۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » بهداشت » بهداشت و درمان » تغذیه » درمان » قزوین
  • شناسه : 13780
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
  • ارسال توسط :
دامداران قزوین مراقب بیماری تب سه روزه باشند
دامداران قزوین مراقب بیماری تب سه روزه باشند

دامداران قزوین مراقب بیماری تب سه روزه باشند

دامداران نسبت به مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های تب برفکی، آبله، لمپی اسکین اقدام کنند

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: دامداران اقدامات پیشگیرانه را برای مقابله با احتمال بروز بیماری‌های «زبان آبی» و «تب ۳ روزه» از طریق بند پایان به دام‌های سبک و سنگین انجام دهند

دکتر حمید زینالی اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان بارندگی‌های بهار و تابستان و بالا رفتن جمعیت بند پایان و حشرات از جمله پشه‌ها، احتمال انتقال و شیوع بیماری‌هایی نظیر تب سه روزه در دام سنگین و زبان آبی در دام سبک وجود دارد.

وی بیان کرد: به دامداران محترم توصیه می‌شود نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی اقدام کرده و با این بیماری مقابله کنند.

زینالی تصریح کرد: با دفع اصولی فاضلاب دامداری‌ها لازم است از ایجاد آب‌های راکد در اطراف دامداری جلوگیری شده و از سایر امکانات و تجهیزات مراقبتی در راستای کاهش جمعیت و پیشگیری از رشد و تکثیر و دور شدن بندپایان و حشرات از اطراف دامداری استفاده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: با این اقدامات می‌توان از شیوع و انتقال این گروه از بیماری‌ها به دام‌ها جلوگیری و خسارت‌ها را کاهش داد.

زینالی اضافه کرد: دامداران بایستی نسبت به مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های تب برفکی، آبله، لمپی اسکین اقدام کرده و از هرگونه خرید و فروش و جابجایی دام‌ها با سابقه بهداشتی نامعلوم و بدون مجوز بهداشتی حمل نیز جدا خودداری شود.

وی گفت: از دامداران استان انتظار داریم با اکیپ‌های دامپزشکی و واکسیناتور در راستای ارائه خدمات دامپزشکی همکاری کرده و هرگونه شیوع و بروز بیماری در دام‌ها و تلفات غیر متعارف را به اداره دامپزشکی شهرستان‌ها و یا شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش دهند.