۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » استان ها » بسیج » خراسان جنوبی » سپاه » فرهنگ و هنر » نیروهای مسلح
  • شناسه : 2515
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
  • ارسال توسط :
داشته اصلی ما معنویت، ولایت‌مداری و اتکای به مردم است
داشته اصلی ما معنویت، ولایت‌مداری و اتکای به مردم است
سردار رمضان شریف:

داشته اصلی ما معنویت، ولایت‌مداری و اتکای به مردم است

خبرنگاران باید تاریخ چهل ساله کشور را خوب بدانند.

سردار رمضان شریف در همایش تجلیل از خبرنگاران خراسان جنوبی که در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد افزود: عملیات نظامی مرحله آخر بوده و رسانه قادر است نه تنها پیام را برساند بلکه از مردم عملیات میدانی و اجرایی را مطالبه کرده و بعد فرد به فکر  برود که چرا این کار را کرده است.

وی گفت: امروز خبرنگاران کشور در جایگاه شهید همت‌ها و شهید کاظمی‌ها قرار دارند و بخشی از جایگاه دست و پنجه نرم کردن با دشمن عرصه بزرگ رسانه ای است.

وی اظهار داشت: باید بتوانیم به خوبی از تاریخ چهل ساله انقلاب دفاع کنیم چون یک معجزه در عرصه عمرانی، خدمت‌رسانی و قدرت در کشور رخ داد و هیچ برهه ای از تاریخ کشور چنین مقطعی را سراغ نداشته است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در این مدت نمودار رشد ملت جهشی و قابل تحسین است و اگر بخواهیم دشمن دست از تحریم بردارد لازمه این است که قدرت  خود را به رخ دشمن بکشیم چون اگر دشمن از رویارویی با ما مایوس شود حتما از حربه تحریم هم دست برمی دارد.

وی گفت: هفتاد سال است که صاحب نفت و گاز و بنزین هستیم اما تا ۲ سال قبل واردکننده بنزین بودیم و هر وقت دشمن قصد داشت فشاری به افکار عمومی بیاورد می گفت واردات بنزین به ایران را ممنوع می کنیم.

سردار شریف افزود: اراده‌ای در کشور شکل گرفت که از دولت‌های قبل شروع شد و در دولت تدبیر و امید به محصول نشست و سپاه گفت اجازه بدهید ما یک پالایشگاه ایجاد کرده و این حربه را از دشمن بگیریم که بعد از تلاش جهادی و انقلابی فرزندان ملت امروز نه تنها از واردات بنزین بی نیاز شده ایم بلکه روزانه ۱۵ هزار لیتر افزایش تولید داریم که وزیر نفت هم این موضوع را اعلام کرد.

وی یادآور شد: دشمن تلاش دارد با استفاده از رسانه، ملت را از تلاش‌هایی که در چهل سال گذشته انجام داده، پشیمان نشان دهد و شرایط آینده را سیاه و تار جلوه دهد اما باید باور کنیم که دشمن هیچ ندارد، صدام، سازمان منافقین، شیوخ عرب با گنج‌های قارونی خود، داعش و طالبان همه دارایی های آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی بود اما الان نشانی از آنها نیست.

وی اظهار داشت: هرچند این دشمنان خساراتی را وارد کردند، هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و ۲۰۰ هزاز شهید دادیم و منافقان ۱۷ هزار نفر از ملت ما را به خاک و خون کشیدند اما دستاورد استقلال، آزادی و نظام مقدس جمهوری اسلامی عظیم‌تر و الهام‌بخش تر از آن چیزی بوده که دشمن فکر می‌کرده است.

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: دشمن ما بی نهایت ضعیف و رو به افول است و امروز مشاور اعظم ترامپ، جان بولتن است که آلت دست سازمان منافقین شده و سازمان منافقین خائنانی هستند که بعد از شهید کردن ۱۷ هزار نفر از ملت ما حین یک جنگ خارجی با صدام هم پیاله شدند و همان سرنوشتی که صدام و حزب بعث پیدا کرد به دلیل مشاوره سازمان منافقین بود و همان افراد امروز به رئیس جمهور آمریکا مشورت می‌دهند.

وی افزود: برنده این صحنه مشخص است و هر اتفاقی بیفتد پیروز میدان جمهوری اسلامی است چون ایمان، اراده، انگیزه و قدرتی که در چهل سال به دست آمده، در ابتدای جنگ شرایط به هم ریخته ای داشتیم و اما در سال‌های بعد از جنگ برای خود تولید قدرت کردیم تا در مقابل دشمنان ملت از خود دفاع کنیم و قدرت امروز ما محصول جهاد، پیگیری و هدف‌گذاری دقیقی بوده که انجام شده و دشمن بخش‌های کوچکی از آن را دیده که اگر روزی دست به حماقت بزند، قدرت واقعی و متراکم نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌بیند.

شریف گفت: داشته اصلی ما معنویت، ولایت‌مداری و اتکای به مردم است اما در حوزه تجهیزات دفاعی هم تلاش جانانه‌ای در این سال‌ها رخ داده و این که دشمن در عرصه رسانه یک کشتی نفتکش بی دفاع  را در جبل الطارق با کماندو و نیروهای ویژه انگلیسیها می‌گیرند و برای خود قدرت رسانه ای تولید می‌کنند.

وی افزود: اگر دشمنان با قدرت رسانه ای و تصویرسازی خود قصد داشت یک قدرت ویژه از خود را به رخ افکار عمومی بکشند اما صادقانه بگوییم اگر قرار بود آنها با تصویرسازی و روزنامه بر نظام غالب شوند که خیلی زودتر باید این اتفاق می افتاد و این‌ها از نیروهای امریکایی آدم‌های فوق العاده به تصویر کشیده بودند که هیچ کس در دنیا قادر نیست با تفنگداران آمریکایی درگیر شود و چند سال قبل تعدادی از کماندوهای آمریکایی با ۲ شناور در مقابل عزم و اراده رزمندگان کشور و سپاه زانو زدند و همان روزی بود که اوباما در کنگره آمریکا در مورد توانمندی‌های نظامی کشورش صحبت می‌کرد و چهل سال است که هماوردی ما با آمریکا در عرصه های مختلف وجود دارد و برنده همه این عرصه ها جمهوری اسلامی بوده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا فکر می کند که افکار عمومی ما به دلیل تغییر نسلی که داشتیم و نزدیک به ۵۰ میلیون از جمعیت ما دوران دفاع مقدس را ندیده اند از این انقطاع نسلی می تواند بهره‌گیری رسانه ای ببرد و چند وقت پیش ترامپ مطلبی را منتشر کرد که ایران در هیچ جنگی برنده نبود و در هیچ مذاکره ای بازنده نبوده است.

وی گفت: ما از آمریکا سئوال می‌کنیم که شما در کدام جنگ برنده بودید، در حفاظت از رژیم شاه بازنده بودید و امام خمینی (ره) به پشتیبانی ملت کاری با شما کرد که نفهمیدید چگونه طومار رژیم شاهنشاهی درهم پیچید و در جریان لانه جاسوسی که تلاش داشتید ملتی که شما را از در بیرون کرد دوباره از پنجره وارد شوید و آنجا هم شکست خوردید.

وی افزود:در تهاجم نظامی سازمان یافته که پشتیبان صدام بودید هم شکست خوردید و در به هم ریختن مناطق جغرفیایی ما در کردستان و سیستان و بلوچستان و جنگل های آمل باز هم آمریکا شکست خورد  و ما در چهل سال گذشته هر پرونده ای را که نگاه کنیم می بینیم که این جمله رئیس جمهور آمریکا حرفی نامربوط است چون جمهوری اسلامی به فضل خداوند قدرتی را از خود نشان داده که زبانزد خاص و عام است.

سردار شریف بیان کرد: فرزندان ملت انسان‌های باهوشی هستند و به سرعت دست شما را می خوانند و روزی که پهپاد آمریکایی‌ها توسط یگان موشکی هوافضا ساقط شد در کمتر از ۲۴ ساعت ۲۰ میلیون کامنت در تقدیر و تشکر از اقدام سپاه در رویارویی با آمریکا گذاشته بودند که رقم بالایی است و پنج برابر این تعداد هم در سراسر دنیا احساس خوشحالی کردند.

وی گفت: خیلی از جوانان ما نمی دانند که سازمان منافقین در این کشور چه کرده است و اگر همه می دانستند که منافقین ستون پنجم حزب بعث بودند و ۱۷ هزار نفر از مردم را به خاک و خون کشیدند و امروز مشاور بولتن هستند لذا خبرنگاران باید تاریخ چهل ساله کشور را خوب بدانند که در شروع انقلاب روی چه پله ای بودیم و امروز فاصله زیادی با زمان اول انقلاب داریم و آمریکایی‌ها در این منطقه و دنیا در حال سقوط هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش سواد رسانه ای را یکی از مهم‌ترین مولفه های قدرت جوامع دانست و افزود: بنیانگذاران بی بی سی که حدود ۳۰۰ سال کار رسانه ای کرده، قدرتمندترین آرشیو رسانه ای دنیا را در اختیار دارند و فرماندهی همه عملیات‌های رسانه ای علیه جمهوری اسلامی از همین لانه کثیف بی بی سی درآمده، معتقدند که باید قدرت رسانه ای و تلویزیون انگلستان به قدری باشد که اگر در یک فروشگاه تصویر تلویزیون ما پخش می‌شود و همزمان یک مشتری جنسی را انتخاب می‌کند اگر کمتر از پنج دقیقه تلویزیون ما را ببیند باید بتوانیم در باور های این فرد شک ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: با این سواد رسانه ای که در جامعه وجود دارد گاهعی دو ساعت افراد پای تحلیل های بی بی سی می نشینند و نمی توان انتظار داشت که این افراد تحلیل درست پیدا کنند.

سردار شریف گفت: شروع جریان خیابانی در فتنه ۸۸ را رسانه بی بی سی زد وقتی که غروب جمعه اعلام کرد که در ایران انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت و احمدی نژاد و موسوی به طور همزمان خود را برنده انتخابات اعلام کردند.

وی افزود: با این گزاره خبری دو کارشناس که یکی طرفدار احمدی نژاد و دیگری حامی موسوی بود را آوردند و فرد حامی موسوی بسیار حرفه ای و حامی احمدی نژاد فردی معمولی بود که بین این دو نفر به گونه ای صحبت شد که وقتی تلویزیون را می دیدیم تصور این گونه بود که فرد مجری حامی احمدی نژاد است ولی انتخاب کارشناس به گونه ای بود که بیننده صحنه احساس می‌کرد حتما تخلفی شده و موسوی مظلوم واقع شده است.

در این آیین ۶۵ نفر از مدیران، مسئولان و خبرنگاران خراسان جنوبی با حضور سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلیل شدند.