۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » قزوین
  • شناسه : 12483
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
  • ارسال توسط :
دامداران از چرای دام در مناطق حفاظت شده خودداری نمایند
دامداران از چرای دام در مناطق حفاظت شده خودداری نمایند

دامداران از چرای دام در مناطق حفاظت شده خودداری نمایند

مناطق حفاظت شده جزء سرمایه های زیست محیطی ،اجتماعی واقتصادی هستند

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت شده باشگل شهرستان تاکستان گفت: مناطق حفاظت شده از شریان های حیاتی اکوسیستم کشور وجزء سرمایه های زیست محیطی ،اجتماعی واقتصادی هستند.حفظ ونگهداری زیست بوم این مناطق ومنابع ملی، برای نسل حاضر و آینده لازم وضروری می باشد.
وی افزود: به منظور حفظ این مناطق ،پیشگیری از تخریب اراضی ملی وحفظ حقوق عامه ، کلیه ضابطین خاص محیط زیست ومنابع طبیعی ،در صورت مواجهه ومشاهده جرم مشهود ، لازم است نسبت به خروج احشام از مراتع اقدام نمایند.
این مقام قضائی تصریح نمود: وفق قانون حفاظت وبهره برداری از جنگلها ومراتع ،واگذاری حق استفاده از پروانه چرا به هر نحو از طرف صاحب پروانه به دیگری بابت استفاده از مرتع موضوع پروانه ممنوع بوده ومرتکبین به حبس محکوم خواهند شد.
دادستان عمومی و انقلاب تاکستان ضمن اشاره به جرم بودن چرای دام در مناطق حفاظت شده گفت: چرای غیر مجاز دام در این مناطق بر اساس قانون شکار وصید جرم محسوب و دارای مجازات حبس می باشد، بنابراین دامداران با رعایت حدود از چرانیدن دامهای خود در این مناطق خودداری نمایند.

وی همچنین در خصوص شکار حیوانات حفاظت شده گفت: شکار بدون غیرمجاز در مناطق حفاظت شده ممنوع بوده و چنانچه شخص بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نموده و ورود غیر مجاز به این زیستگاه ها داشته باشد با توجه به ماده ۶۷۹ و ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ با اشد مجازات مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.