۞مرکز مشاوره حال خوب
دکتر کبری درویش پیشه ؛ مشاور خانواده و زوج درمانگر (حضوری و تلفنی ) تلفن هماهنگی و تعیین وقت:09102904758

  • شناسه : 11623
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
  • ارسال توسط :
داروی درمان کرونا کشف نشده است
داروی درمان کرونا کشف نشده است

داروی درمان کرونا کشف نشده است

وضعیت استان‌های البرز و قزوین مطلوب است.

ایرج حریرچی در خصوص معرفی مناطق سفید در بیماری کرونا گفت : مبنای تقسیم بندی وضعیت بیماری کرونا بر اساس شهرستانی است و در بررسی دو هفته اخیر مشخص شد که ۱۱۶ شهرستان در وضعیت سفید قرار دارند.

وی بیان کرد: بر مبنای بررسی صورت گرفته شهرستان‌های دارای وضعیت سفید اعلام شده و سپس تصمیم گیری می‌شود که این شهرها به صورت پویا هستند و هر ۵ روز یک بار دوباره بررسی می‌کنیم و بر مبنای وضعیت هفته قبل شهرستان‌های جدید معرفی می‌شود.

حریرچی اضافه کرد: شهرستان‌های سفیدی که یکشنبه اعلام می‌شوند پیشنهادات داده شده که مراکز ورزشی، فرهنگی و مذهبی آنها بازگشایی شود.

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا دارویی برای درمان ویروس کرونا کشف شده است گفت: نه تنها در کشور ما بلکه در هیچ جای دنیا دارویی که برای درمان مؤثر باشد تاکنون ساخته نشده و بهترین راهکار مقابله فقط پیشگیری و شناسایی در مراحل اولیه و سپس مراقبت عمومی، استراحت و درمان افراد مبتلا شده است.

وی در مورد پلاسما درمانی هم تصریح کرد: پلاسما درمانی در مرحله تحقیقاتی است و نتایج خوبی هم تاکنون حاصل شده اما برای استفاده بین المللی نیازمند تحقیقات بیشتری است.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: امروز از استان‌های البرز و قزوین بازدیدهایی صورت گرفت و در جلسه شورای استانی ستاد کرونا که با حضور استانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی هر دو استان برگزار شد وضعیت بیماری بررسی و گزارش‌هایی داده شد.

وی بیان کرد: دو استان البرز و قزوین با اینکه در کانون ابتلاء قرار داشتند با اقدامات بسیار مناسبی که انجام داده‌اند روند نزولی قابل توجهی پیدا کرده‌اند و تعداد بستری در این استان‌ها نسبت به دوران اوج در هفته سوم و چهارم اسفند ماه ۴۰ تا ۶۵ درصد کاهش داشته و تعداد فوتی کمتر شده و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خالی شده و در اختیار سایر بیماران قرار گرفته که اتفاق خوبی است.

حریرچی عنوان کرد: ۸۱ درصد کسب و کارهای دو استان قزوین و البرز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بهبود شرایط کمک کردند تا به سمت روند نزولی و حرکت به وضعیت سفید هم نزدیک شوند.

حریرچی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فروردین و اسفند ماه تعداد قابل توجهی از مردم که بیمارهایی زمینه‌ای هم داشتند به دلیل ترس از ابتلاء به ویروس به بیمارستانها مراجعه نکرده بودند و بیمارهای قلبی عروقی و دیابت و مشکلات تنفسی داشتند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند لذا تدابیری اندیشیده شده که قسمت اعظم بیمارستانها ظرفیت خود را به پذیرش این بیماران و افراد عادی اختصاص دهند.

وی گفت: از این افراد درخواست می‌کنیم برای درمان بیماری خود بدون نگرانی به بیمارستانها مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: به دلیل کمک به معیشت مردم در تصمیمات جدید در حوزه کسب و کار رفع محدودیت شده و اصناف و صنایع به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و هر چقدر که بازگشایی اصناف بیشتر می‌شود باید رعایت بهداشت فردی، در محیط خانه و کسب کار و محل رفت و آمد و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم بیشتر رعایت شود و همه مردم به عنوان ضابطین اجتماعی وارد کار شوند تا محدودیت‌ها بیشتر نشود.

وی با تشکر از مشارکت مردم اظهار داشت: خوشبختانه مردم ما بالاترین نمره قبولی را در رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی در مقایسه با دیگر کشورها گرفته‌اند و امروز هم درخواست می‌کنیم در تذکر به تعداد کمی که بی احتیاط هستند و موارد را رعایت نمی‌کنند مراقب باشند تا شرایط از حالت عادی خارج نشود.

حریرچی از جذب پرستاران جدید هم خبر داد و اظهار داشت: بزودی در یک مرحله ۳ هزار پرستار جذب بیمارستانها خواهند شد و تعداد بیشتری هم موافقت شده که بعداً پذیرش شوند که سهمیه استان‌ها بر اساس تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال و جمعیتی که هر استان دارد بر مبنای جدولی که با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان برنامه مشخص شده و برنامه آن را خواهیم داد تعیین می‌شود و احتمال دارد تعداد بیشتری هم دوباره جذب شوند.