۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

موقعیت شما : صفحه اصلی » پاسخ مسئولین » جامعه » شهرداری » شهرنشینی و شهروندی » قزوین
  • شناسه : 31100
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
  • ارسال توسط :
داستان یک برج ؛ازپلمپ تا تخریب !
داستان یک برج ؛ازپلمپ تا تخریب !

داستان یک برج ؛ازپلمپ تا تخریب !

ریشه انجام تخلف این برج در کجاست وچگونه باید متضرران ، خسارت های مادی ومعنوی خود را دریافت نمایند؟!

در خصوص مشکلات برج خلیج فارس، با هر مرجعی که به هر طریقی اعم از ترک فعل و ارتکاب تخلفات و جرائم باعث بروز نارسایی‌های موجود شده‌اند، طبق قانون به شدت برخورد خواهد شد.

این بخشی از سخنان عبدالله آقاعلیخانی ،بازرس کل قضایی استان قزوین است که در حاشیه بازدید از برج خلیج فارس گفته است .

به گزارش “روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین” آقا علیخانی معتقد است که متولیان نظارت بر ساختمان‌ها و سازه‌های شهری باید با تشکیل کارگروهی واحد ، در امر پیگیری اصلاح نواقص ایمنی و فنی ساختمان‌های نا‌ایمن تسامح و تعلل نورزیده و از موازی کاری اجتناب کنند.

با این حال هنوز این اداره کل ، نظر و دیدگاه خود را درباره نا ایمن بودنو یا الزام به تعطیلی این برج اعلام نکرده است و مالکان یا مستاجران این برج که بخش عمده ای از سرمایه خود را صرف خرید یا اجاره واحدهای تجاری یا اداری این برج کرده اند وحتی مردم که روزانه به طبقات و واحدهای این برج در رفت و آمد هستند ، در آشفتگی ذهنی و روانی درگیر هستند .

پیش از این مهدی صباغی، شهردار قزوین رسما به رسانه ها اعلام کرده بود در ساخت برج خلیج فارس قزوین استانداردهای اصلی رعایت نشده است و با ارسال نامه‌ای از مالکان و ساکنان برج خلیج‌ فارس خواسته شده تا در مدت یک هفته این ساختمان را تخلیه کرده تا رفع مشکل صورت پذیرد وچنانچه در مهلت قانونی تخلیه صورت نپذیرد ، این سازه پلمب خواهد شد.

این مقام مسوول در مدیریت شهری عنوان کرده است : نه تنها قبل از پایان کار ، واگذاری با حق بهره‌برداری صورت گرفته بلکه استانداردهای اصلی نیز در ساخت این بنا رعایت نشده و مشکلات عدیده‌ی ایمنی تأمینی در سازه‌های آسانسوری، آتش‌نشانی، سازه‌های غیر استاندارد اضافه بر بنا و تخلفات ساختمانی نیز به وفور یافت می‌شود که می‌تواند به تعطیلی موقت برج منجر شود.

این درحالی است که سلیمان بهرامی ،مدیر شهرداری منطقه ۲قزوین نیز معتقد است: برج خلیج فارس قزوین پایان کار ندارد و بر اساس آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ بخش‌هایی از این برج باید تخریب گردد.

بهرامی با اشاره به اینکه مالک برج خلیج فارس قزوین بدون شرایط بهره‌برداری از ساختمان استفاده کرده است تصریح کرد: در چنین شرایطی ممکن است در بحران‌هایی مثل زلزله و آتش سوزی صدمات جبران ناپذیری به جان و مال مردم وارد شود.

وی بیان می کند: این برج دارای مشکلات متعددی از جمله احداثی‌های مازاد بر پروانه و تغییر کاربری است که منجر به صدور آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب بخشی از ساختمان است.

شهروندان مایل هستند تا متخلف یا متخلفین اصلی این برج به آنان معرفی شود و با خود این سوال ها را مطرح می کنند که چرا متولیان حوزه ساخت وساز در بدنه شهرداری همان زمان که اضافه بنا درحال احداث بوده است ، از ادامه ساخت آن جلوگیری نکرده و یا حتی همان روز تخریب نکرده اند؟ چرا سازمان نظام مهندسی ساختمان گزارش تخلف را به مراجع ذی صلاح ارائه نداده است و اگر ارائه شده ، چه عامل یا عواملی مانع جلوگیری از ساخت و ساز این برج گردیده است ؟ و مهم تر این که از بازرس کل استان قزوین تقاضا دارند تا درصورت تعطیلی موقت و یا حتی تخریب بخشی از واحدهای برج خلیج فارس چگونگی و محل دریافت ضرر و زیان های مادی ومعنوی را معلوم نمایند .