکی حرکت میکند و خواسته یا ناخواسته در تله دشمن می افتند‌‌.

نشر و ترویج امید و آگاهی در جامعه بسیار مهم است و تا زمانی که خودی ها از این امر مهم و ضروری عفلت کنند ؛ تور دشمنان همچنان پهن است و توانایی این را دارند که به سهولت برخی را ناامید و سرخورده کرده و به خدمت خود درآورند. خدمتی که بی گمان خیانت به خلق و جامعه محسوب شده و مجازاتی سخت در پی خواهد داشت‌‌.

**جعفر بخشی بی نیاز /وقایع خبری